Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo v90 CC eller Toyota Landcruiser


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe Volvo v90 CC eller Toyota Landcruiser. Vil ha en komfortabel og trygg bil med god fremkommelighet. Jeg kommer til å kjøre 95 prosent av tiden på asfalt, men de 5 siste prosentene som jeg kjører jevnlig er humpete, delvis bratt og til dels steinete. I tillegg er det til tider noe dårlig brøytet vinterstid. Har mer eller mindre bestemt meg for en av de to nevnte bilene, da jeg liker begge godt på hver sin måte, men er usikker på hvilken.

Endret av Revenlurer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til off road egenskapene er det jo ikke tvil om at Land Cruiser er den beste bilen. Land Cruiser har også veldig bra kjøreegenskaper, men Volvo er nok hakket hvassere når det gjelder det punktet.

Jeg hadde valgt Land Cruiser pga de siste 5 prosentene du nevner. Det er kjedelig når du står der med Volvoen og tenker du skulle valgte Toyotaen.

Lenke til kommentar

Tror nok at Volvoen er vesentlig bedre å kjøre i tillegg er det meget god fremkommelighet og høy bakkeklarering på cross country modellen. Landcruiseren holder seg kanskje bedre i pris, men jeg ville nok gått for V90en i dette tilfellet. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Ikke kjørt CC selv, men kjørt D4 AWD aut. Særdeles komfortabel bil, spesielt på langkjøring. God fjæring, støysvak, myk kasse, svært bra seter. Hvis du skal ha Land Cruiser er du vel tvunget til å gå for varebil med 2 seter, eller gå for en ganske gammel bil. Dette er mer en "traktor" type bil, mer en trekkvogn,bra for hestehenger, bilhenger, skogsveger osv. Hvis du trenger å dra tung henger er dette et godt valg. Obs på at Land Cruiser registrert i Norge etter 2014 har 30 års bruksfradrag på å sette inn bakseter gratis, mot 10 år før. Verdt å merke seg.

Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Obs på at Land Cruiser registrert i Norge etter 2014 har 30 års bruksfradrag på å sette inn bakseter gratis, mot 10 år før. Verdt å merke seg.

En håpløs regel som fører til større utslipp da folk må bruke 2 biler.
Jeg har Hilux fra 2015, og den vil aldri få bakseter med dagens regler.
Ender nok opp med å montere setene i stua, kinostoler...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er to totalt forskjellige biler. Det eneste jeg ser som fordel med Landcruiser må være fremkommelighet, driftssikkerhet og evt. verditap. Volvo CC har rimelig god bakkeklaring og vil tro firehjulsdriften duger fint til det du nevner. Det er ellers en langt mer moderne bil, med langt bedre komfort, kjøreegenskaper og kvalitetsfølelse. Har derimot hørt fra en bilmekaniker på Bilia at det er litt tull med dieselmotorene, så jeg ville vurdert bensin på den.

Lenke til kommentar
On 3/9/2022 at 8:34 AM, Dubious said:

Og dermed er Volvo utelukket.

Bensinprisen kommer til å være høy for alltid.

Nå er jo dieselprisen flere steder høyere enn bensinprisen og før dette med Ukraina var det heller ikke store forskjellen. Med ca 0,2 l/mil forskjell i forbruk vet jeg hva jeg hadde valgt med de potensielle problemene som kan oppstå med diesel ift. tett EGR, dieselpartikkelfilter m.m. 

Lenke til kommentar

Takk for svar! Med bensin- og dieselprisene som er nå har jeg vurdert en slik elektisk bil, men skeptisk til rekkevidden. Spesielt når den igjen skal selges videre om kanskje 8 år. Men mest skeptisk er jeg til alt som er nytt.

 

I tillegg kan jeg jo nevne at jeg har kjørt V90 CC og opplever det som en veldig god og solid bil. Jeg har også kjørt en ny Toyota Hilux noen ganger, som kanskje kan sammenliknes med Landcruiser. Denne opplevdes mye mer oversiktlig enn V90 CC, og var slettes ikke verst å kjøre. Har stort sett ikke behov for noe som går raskere enn 80 km/t.

Endret av Revenlurer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...