Gå til innhold

Råd til heftig musikkannlegg til huset


Anbefalte innlegg

Hei, æ ønsker råd fra dere guruer om oppsett av musikkanlegg til huset mitt. 

Har ikke den største stuen, kanskje 30 kvadrat ca, (vanlig høyde over taket, ca 2m) men ønsker at anlegget skal være overførbart til ett eventuelt større hus med større stue i fremtiden. Hører på mye forskjellig musikk, men har ett opplevd ønske om å kunne sette på en låt som for eksempel Everybody wants some - Van halen trådløst. Gå inn i huset mitt og oppleve at lyden kommer fra "huset" på en måte. Ikke fra en enkelt høytaler i ett hjørne. Altoppslukende, som man er i en film og musikken er i bakgrunnen for hele scenen (opplevelsen). Det skal være høyt og heftig bass. 

Stuen er relativt lang og smal, Type 3 meter bred og ish 10 meter lang. 

Dette er kanskje ett litt rart request, men håper noen musikkgeeks der ute forstår hvilken opplevelse æ er ute etter. Og har noen tips til hva æ burde instille meg på. Prisklasse kan være alt fra 10k - 30k. 

 

Om æ bare er tufs her som spør og heller bare må lese meg opp, så henvend meg gjerne til en artikkel / post som lener seg spesifikt inn mot hva æ ønsker. 

 

God helg alle musikkelskere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hva jeg kan bidra med, ikke noe fullstendig svar til deg:

Stue på 3x10 meter er ikke spesielt godt egnet som «konsertlokale», burde ha vært noe mer kvadratisk.

Krever du mye bass, er en subwoofer tingen. Kjøp en aktiv en (innebygd forsterker); og ja, du trenger bare én, stereobildet påvirkes lite av en subb. Diameteren på selve høyttalerelementet bør ikke vøre under 12 tommer (rundt 30 cm), til nød 10 tommer (25 cm).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du sier alt oppslukende , snakker vi høy lyd og naboklage lyd ? eller "normalt" høyt volum som fyller rommet uten at det høres skrikende ut ? 

 

Stereo eller suround lyd ?  

enkelt komponter eller all in one løsning ? 

hva skal kobles til ? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...