Gå til innhold

Lukker teknologigap med råskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Putin vil tape tilslutt. Først blir russerne knekket i Kiev. Bakke til luftmissiler vil nå etterhvert plukke ned flyene og helikopterne til russerne fortløpende. Når fly og helikopter er utradert,vil bakkestyrkene bli sprengt enhet for enhet. Etter hvert som de store byene blir overtatt av verdens tøffeste krigere som ukrainerne er,vil russerne bli plukket mann for mann og enhet for enhet. helt til siste russer er drept. Men jeg tror ikke ovenstående blir nødvendig ene og alene fordi at Putin nå er en så stor trussel mot menneskeheten at 1: Han blir tilintetgjort i ett attentat eller 2: Hans innerste sirkel forstår at Russland er kommet inn i en dødsspiral og vil faktisk slutte å fungere som stat pga knallharde sanksjoner,boikott fra alle verdens selskap  og enorme tap i krigen i ukraina og vil gjøre statskupp. De kan komme på ett nivå hvor de må ha hjelp fra verden utenfor for å klare å unngå hungersnød og massedød. Jeg skal tvile på at mange stiller opp med nødhjelp til russerne etter dette vi ser i ukraina. Sanksjonene er nok bare såvidt begynt,etterhvert blir de så kraftige at det blir fritt for mat i butikkene og fritt for penger. Da kan Russland oppleve å få borgerkrig i sitt eget land,hungersnød og flere millioner russere vil rett og slett sulte ihjel. 
 

USA bør også bruke etterretningen på å finne ut hvor mye oligarkene er direkte involvert i planleggingen av krigen mot Ukraina. Jeg tenker at de har jobbet sammen med Putin for få makt og derved naturressursene og industrien i Ukraina på sine hender for å bli enda rikere. Ukraina har mye industri,enorme mineralressurser og Europas beste jordbruksland. Dette vil gi klingende mynt i kassen til Putin og kassen til oligark-vennene hans. De bare bruker det som avledning at ledelsen i Ukraina er det Putin kaller «narkomane nazister»,altså ett påskudd for å stjele ressursene til Ukraina. Putin frykter ikke Ukraina,det er ikke derfor han har gått til krig. Han vet at Ukraina er broderfolket til Russland og det er masse slekt og giftermål over grensene. Han vet også at statsministeren i Ukraina er jøde og har fin familie uten bruk av hverken alkohol eller narkotika. Jeg lurer på om oligarkene har jobbet sammen med Putin om denne krigen. De skulle såkalt også av-nazifisere og demilitarisere Ukraina. Også ett påskudd. Ukrainerne er flotte mennesker hvor det er lite narkotika og nazistene er hatet for alle overgrep under WW2. Det vi nå ser skjer er at de overtar rådhusene og ledelsen av små byer nettopp for å etterhvert få kontroll på økonomien og pengene som er i statsapparatet. Det er pengene og ressursene som tjener inn pengene russerne er ute etter. Derfor tror jeg oligarkene er direkte involvert i planleggingen av krigen i tillegg er jo Putin også egentlig en oligark. De kunne jo ha sagt at de gikk til krig for å få tak i ressursene til Ukraina og økonomien og pengene,men da hadde jo oligarkene blitt avslørt. I stedenfor spinner de opp ei løgn om at Ukraina er blitt farlig fordi de er blitt nazister,noe som jo alle veit er helt absurde påstander. Krig er kostbart og derfor var det mest å hente ut av Ukraina. At det setter hele Europa i fare og gir vanvittige menneskelige lidelser bryr Putin og oligarkvennene seg ikke noe om. Det er kun penger som betyr noe for oligarkene.  Russland blir jo ikke å få en krone i utgifter på flyktningestrømmen fra Ukraina.  Vi ser jo at alle super-yatchene som lå som perler på en snor plutselig er seilt til Maldivene pga at de ikke har utleveringsavtale. Hvorfor gjør oligarkene det? Jo fordi de også har blod på hendene tenker jeg. Det går rykter om at Putins yatch også er seilt til Maldivene sammen med oligarkene. Kanskje Putin er på Maldivene for han er redd for å være i Moskva? 
 

Skulle derimot oligarkene ikke ha blod på hendene og ikke være involvert i planleggingen av krigen i Ukraina,ja så har de samlet makt nok til å få Putin til å stoppe krigen. 

Endret av ACYBN18O
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er helt riktig oppsummert av moberg. Interessant nok har NATO intervenert både i balkan-krigen på 90-tallet, og mot diktatoren ghadaffi, ikke begrunnet i art 5, men med begrunnelsen folkemord eller trussel om sådan. Putins atomvåpen burde ikke hindre NATO i å gjøre det samme nå, da er vi del av en 'kastrert' allianse styrt av frykt ikke prinsipper.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Russerne kommer nok til å vinne denne krigen overlegent, og de har snart full kontroll. Ukrainas styrker er splittet og brytes raskt ned.

Spørsmålet er hva russerne kommer til å gjøre når alle de viktige byene er beleiret. De kan velge å bli stående til de får viljen sin, eller de kan bombe seg inn vha tungt artilleri. Jeg tror de satser på beleiring, for så lenge Ukraina har en regjeringssjef er det lettere å forhandle og gjøre avtaler.

Lenke til kommentar
2LK70DN1 skrev (3 timer siden):

Russerne kommer nok til å vinne denne krigen overlegent, og de har snart full kontroll. Ukrainas styrker er splittet og brytes raskt ned.

Spørsmålet er hva russerne kommer til å gjøre når alle de viktige byene er beleiret. De kan velge å bli stående til de får viljen sin, eller de kan bombe seg inn vha tungt artilleri. Jeg tror de satser på beleiring, for så lenge Ukraina har en regjeringssjef er det lettere å forhandle og gjøre avtaler.

Ja det sto jo George Bush å sa på hangarskipet også om Irak-krigen. Krigen er nå over og USA har seiret. Men hadde de vunnet krigen? Amerikanske soldater ble skutt av snikskyttere,bombet av veibomber,bombet av bilbomber hver dag de dagene de var i Irak. De fikk aldri fred. Slik blir det i Ukraina også,russerne vil aldri få fred. Det blir geriljakrig og tilslutt blir tapstallene på soldater så høye at russerne må forlate Ukraina. Eneste grunnen til at det var mulig å få fred i Syria f.eks var at IS var inntrengere. Slik er det alltid med inntrengere,de taper krigen på sikt. Historien har lært oss det. Den mongolske hærfører Jengis Khan rådet over 1/3 del av verden i sin tid,men hva er Mongolia i dag. Napoleon kom også langt opp i Europa og til og med til England. Vikingene herjet som galninger over alt,men Norge er ikke noe større i dag. Russland får jo aldri anerkjent noen innlemming av Ukraina i Russland av det internasjonale samfunn. Russerne har store styrker og soldater men de har svak kampmoral og er inntrengere. Vi så det i Afghanistan. Russerne var overlegne når de gikk inn i Afghanistan,men de var inntrengere og etterhvert som Afghanistanerne fikk tak i meir moderne våpen så ble kunne ikke hverken fly eller helikopter operere pga st de ble skutt ned umiddelbart. Jeg tror det allerede er kommet inn mye våpen og vil komme mye meir avanserte våpen inn i Ukraina som begynner å målrettet plukke ned fly og helikopter,tanks og soldater. Jeg tror at om 10 år så er Russland forlengst ute av Ukraina og Russland er redusert til en skygge av hva de er i dag pga knallharde sanksjoner. Men lenge før den tid tror jeg på kupp i Moskva. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Att amerikanernes forsprang er tatt igjen ville jeg absolutt ikke tatt for gitt, de trenger jo ikke å vise det frem før de må, slik er det lettere å beholde forspranget og overaskelsesmomentet. Man må gå ut i fra at

de holder godt øye med, og analyserer det som skjer.

Derimot, hvor har Putin tenkt å bruke de (andre) våpnene han ikke har i Ukraina, for han har vel ikke alle der...?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I den grad Russland manglar teknologisk overtak så har det gått ut over Russiske soldater. For sivilbefolkninga er det lite skilje om ein blir bomba med avanserte presisjonsvåpen eller "gamaldags" artelleri. Om brutalitet og råskap, fortel det til deltakarane på brullupsfesten i Afganistan som vart bomba med høgteknologiske bomber frå fly fjernstyrt frå USA.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Artikkelforfatteren føyer seg dessverre inn i rekken av skribenter som er håpløst på villspor.

Se for eksempel Putin’s tale til eget folk før stridighetene startet. Dette er en tale en kan forstå helheten av og intensjonen med. Russland har ikke noe valg. Russland vil ha fred og samarbeid for alle land. De har forsøkt å oppnå dette i mange år med diplomati og velvilje.

Men den koalisjonen som presser på har en kjerne av rå makt, kynisme, manipulering, hensynsløshet. Og jeg er svært lei meg for at Norge er en del av denne koalisjonen.

Hylekoret i Norge som fordømmer Russland i denne konflikten lar sin mening dikteres ukritisk av massemedia.

Ta deg tid å lese talen her i sin helhet på norsk: https://fredjohsblogspot.wordpress.com/2022/03/03/hva-sa-han-egentlig-putins-tale-da-invasjonen-begynte/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En del russiske studenter i Norge, og på gratis studielån om de reiser hjem etter studietida.

Det trengs husly for Ukrainske folket som flyr sitt hjemland.... Send stundedene hjem til sitt deilige russia og tilby Ukrainere den servicen russere har fått fem til nå..... Flest studenter fra russia er barn av eliten og og de trenger ikke mer luksus på bekostning av andre land....

Lenke til kommentar

Vesten skulle befri/verne befolkningen i Libya.... hva skjer der nå?

Vesten skulle fjerne Mass destruction weapons fra Irak.... Ikke noe av det der!!

Hva det skulle finne på i Syria er jeg ikke klar over uten at terror grupper fikk ubegrenset med våpen med fly fra Balkan..... betalt av vesten!!

Putin skal også verne befolkningen i Ukraina ifra sine korrupte ledere har han sagt!!!!

Samme ulla hele gjengen uansett ståsted.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjørnar65 skrev (1 time siden):

Artikkelforfatteren føyer seg dessverre inn i rekken av skribenter som er håpløst på villspor.

Se for eksempel Putin’s tale til eget folk før stridighetene startet. Dette er en tale en kan forstå helheten av og intensjonen med. Russland har ikke noe valg. Russland vil ha fred og samarbeid for alle land. De har forsøkt å oppnå dette i mange år med diplomati og velvilje.

Men den koalisjonen som presser på har en kjerne av rå makt, kynisme, manipulering, hensynsløshet. Og jeg er svært lei meg for at Norge er en del av denne koalisjonen.

Hylekoret i Norge som fordømmer Russland i denne konflikten lar sin mening dikteres ukritisk av massemedia.

Ta deg tid å lese talen her i sin helhet på norsk: https://fredjohsblogspot.wordpress.com/2022/03/03/hva-sa-han-egentlig-putins-tale-da-invasjonen-begynte/

Hva er lønnen i russiske trollfabrikker verdt om dagen nå som rubelen har gått ad undas?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
En som undrer skrev (58 minutter siden):

En del russiske studenter i Norge, og på gratis studielån om de reiser hjem etter studietida.

Det trengs husly for Ukrainske folket som flyr sitt hjemland.... Send stundedene hjem til sitt deilige russia og tilby Ukrainere den servicen russere har fått fem til nå..... Flest studenter fra russia er barn av eliten og og de trenger ikke mer luksus på bekostning av andre land....

Nei, behold russiske studenter her sånn at de kan ta med seg usensurerte nyheter hjem når Ukraina har vunnet krigen mot okkupasjonsmakten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bjørnar65 skrev (2 timer siden):

Hylekoret i Norge som fordømmer Russland i denne konflikten lar sin mening dikteres ukritisk av massemedia.

Fordelen med å bo i Norge er at vi har demokrati og ytringsfrihet – det betyr at enhver har mulighet for å gi uttrykk for den forvirring som er i hans/hennes hode.

Ulempen er naturligvis at man må bruke tid på mennesker som åpenbart trenger mer profesjonell hjelp enn det slike debatter kan gi.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Bjørnar65 said:

Artikkelforfatteren føyer seg dessverre inn i rekken av skribenter som er håpløst på villspor.

Se for eksempel Putin’s tale til eget folk før stridighetene startet. Dette er en tale en kan forstå helheten av og intensjonen med. Russland har ikke noe valg. Russland vil ha fred og samarbeid for alle land. De har forsøkt å oppnå dette i mange år med diplomati og velvilje.

Men den koalisjonen som presser på har en kjerne av rå makt, kynisme, manipulering, hensynsløshet. Og jeg er svært lei meg for at Norge er en del av denne koalisjonen.

Hylekoret i Norge som fordømmer Russland i denne konflikten lar sin mening dikteres ukritisk av massemedia.

Ta deg tid å lese talen her i sin helhet på norsk: https://fredjohsblogspot.wordpress.com/2022/03/03/hva-sa-han-egentlig-putins-tale-da-invasjonen-begynte/

Ingen som ønsker fred og samarbeid invaderer sine naboer.

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, Roger Moore said:

Nei, behold russiske studenter her sånn at de kan ta med seg usensurerte nyheter hjem når Ukraina har vunnet krigen mot okkupasjonsmakten.

Tja, nyhende er kanskje ikkje sensurert i vestlege media, men det skal leitast litt for å finne noko meir enn narrative til USA sine corporate media. Då må ein leite opp dei "ikkje patriotiske" nyhendeformidlarane som ender på side fem eller lenger bak i Google sine søk. Eventuelt så har gjerne skribenter i til dømes Nairobi tatt med fleir og andre fakta og vurdererar hendingane annleis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde dere vist hvor liten verden er, så hadde fort holdt kjeft! Nazister var en del av spillet til BolskjeVIKene i det russiske krigsteater. Grunnen til at vi har 17 mai som nasjonal-dag i Norge, er fordi de feige BolskjeVIKene drepte de fem i Tsar Nikolai familien i 1917. Men det finnes en globe, hvorpå det foregår ett langt større spill, the pocket univers. Hevnen er at de fem nordiske landene blir utslettet for handlingen i 1917 men og at kirken og den hvite mann og kvinne blir utslettet som en hevn fra 1492.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...