Gå til innhold

Vidarekopling frå Chilimobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for oppklaringa.

Då blir dette med andre ord umogeleg med mindre eg kjøper ny telefon eller kontaktar kundesørvis.

Merkeleg at noko så enkelt skal vere så vanskeleg å få til. Gjeld dette alle operatørar i Telia-nettet, eller berre for Chilimobil?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Øystein H skrev (På 3.3.2022 den 11.26):

https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre
 

Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. 
 

 

Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden.

Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg...

Endret av Bäcker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg viderekobler fra Fjordkraft til OneCall / Telenor til Telia.

Har du prøvd alle varianter? Kjørt fjerning av innstillinger?

Da jeg endret fra generell viderekobling til tidsbestemt hadde jeg litt plunder, men det gikk til slutt. Fikk også en del feilmeldinger.

Koder 

For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: **004** telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bäcker skrev (På 6.3.2022 den 19.26):

Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden.

Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg...

Viderekobling kan ha noe med volte å gjøre, Telenor og Telia støtter begge volte supplementary services via XCAP, mens ice ikke har dette systemet i sitt nett og anbefaler kunder å bruke minside eller ice appen for å sette opp viderekobling. De har heller ikke legacy støtte, du vil se at en ice volte registrert telefon vil gjøre CSFB til 2G når du prøver å sette opp viderekobling i telefonen, og feile.

https://www.ice.no/kundeservice/mitt-mobilabonnement/innstillinger-for-abonnement/viderekobling/

Endret av mandela
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...