torbjornen Skrevet 2. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2022 Korleis i h.... går ein fram for å vidarekople alle samtalar frå eit Chilimobil abonnement til Telenor kontant? Har prøvd **004*<nr>#, men får berre feilmelding. Telefon er Android10 (lineageos). Siter Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 2. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2022 Er det ikke **21*12345678# 1 Siter Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2022 Får same feilmelding. Tilkoblingsproblem eller ugyldig MMI-kode. Siter Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 3. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2022 https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. 1 Siter Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. mars 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Takk for oppklaringa. Då blir dette med andre ord umogeleg med mindre eg kjøper ny telefon eller kontaktar kundesørvis. Merkeleg at noko så enkelt skal vere så vanskeleg å få til. Gjeld dette alle operatørar i Telia-nettet, eller berre for Chilimobil? Endret 3. mars 2022 av torbjornen Siter Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. mars 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2022 Eg forstår det då slik at det heller ikkje er mogeleg å vidarekople frå MinSide-løysing hos Chilimobil i motsetnad til hos Telia. https://www.telia.no/personsvar/ Siter Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 6. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Har du ringt Chili kundeservice? Kan være de kan gjøre det for deg? Du sier også lenger oppe i tråden at telefonen det gjelder er en Android 10 telefon. De skal støtte VoLTE og ha innebygget funksjonalitet/meny for viderekobling. Har du sjekket dette? https://www.bestusefultips.com/use-call-forwarding-in-android-8-0-oreo/ Endret 6. mars 2022 av Øystein H 1 Siter Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 6. mars 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2022 Då fann eg i det minste innstillingane for vidarekopling, utan at det hjelpte så mykje. Telefonen er ein Samsung Galaxy S4 oppgradert til Android 10 via Lineage OS 17.1. Eg er usikker på om det er mogeleg å få VoLTE på denne, og korleis ein evt. kan aktivere dette. Siter Lenke til kommentar
Bäcker Skrevet 6. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Øystein H skrev (På 3.3.2022 den 11.26): https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden. Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg... Endret 6. mars 2022 av Bäcker 1 Siter Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Jeg viderekobler fra Fjordkraft til OneCall / Telenor til Telia. Har du prøvd alle varianter? Kjørt fjerning av innstillinger? Da jeg endret fra generell viderekobling til tidsbestemt hadde jeg litt plunder, men det gikk til slutt. Fikk også en del feilmeldinger. Koder For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: **004** telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send. Endret 7. mars 2022 av ^fmj 1 Siter Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. mars 2022 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Bäcker skrev (På 6.3.2022 den 19.26): Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden. Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg... Viderekobling kan ha noe med volte å gjøre, Telenor og Telia støtter begge volte supplementary services via XCAP, mens ice ikke har dette systemet i sitt nett og anbefaler kunder å bruke minside eller ice appen for å sette opp viderekobling. De har heller ikke legacy støtte, du vil se at en ice volte registrert telefon vil gjøre CSFB til 2G når du prøver å sette opp viderekobling i telefonen, og feile. https://www.ice.no/kundeservice/mitt-mobilabonnement/innstillinger-for-abonnement/viderekobling/ Endret 10. mars 2022 av mandela 1 Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.