Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Alle rundt oss har eller har hatt corona


Gjest 2c952...d82

Anbefalte innlegg

Gjest 2c952...d82

men vi får det ikke, eller har vi hatt det med så lette symptomer at vi ikke har skjønt det? har testet oss en del. med negativt resultat. Hvis det er sånn at det er lurt å ha hatt corona tett etter vaksine, så er det egentlig leit at vi ikke får det. 

Anonymous poster hash: 2c952...d82

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2c952...d82 skrev (2 timer siden):

Hvis det er sånn at det er lurt å ha hatt corona tett etter vaksine, så er det egentlig leit at vi ikke får det.

Det er aldri lurt å få corona, men om du først skal få det er det jo best tett opp mot vaksinen. Men alle trenger jo ikke nødvendigvis å få det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2c952...d82 skrev (18 timer siden):

men vi får det ikke, eller har vi hatt det med så lette symptomer at vi ikke har skjønt det? har testet oss en del. med negativt resultat. Hvis det er sånn at det er lurt å ha hatt corona tett etter vaksine, så er det egentlig leit at vi ikke får det. 

Anonymous poster hash: 2c952...d82

Er ikke sikkert du får det i denne bølgen. Muligheten blir mindre etterhvert som at færre kan smitte deg.

Det tok lang tid for meg også, men jeg har det nå. Jeg var sistemann både i vennegjengen, familien og på kontoret. Har levd som normalt, bor i Oslo og er tett på mye folk. Har vært så mange smittede nærkontakter at jeg også begynte å lure på om jeg var en av de få immune. Men til slutt fikk jeg det også, etter å ha sittet mellom to syke i et par dager. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde covid forrige uke. Testet aldri positivt med hjemmetest men hadde samme symptomene som samboer som hadde positive tester. Gikk på jobb som normalt helt til jeg begynte å få kraftig hodepine og begynte å hoste. Har ikke brydd meg med PCR test.

Hoster litt fortsatt en uke etter. Litt vond halsn og hodepine i dag. Testet meg i dag etter en kollega testet positivt. Fortsatt negativ. 

Vanlig forkjølelse er verre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her i huset har 3 av 4 hatt korona, sannsynligvis omikron. Vil kalle vår opplevelse av det, 10% influensa eller 30% forkjølelse. Den ene guttungen var syk et døgn, han andre en kveld, og kona gikk på jobb som trenings-instruktør siden hun ila 3-4 dager hele tiden testet negativt.  Da hun var omtrent frisk ca den 4. dagen med svake symptomer så testet hun positivt. Jeg har ikke merket noen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Fibonacci skrev (På 30.6.2022 den 14.03):

Veldig mange som har der for tiden, selv om det er midt på sommeren. En god del som er innlagt også. Det stemmer nok at det er vanskelig å få langvarig immunitet, så da får vi vel bare leve med det og regne med å bli smittet tid om annen.

Det er nedbetaling av immunitetsgjelde det; noe som flere fagfolk pekte på ville komme til å skje fordi man i to år har satt himmel og jord i bevegelse for å unngå nærkontakt med medmennesker slik at også alle andre luftveisviruser enn corona også har blitt redusert. Men nå slår det seg løs og det er egentlig bra. Det er kjedelig å måtte bli syk midt på sommeren, men slik jeg ser det er det bare noe som uansett ville vært helt uunngåelig. Om man ikke finner på mere tull med unntakstilstand til vinteren vil neste sommer se mindre utbredelse av luftveisviruser da folks immunitetsgjeld har blitt "nedbetalt".

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...