Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe det i hele tatt siden jeg har mistet troa på Gran Turismo etter alle disse årene. Interessen stoppet etter Forza kom da de hadde bedre kjørelyder og ikke minst kjørefølelse. Nå etter å ha testet GT7 så har det faktisk endelig snudd. Det her er uten tvil det beste bilspillet jeg har spilt. Lydene er faktisk enda bedre enn i Forza og det føles som du faktisk kontrollerer en ekte bil noe som gjør at selv gamle trege biler blir morro å kjøre.Ett mesterverk det her ja :) Gran Turismo tilbake i førersetet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 18.3.2022 den 7.19):

Helt seriøst. Med tanke på maset på mikrotransaksjoner i spillet og hvor mye innhold som mangler, bør dere forandre karakteren på spillet. 

Innhold som mangler? 🤔 Bare "story'en" er rundt 30 timer, og skal man fullføre 100% tenker jeg kansje ca 100 timer. Enig i at mikro-t er kjedelig men jeg vil ikke si at den hverken maser eller er nødvendig for videre progresjon i spillet.

Lenke til kommentar
svenka skrev (1 time siden):

Innhold som mangler? 🤔 Bare "story'en" er rundt 30 timer, og skal man fullføre 100% tenker jeg kansje ca 100 timer. Enig i at mikro-t er kjedelig men jeg vil ikke si at den hverken maser eller er nødvendig for videre progresjon i spillet.

Ja, ganske tydelig at det er innhold som mangler når det bare er to av lisensene som åpner opp noe. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
svenka skrev (På 5.3.2022 den 15.00):

Lol, er det forsøk på satire eller? Nevn 1 bilspill som har bedre tuning enn GT7.

Spørsmålet ditt røper hvor mye du forstår av emnet. Når man i et spill kan oppgradere (f.ex tredoble) motoreffekt uten også å kunne oppgradere f.ex dekkbredde blir det en parodi. Forza er fryktelig mye bedre enn GT på oppgradering & tuning. 

I tillegg til dette har GT7 en tragisk dårlig dekkfysikk. Denne er riktignok blitt dempet/forbedret noe men er fortsatt langt fra å være realistisk. Ta en tur innom GTPlanet og sjekk diskusjonene..

 

Btw; jeg har gjort racephysics siden SportscarGT

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pale Rider skrev (1 time siden):

Spørsmålet ditt røper hvor mye du forstår av emnet. Når man i et spill kan oppgradere (f.ex tredoble) motoreffekt uten også å kunne oppgradere f.ex dekkbredde blir det en parodi. Forza er fryktelig mye bedre enn GT på oppgradering & tuning. 

I tillegg til dette har GT7 en tragisk dårlig dekkfysikk. Denne er riktignok blitt dempet/forbedret noe men er fortsatt langt fra å være realistisk. Ta en tur innom GTPlanet og sjekk diskusjonene..

 

Btw; jeg har gjort racephysics siden SportscarGT

Du er morsom.

"GT7 will be the choice of tuners and people who want to learn how to actually handle a car. Forza will be the choice of those who want to just mess around and do whatever the hell they want to do without worrying about much"

Endret av svenka
Lenke til kommentar
Pale Rider skrev (2 timer siden):

Spørsmålet ditt røper hvor mye du forstår av emnet. Når man i et spill kan oppgradere (f.ex tredoble) motoreffekt uten også å kunne oppgradere f.ex dekkbredde blir det en parodi. Forza er fryktelig mye bedre enn GT på oppgradering & tuning. 

I tillegg til dette har GT7 en tragisk dårlig dekkfysikk. Denne er riktignok blitt dempet/forbedret noe men er fortsatt langt fra å være realistisk. Ta en tur innom GTPlanet og sjekk diskusjonene..

 

Btw; jeg har gjort racephysics siden SportscarGT

Tror du skal være litt forsikrig med å tildele deg selv så mye kompetanse når du henholdvis ikke vet at en kan oppgradere dekkbredde i GT7, en kan og bredde ut de fleste biler for å få plass til de bredere dekkene uten at de stikker ut. Videre er det og fult mulig å oppgraderes en bil slik den blir ukjørlig å ikke klarer å få kreftene ned i bakken. Angående dekkfysikk så er det nok ikke på nivå med de mest realistiske sim racing spillene på markedet, men dette er vel heller ikke poenget, Gran Turismo har alltid tatt en linje hvor det er realistisk nok til at det gir deg mersmak på sim racing, men samtidig tilgjengelignok til at det ikke demoraliserer spillerne med en gang. Så har en jo de som mener at GT7 ikke skal få lov å kalle seg en sim, som mest er en holdning som har fått fotfeste i de mer elitiske sim racing miljøene som henholdsvis oppfører seg på en slik måte at det nesten blir umulig for nye å komme inn i hobbyen, uten at de selv virker til å forstå hvor destruktivt dette er for hobbyen i sin helhet. 

Hvor Forza kommer inn i dette her forstår jeg derimot mindre av, Gran Turismo og Forza Motorsport ligger på en ganske lik linje med hva anngår realisme i sine modeller, begge er gode gateways for å komme inn i sim racing.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...