Gå til innhold

Hvilken VPN tilbyder er det beste?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok til å nytte VPN hovedsaklig til tre ting. Gaming for fleksibel IP i P2P-baserte "servere", mobiltelefon på usikrede WiFi og muligens at jeg begynner å lurke litt på hva amerikanerne får på Netflix som jeg ikke får i Norge. Det som har irritert meg mest med norsk Netflix er faktisk mangelen på engelske undertekster i mange engelskspråklige filmer. Altså Netflix-tilbudet i Norge er mer enn nok for å holde meg underholdt, med unntak av den ene irritasjonen.

Har fortsatt ikke landet på noen VPN, da jeg ikke har mottatt next-gen konsoll enda. Jeg tror båndbredde er vesentlig, men totalbruken hos meg er nok litt i det lavere. Men, når man først begynner å kjøre trafikk via VPN så blir det jo volum av det. Jeg har ingen problem med å ha to routere en for VPN og en for normal norsk via ISP-trafikk. Men så vidt jeg vet så finnes det vel ingen produkter hvor man sparer på å ha lav månedlig totalbruk. Ofte så vil jo slike abonnement uansett ikke prises for billig. Tidligere bransjer som mobilbransje beviser dette.

Spørs om ikke Mullvad som har en nokså flat prising kunne være et av de fristende VPN-tilbudene.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
0laf skrev (5 timer siden):

En tjeneste ingen har hørt om, og en VPN-tilbyder som drev med ulovlig aktivitet som ble stoppet av FBI, er neppe gode eksempler på seriøse selskaper som driver med dette.

Nettopp. Det tar ikke lang tid å finne de seriøse VPN-tjenestene, og da kan man heller ta en vurdering av disse. Det viktigste er å holde seg langt unna alle gratistjenestene, samt de mindre kjente tjenestene.

Lenke til kommentar

Når Mullvad opplyser om at det er 5 enheter du maks kan ha på VPN samtidig. Da teller en router via OpenVNP som en enhet selv om den jo har en switch med mange enheter bakenfor? Jeg går nesten ut i fra det, men hadde vært greit å ha det bekreftet.

Er det slik at man med norsk Netflix-abonnement automatisk får amerikansk tilgang ved hjelp av IP adresse i USA? Altså at en fortsatt skal abonnere på norsk?

Lenke til kommentar
G skrev (57 minutter siden):

Når Mullvad opplyser om at det er 5 enheter du maks kan ha på VPN samtidig. Da teller en router via OpenVNP som en enhet selv om den jo har en switch med mange enheter bakenfor? Jeg går nesten ut i fra det, men hadde vært greit å ha det bekreftet.

Er det slik at man med norsk Netflix-abonnement automatisk får amerikansk tilgang ved hjelp av IP adresse i USA? Altså at en fortsatt skal abonnere på norsk?

Ja, en router/switch er 1 klient. Men sjekk at det støtter manuell OpenVPN config.

Tja, via VPN kreves det noen ganger separate tjenester for å få streamingtilganger fra andre land. Det må du derfor sjekke ut i forkant hvis det er det du vil bruke VPN-en til. Jeg har ikke behov for noe sånt og får derfor beskjed fra streamingtjenester om at jeg må slå av VPN før jeg får streamet. Har ikke satt meg inn i det, men virker som de svartelister IP-er fra VPN-leverandører og du må således betale for egen ip som ikke er offentlig og svartelistet.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (44 minutter siden):

Netflix fungerer dårlig med VPN.

Noen ganger får jeg det til å fungere med filmer, men serier er håpløst.

SmartDNS skal visst fungere mye bedre, men det har jeg ikke prøvd.

Det er noe helt annet enn en VPN. Men hvis det eneste du vil er å streame som om du er i utlandet så er det en grei løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nimrad said:

Det er noe helt annet enn en VPN. Men hvis det eneste du vil er å streame som om du er i utlandet så er det en grei løsning.

Ok, så VPN IP segmenter slås det kraftigere ned på. Men om du streamer til hotell-TV-en gitt at du får appen til å vise på skjermbilde på et vis, så er det helt greit med hotellets IP, eksempelvis?

Lenke til kommentar

AirVPN er samme pris om Mullvad normalt ser det ut til. Så siden Mullvad kjører flat pris og aldri kampanjer, så vil AirVPN bruk kunne gi lavere priser nå og da for kortere bruksperioder (det man har mulighet til å få kjøpt)?

Endret av G
Lenke til kommentar
Helm skrev (1 time siden):

Hvordan kan de motstå dette uten å bli stengt ned?


Som nevnt ovenfor, er de ikke lokalisert i USA, så har de ingen plikt til å rette seg etter rettsorde.

Blant annet PIA er i USA, og har blitt stevnet ved flere anledninger, men har kun hevdet at de ikke har logger, å ikke vet hvem som har benyttet tjenestene deres, punktum.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
13 minutes ago, stamkunde said:

hva bitdefender? har dere erfaring til dem, jeg har benyttet det, men opplevde utfordring når jeg skulle betale neste faktura, da hadde sbanken sperret selskapet til å bruke dem. Jeg burde vel vært skeptisk da?

https://www.google.com/search?q=Can+Bitdefender+be+trusted

Flere interessante treff, ett av dem:

https://www.reddit.com/r/BitDefender/comments/ddnih2/beware_bitdefender_infects_you_pc_with_malware/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...