Gå til innhold

Salg på Finn - Klage på selger?


Khan

Anbefalte innlegg

Hallo, 

Jeg har solgt en PS5 som er brukt med en ekstra kontroll. Jeg hadde ikke testet ut ekstra kontrollen og hvordan den virker. Derfor ble det skrevet

"Jeg har også en ekstra kontroll som jeg fikk i går, men har ikke fått muligheten til å teste det ut. Den kan du få sånn som det er. :)"

 

Kjøperen etter 2 dager vil heve kjøpe eller får pengene tilbake for en NY kontroll siden hun vil bruke garanti på ekstra kontrollen... Har kjøperen rett til det selvom jeg har allerede skrevet at jeg ikke har fått muligheten til å teste det ut og at den kan fåes sånn som det er?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrekt, jeg har solgt en brukt ps5 med kvittering på den orginale konsollen og kontrollen. 

Den ekstra kontrollen er brukt som jeg kjøpte dagen før. Den ekstra kontrollen har jeg ikke testet sammen med PS5'en. Derfor skrev jeg "den kan du få sånn som det er". 

6 minutes ago, Gjest MKII said:

Opplever den første setning du skriver som tvetydig. Gjetter jeg riktig på at du har solgt en brukt PS5, og at du har gitt med en ekstra kontroll som ikke er brukt eller testet sammen med denne PS5'en?

 

Lenke til kommentar

Uten noen som helst bakgrunn fra jus vil jeg si du har/bør ha retten på din side: Jeg mener i utganspunktet at uvitenhet ikke er en unskyldning når man selger noe, men hvis du har skrevet i annonsen at du ikke har testet den, så er den usikkerheten noe kjøperen etter min mening har godtatt da vedkommende kjøpte PS5'en og du faktiskt ikke har fått testet den. Forutsetter da at du faktiskt ikke har testet den, og at du faktiskt ikke har fått testet den sammen med PS5'en før du solgte PS5'en.

Dessuten: Slik jeg oppfatter det du skriver har du solgt en PS5. Den ekstra kontrollen har fulgt med, og er dermed ikke noe du har solgt, som jeg igjen vil si gjør at den ikke kan reklameres på.

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Ephrus said:

Uansett så ville jeg anbefale deg å nevne at kjøper burde ta det direkte med butikken du kjøpte den av.

Kjøpte det av en privat person fra Tise for 200 kr... Den skulle bare "følge med" ettersom jeg ikke fikk testet den selv. Jeg solgte alt dagen etter...

Lenke til kommentar
Khan skrev (42 minutter siden):

[..] jeg har allerede skrevet at jeg ikke har fått muligheten til å teste det ut og at den kan fåes sånn som det er?

Det er ikke sikkert vedkommende har fått med seg denne biten. Det er styggmange på FINN som rett og slett ikke klarer å lese det som står i annonsen .... Du får påpeke hva annonsen faktisk sier til vedkommende også avslå å hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 2/28/2022 at 10:09 PM, bruker-540634 said:

Ja, da kan det vel være greit. Men hadde nok blitt litt skuffa hvis jeg var kjøper, sjansen for at en kontroller ikke fungerer er jo i utgangspunktet minimal.

Man kan bli så skuffet man vil så lenge den gis bort. Kjøper får da ta det videre med opprinnelig selger og der den har kjøpt det fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...