Gå til innhold

Elden Ring-sjefen: – Motgang er det som gir mening til opplevelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
henrikwl skrev:
Sitat

Diskusjonen om hvorvidt spill bør eller ikke bør være mer tilgjengelige for alle raser – som alltid når FromSoft slipper et nytt spill. 

Denne setningen gir ikke mye mening. 😅 Har en del av resonnementet falt bort? Hva har rase med noenting å gjøre her?

Se for det at ordet 'raser' stod som ord nummer to i setningen, så skjønner du nok hva han mener ;)
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, fruktsalatsaft said:

Se for det at ordet 'raser' stod som ord nummer to i setningen, så skjønner du nok hva han mener ;)

 

28 minutes ago, henrikwl said:

Denne setningen gir ikke mye mening. 😅 Har en del av resonnementet falt bort? Hva har rase med noenting å gjøre her?

 

Artig nok leste jeg det på samme måte, og skjønte ingenting x)

Lenke til kommentar
fruktsalatsaft skrev (37 minutter siden):

Se for det at ordet 'raser' stod som ord nummer to i setningen, så skjønner du nok hva han mener ;)

Du har helt rett. 😅 Det er diskusjonen som raser, ikke at spillet skal være tilgjengelig for alle raser.

🙈

Brain fart en mandags morgen. Skylder på covid. 🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 minute ago, henrikwl said:

Du har helt rett. 😅 Det er diskusjonen som raser, ikke at spillet skal være tilgjengelig for alle raser.

🙈

Brain fart en mandags morgen. Skylder på covid. 🤣

Skjønner godt at den kan misforstås, da! 😛 

Jeg har justert på artikkelen, for sikkerhets skyld. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nimrad skrev:
bubba477 skrev (45 minutter siden):

Aldri sett hva som appellerer med disse spillene, det er nok dog bare meg 😉

Jeg klarer heller ikke like disse, men jeg klarer fint å se hva som appellerer. Og jeg skulle ønske jeg likte det selv :)

Altså jeg hater dette spillet. Kontrollen føles clunky, animasjonene er trege. Motstanderne er OP og han du styrer tåler ikke en dritt. Det er uoversiktelig, og kronisk irriterende. Kommer til å gi meg mer grå hår enn ungene har klart på 13 år. Mitt første møte med souls'spillene, og gir ikke mersmak. Det største problemet til spillet er dog at jeg elsker det. Vil faktisk anbefale å gi spillet en sjanse, da det er et eller annet der som virkelig fenger. Veldig glad for at det ikke kom på game pass men at jeg måtte kjøpe det, da jeg garantert hadde slettet det etter å ha møtt på første fienden om jeg ikke hadde betalt for dette(han kan man forresten løpe forbi). Dro tilbake og tok ham med verdens feigeste taktikk da jeg hadde spilt noen timer, satan så digg det var å få tatt igjen på den idioten.
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (1 time siden):

Altså jeg hater dette spillet. Kontrollen føles clunky, animasjonene er trege. Motstanderne er OP og han du styrer tåler ikke en dritt. Det er uoversiktelig, og kronisk irriterende. Kommer til å gi meg mer grå hår enn ungene har klart på 13 år. Mitt første møte med souls'spillene, og gir ikke mersmak. Det største problemet til spillet er dog at jeg elsker det. Vil faktisk anbefale å gi spillet en sjanse, da det er et eller annet der som virkelig fenger. Veldig glad for at det ikke kom på game pass men at jeg måtte kjøpe det, da jeg garantert hadde slettet det etter å ha møtt på første fienden om jeg ikke hadde betalt for dette(han kan man forresten løpe forbi). Dro tilbake og tok ham med verdens feigeste taktikk da jeg hadde spilt noen timer, satan så digg det var å få tatt igjen på den idioten.

Så enig så enig. Jeg har null erfaring fra Souls. Elden Ring er mitt første møte. Jeg hater det vilt, men elsker det også vilt.

Dette er et spill jeg kommer til å drive på med lenge.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Veldig glad for at FromSoft står på sitt og holder på vansklighetsgraden da dette er et viktig element i visjonen de har for sine souls spill. Med så utrolig mange spill som produseres i dag er det ikke behov for at hvert eneste ett skal være like tilgjengelig for alle. Har lite sympati for de som ber om lettere vansklighetsgrader i disse spillene.

Man bestiller vel ikke mat på en Michelin restaurant og ber om å få ketchup og gastromat på toppen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (1 time siden):

 Kontrollen føles clunky, animasjonene er trege. 

Du har på deg rustning / våpen som gjør karakteren din for tung. Det er flere vektnivåer i spillet, hvor de tyngre gjør karakteren tregere.

Du kan se nivået ditt i status menyen, og når du bytter på utstyr. 

Måsadåtten skrev (1 time siden):

 Motstanderne er OP og han du styrer tåler ikke en dritt. 

Man starter med dårlig utstyr og med lite liv, og kan så oppgradere dette mens man spiller.

Generelt sett er man litt sterkere enn de vanlige fiendene i spillet, men ikke sterkere enn minibosser slik som han første du møter.

Skjold og magi er spesielt op i spillet, om du bruker dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NrNine skrev (1 minutt siden):

Veldig glad for at FromSoft står på sitt og holder på vansklighetsgraden da dette er et viktig element i visjonen de har for sine souls spill. Med så utrolig mange spill som produseres i dag er det ikke behov for at hvert eneste ett skal være like tilgjengelig for alle. Har lite sympati for de som ber om lettere vansklighetsgrader i disse spillene.

Nå har de vel gjort dette spillet langt lettere enn tidligere spill i serien da.

Med langt mer forklaring av hvor du skal, hva du skal gjøre og hvordan ting fungerer.

Samtidig som fiendene du møter er svakere enn dem du ville møtt i tidligere spill. 

Counter mekanikken med skjold, magi som gir deg hjelpere, osv.

 

Om du spiller det uten å bruke noen av de nye systemene så ligger det kanskje likt med ds3 (det letteste av souls spillene) men velger du å bruke alt spillet gir deg så vil det være langt lettere for de fleste.

Lenke til kommentar

det som er problemet med elden ring er at du er faktisk helt lost i starten. du vet ikke hvor du skal gå. hvis du nesten bare følger "main storyen" bort til første boss så kommer du til å rett å slitt til å bli grust. du vet ikke hvilke bosser, hvilke områder som er hvilke lvl og om de er overlevla eller ikke. de første 10-15 timene kan være ekstremt vanskelig og frustrerende å sette seg inn i. det hjelper ikke akkurat at du åpner en kiste, og så finner du sopp istedet for ett kult armor sett. dette sier jeg som en som har spilt alle soulsborne spilla og begge nioh spilla. selv etter 20 timer as of now, så syns jeg faktisk at elden ring er fromsofts dårligste spill, selv dårligere enn ds2 da det kom ut. kanskje meninga endrer seg litt etterhvert, men jeg mener at dette spillet har fått for mye god kritikk.

Lenke til kommentar
Jaqoby skrev (3 timer siden):

det som er problemet med elden ring er at du er faktisk helt lost i starten. du vet ikke hvor du skal gå. 

Tja, du følger bare de gule lysene så går det ganske greit.

Første store bossen (grafted) er ikke noe verre enn gundyr og kan fint gjøres uten noen oppgraderinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Jaqoby skrev (3 timer siden):

det som er problemet med elden ring er at du er faktisk helt lost i starten. du vet ikke hvor du skal gå. 

Tja, du følger bare de gule lysene så går det ganske greit.

Første store bossen (grafted) er ikke noe verre enn gundyr og kan fint gjøres uten noen oppgraderinger.

da er du riv ruskende gal. gundyr er ingenting i motsetning til margit. gundyr er enkel å first trye. man first tryer ikke margit om du bare har fulgt de gule lysene. du er ekstremt underlevla hvis du går dit med en gang.
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (4 timer siden):

Meanwhile: jeg er level 20 med et +1 greatsword og får ikke lagt Margit om det smalt. 😅

Du kan grinde deg opp en god bit om du vil, uten å drepe noen.  Er level 65 nå etter et par timers løping opp og ner en bakke og unngå en rullende stein som gir 1952 runes hver gang. det tar knapt 20 sekunder å løpe fra grace og ned, så bare warper du tilbake og starter igjen.

(Få deg twinblade, det er ganske bra i begynnelsen, og levle det opp til +4.) 

https://halfglassgaming.com/2022/02/this-elden-ring-exploit-could-earn-you-10000-runes-per-minute/

Skynd deg før de patcher det :)

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaqoby skrev (5 timer siden):

da er du riv ruskende gal. gundyr er ingenting i motsetning til margit. gundyr er enkel å first trye. man first tryer ikke margit om du bare har fulgt de gule lysene. du er ekstremt underlevla hvis du går dit med en gang.

Hadde helt glemt Margit da han føltes mer som en miniboss. 

Startet som vagabond, og tror jeg hadde gått opp 3-5 lvl før jeg møtte ham.

Døde to ganger.

Tenkte på godrick som første boss, selv om han egentlig var like lett, men litt vanskeligere å se hva han gjorde.

Det virker som om du må holde deg helt inntil fiendene i spillet, da klarer de nesten aldri å treffe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...