Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Enceladus skrev (11 timer siden):

Millitarparade av den bra sorten!

 

Edit:

Hvordan får jeg Twitter til å lime inn riktig på mobil?

Hos meg blir det riktig, men på PC må jeg trykke på beskjeden om formatering nederst i tekstvinduet, hvis ikke blir det bare tekst. På mobil fungerer det motsatt hos meg. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serpentbane skrev (4 timer siden):

Her får alt fra Russiske opprørere til FSB, ukrainske terrorister og ISIS skylden... 

Og i tilfelle noen skulle tenke noen tok ut feil mål, ta en titt på hennes bakgrunn, posisjon og uttalelser. Veldig feil mål ble det ikke. 

 

De prøvde å nagle Dugin, som skrev Foundations of Geopolitics. En bok som legger frem en plan for hvordan Russland skal bli en supermakt, eller i det minste en europeisk hegemon.

Den er skrevet på nivå med noen som en litt interessert førsteårsstudent på statsvitenskap kunne lirt av seg på nachspiel under klassefest.

Det er uenighet om i hvilken grad Putin anser den som sin Mein Kampf og ledestjerne men man finner igjen fraser fra boken  i russisk uttalelser siste par årene og særlig rundt krigsutbruddet. Merker meg at ordene '[elitene i] Paris og Berlin [må skjønne]' går igjen i begge. 

Ideen om at kontinental europeisk stormakt ikke er død og begravet er veldig russisk og gammeldags. 

Synd de ikke fikk has på Dugin, men datteren var også en ondskapsfull våpendrager for Putins løgnapparat, så dugelig utbytte.

Ukrainernes arm har blitt lang om de kan drepe folk med bilbomber i Moskva. Får håpe de fortsetter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
12 hours ago, Regenburg said:

Poenget er vel at EU som institusjon står med blautskit i buksa og baler med denne situasjonen. Amerikanerne er solbrune snekkere i bar overkropp som ordner biffen. Til sammenligning.

Nok et bevis på at folk flest er alt for godtroende til at alt USA utfører er bra.

Lenke til kommentar

Alexander Dugin selv var raskt på åstedet. Det er usikkert om han var målet. Hun var attraktiv nok på egenhånd til å kverkes, sies det.

Mannen virker fortvilt over hevndrapet på datteren. Godt. Så får han da en smak av døden som han selv har foreskrevet til så mange andre. Kunne ikke ha hendt medt et par bedre fascister.

 

 

Endret av Regenburg
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dugina på russisk tv, som vi alle har sett så mye av i det siste. Hun sier man må opprette straffetribunaler i alle ukrainake byer, vise dem ingen nåde og være hardhendte med Ukrainerne. 

Kan ikke si jeg gråter over at vår tids Martha Goebbels er død.

 

Endret av Regenburg
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (1 time siden):

De prøvde å nagle Dugin, som skrev Foundations of Geopolitics. En bok som legger frem en plan for hvordan Russland skal bli en supermakt, eller i det minste en europeisk hegemon.

Den er skrevet på nivå med noen som en litt interessert førsteårsstudent på statsvitenskap kunne lirt av seg på nachspiel under klassefest.

Det er uenighet om i hvilken grad Putin anser den som sin Mein Kampf og ledestjerne men man finner igjen fraser fra boken  i russisk uttalelser siste par årene og særlig rundt krigsutbruddet. Merker meg at ordene '[elitene i] Paris og Berlin [må skjønne]' går igjen i begge. 

Ideen om at kontinental europeisk stormakt ikke er død og begravet er veldig russisk og gammeldags. 

Synd de ikke fikk has på Dugin, men datteren var også en ondskapsfull våpendrager for Putins løgnapparat, så dugelig utbytte.

Ukrainernes arm har blitt lang om de kan drepe folk med bilbomber i Moskva. Får håpe de fortsetter.

Ja, jeg vet det er plausibelt. Men resultatet ble ikke feil mål, en ung uskyldig jente. Hun har posisjonert seg som et glansbilde av sin far. At hun er penere gjør henne ikke mindre rotten. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (6 timer siden):

Her får alt fra Russiske opprørere til FSB, ukrainske terrorister og ISIS skylden... 

Og i tilfelle noen skulle tenke noen tok ut feil mål, ta en titt på hennes bakgrunn, posisjon og uttalelser. Veldig feil mål ble det ikke. 

 

Veldig tragisk at en vakker og ung kvinne forgiftes av hatideologi formidlet av hennes far og hans kumpaner.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JK22 skrev (2 minutter siden):

Veldig tragisk at en vakker og ung kvinne forgiftes av hatideologi formidlet av hennes far og hans kumpaner.

Som Werner von Braun var hun en av lederne og pådriverne for russiske forbrytelser.

Her er hun på video mens hun hyller Putins erklæring om å utrydde kakkerlakkene i femtekolonnen som er mot krigen. Hun kaller vestens demokratier rasistiske og totalitære.

 

Herlige tv bilder for hennes mange ofre å se henne selv ligge sprengt på gaten ved siden av luksusbilen hennes hatefulle retorikk har skaffet henne.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (2 timer siden):

Man kan anta lignende grupper står bak eksplosjonene i ammolagrene i Bulgaria og Tsjekkia.

Dette har gått meg totalt hus forbi. Link? 

E: Glem det, er vel snakk om angrepene før den store innovasjonen i Ukraina? Ja om de nå tør å gjøre noe samme med Nato på tå hev, så er det et veldig farlig spill å spille. 

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...