Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pop skrev (18 minutter siden):

Men slapp av, ingen tar deg seriøst i noe av det du har skrevet her.

Flaut at du ikke klarer å skrive et eneste innlegg uten stråmenn, avsporinger og persondebatt, men ikke overraskende😄🤡

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Samms skrev (6 timer siden):

Ja, men då måtte dei sagt nei til all politisk reklame. Og tatt støyten for det frå dei politiske partia som ønsker å kunne drive med politsk reklame.

Selvsagt, og det ville være helt uproblematisk så lenge man sier nei til alt slikt.

Endret av agvg
  • Liker 4
Skrevet

Denne gir svært god innsikt i hva razz har i sikte. Anbefales på det sterkeste. Prof. Clarke er en meget opplyst mann. Typisk britt, og det liker jeg. Beklager om den er lagt ut tidligere.

Skrevet
toreae skrev (10 minutter siden):

Flaut at du ikke kan skrive et eneste innlegg uten å lyve. Men ikke overaskende.  😄🤡

Jeg lyver ikke og dokumenterer mine påstander. Det greier visst ikke dere...flaut😄🤡

Skrevet
Cascada81 skrev (5 timer siden):

Av disse vil jeg si nummer 2 er minst problematisk. Moralsk ville det selvsagt ha vært riktig at Russland betalte fullt ut for skader. I praksis er det det spørsmål om økonomiske tilskudd for gjenoppbyggingen, og flere land, blant disse Norge, har allerede satt av penger til formålet. Det som kan skape kontroverser her, er at Russland kan komme til å reise krav om tilbakebetaling av midler tilført Russland fra frosne midler utenfor Russland. Det er i første omgang snakk om renteinntekter. Også nummer 3, punktet med rettigheter for russisk-talende må det være mulig å forhandle om. Store deler av Ukraina er allerede russiskspråklig, og de fleste ukrainere kan russisk.

Alle andre krav virker inn på landareal innenfor Ukrainas anerkjente grenser, eller innblanding i et selvstendig lands indre anliggender. Hvilke allianser Ukraina skal inngå i, må være opp til Ukraina. Hvis Russland avstår fra krav fra de okkuperte områdene, kan kanskje det å avstå fra utenlandske tropper plassert i østlige Ukraina være innenfor hva det kan forhandles om. Hvis Russland må avstå fra samtlige landkrav er tapet totalt for Russlands side, og faren for ny invasjon den den neste generasjonen sterkt redusert.

Eg er einig når det gjeld punkt 2, men heilt ueinig når det gjeld punkt 3. Det sistnemnde punktet er innanrikspolitiske forhold. Ukraina må sjølvsagt respektere minoritetane sine rettar, men det gjev ikkje Russland nokon rett til å blande seg inn. Russland kan i staden byrje å respektere rettane til sine eigne minoritetar. Dersom ein brukar det ukrainske flagget i Russland i dag hamnar ein vel ganske raskt bak lås og slå.

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Simen1 said:

Ifølge The Economist-journalisten Oliver Carroll sa Medinskij dette til den ukrainske delegasjen:

– Kanskje er det flere som sitter her ved bordet som kommer til å miste flere av sine kjære. Russland er klar til å krige for alltid.

Fra møtet i Istanbul på fredag:

1. Valget av utsendinger til møtet er et klart signal om at møtet skal torpederes og strande

2. Det sitatet er en mafiatrussel.

Russland er et mafiaregime og saboterer forsøket på fred både ved at Putin selv droppet å dra, utsettelsen fra torsdag til fredag og dette uproduktive tullemøtet der kravlisten kun var ment for å sabotere fred og "møtet" der de delte ut mafiatrusler.

Link: https://www.vg.no/nyheter/i/LM7lAV/lekkasje-fra-moetet-russland-er-klar-til-aa-krige-for-alltid

Vel, det blir reelle fredsforhandlinger når begge parter ikkje lenger har noko å vinne på å krige lengre.

Skrevet
Socketlicker skrev (23 timer siden):

Nei

Eh, jo. Du har enten ikke fulgt med i det hele tatt, eller lyver helt bevisst og kynisk.

Sitat

Putin har vært villig til å gi en rekke innrømmelser for å få til fred bla. fredsbevarende styrker i Ukraina for å sørge for at fredsavtalen opprettholdes.

Dette er blank løgn. Putin har brutt samtlige avtaler som er inngått. Og det er inngått en god del etter vhert.

• Liker 9
Skrevet
Mbappe09 skrev (22 timer siden):

Nei men ruter burde ha stoppet dette. 

Ellers finnes det jo ting som hærverk, uten at man nødvendigvis skal oppfordre til det.

😇

• Liker 2
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (20 timer siden):

Har postet lenke til dette tidligere, men kan godt poste igjen ettersom du ikke gidder å gjøre noe som helst forsøk selv:https://kosovapress.com/no/shba-trump-putini-do-te-pranonte-paqeruajtes-evropiane-ne-ukraine

Kom med en troverdig kilde og ikke bare søppel, takk.  

Socketlicker skrev (19 timer siden):

Krigen vil som alle kriger ende med forhandlinger, hvor begge parter må gi for å få til fred. Ønsketenkning kommer ikke til å få Putin til å plutselig endre mening og stanse krigen.

Stoppet andre verdenskrig med forhandlinger?

Nei, den stoppet med total kapitulasjon, som bør være målet med Russland også.

Endret av Markiii
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Markiii skrev (24 minutter siden):

Kom med en troverdig kilde og ikke bare søppel, takk.  

Kilden er TCH, et ukrainsk medieselskap. Det kaller du søppel?😄

Markiii skrev (24 minutter siden):

Det ble forhandlet etter annen verdenkrig om vilkår for fred ja.

Total kapitulasjon av Russland er ren fantasi, om du virkelig tror på det lever du i en alternativ virkelighet. For i denn virkelige verden vil det ikke skje, for her er det russerne som gjør fremgang og ukrainerne som taper terreng og får stadig dårligere forhandlingskort.

Endret av Socketlicker
Skrevet
57 minutes ago, Socketlicker said:

Jeg lyver ikke og dokumenterer mine påstander. Det greier visst ikke dere...flaut😄🤡

La meg tippe, du har postet den imaginære kilden din opp til flere ganger, men ingen andre brukere klarer å finne den? Gjentakende mønster gitt 

• Liker 7
Skrevet
36 minutes ago, Markiii said:

Stoppa Irak krigen med forhandlinger?

Kapitulerte nokon gong Irak overfor USA?

Historisk så er det variabelt om krigar har slutta med kapitulasjon, våpenstilstand, har ebba ut eller fortsatt med treffninger no og då i årevis. Koreakrigen enda med våpenstilstand og deling der frontlinja gjekk. Det er ikkje eit usansynleg resultat for Ukraina heller.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (1 time siden):

Forstår du ikke forskjellen på: "Trump har sagt at Putin har sagt..." og "Putin har sagt..."?

Sitat

Kilden er TCH, et ukrainsk medieselskap. Det kaller du søppel?

Er ikke kilden din Kosova press? For det er de du linker til. (Og de siterer for øvrig heller ikke Putin, men Trump)

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 9
Skrevet
Smule8o skrev (38 minutter siden):

La meg tippe, du har postet den imaginære kilden din opp til flere ganger, men ingen andre brukere klarer å finne den? Gjentakende mønster gitt 

Den er ikke imaginær, selv om dere er for evneveike eller late til å finne den.

Hugo_Hardnuts skrev (25 minutter siden):

Er ikke kilden din Kosova press? For det er de du linker til. (Og de siterer for øvrig heller ikke Putin, men Trump)

Les artikkelen, det står klart der at det er TCH som har postet artikkelen de henviser til.

Skrevet

Når det gjelder partiet FoR, er det ikke ganske spesielt som professor på et universitet å fronte et parti som ikke engang vil oppgi egne sponsorer av en kampanje som direkte angår hans virke som professor? Snakker om Diesen her

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...