Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

4 hours ago, minim said:

Nå roter du fælt her. Jeg har ikke forsøkt å påstå noe av det her? Jeg har heller ikke sagt at Russland ikke har skyld i dette? Tror du må gå over å lese innleggene du siterer en gang til. 

Hva er da overhodet grunnlaget ditt for å komme med påstanen din om at Stoltenberg og Biden ikke ønsker fred/ikke går for fred i Ukraina? Spennt på om du har noen som helst plausibel forklaring annet enn at du forsøker å få fokuset bort fra RaZZland og Putler's ansvar for handlingene deres og skylde på andre...

Endret av Gjest MKII
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samms skrev (42 minutter siden):

Nei, men 1953 er kanskje eit like godt år som 1954?

De er bortimot like uviktige vil jeg si men om du er interessert i forhistorien er 1954 mer relevant enn 1953 så nei.

1991 er viktig fordi det var da sovjetunionen ble oppløst og Russland kunne bedt om å få Krim tilbake, 2014 er viktig fordi det var da Russland bestemte seg for å ta Krim med militærmakt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (30 minutter siden):

Hva er da overhodet grunnlaget ditt for å komme med påstanen din om at Stoltenberg og Biden ikke ønsker fred/ikke går for fred i Ukraina? Spennt på om du har noen som helst plausibel forklaring annet enn at du forsøker å få fokuset bort fra RaZZland og Putler's ansvar for handlingene dees og skylde på andre...

Det var et svar på posten jeg siterte og grunnen ga jeg i svaret?

Krigen er ingen andre en Russland sin skyld så jeg vet ikke hvorfor du finner på alle disse meningene jeg ikke har eller aldri har sagt. Vennligst slutt med det. 

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, TAC-2 said:

Du tror altså at det ikke er restriksjoner, skjulte føringer og økonomisk press i det å kjøpe utstyr fra Kina. Sånn fungerer det bare ikke uansett hvem du inngår avtaler med.

Akkurat der trur eg ikkje, eg observerer at USA forlanger papir på sluttbruker på industrideler der andre lar det flyte fritt.

Du hugsar at Intels Pentiumprosessor stod på eksportkontroll-lista til dei i USA fann ut at det var dumt å overlate marknaden for kontor PC'er til andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (7 timer siden):

Norge tjener jo godt på krigen og USA får utryddet Russlands forsvar på en svært billig måte og alle tror de er godheten selv så jeg kan godt forstå hvorfor både Stoltenberg og Biden er kritisk til å få fred. 

Her påstår du at Stoltenberg og Biden ikkje ønsker fred fordi både Norge og USA ser seg tjent med at krigen fortsetter.

minim skrev (26 minutter siden):

Det var et svar på posten jeg siterte og grunnen ga jeg i svaret?

Krigen er ingen andre en Russland sin skyld så jeg vet ikke hvorfor du finner på alle disse meningene jeg ikke har eller aldri har sagt. Vennligst slutt med det. 

Her sier du at du aldri har sagt at andre enn russland og putler har skylden for krigen.

Du motsier deg sjølv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (4 minutter siden):

Her påstår du at Stoltenberg og Biden ikkje ønsker fred fordi både Norge og USA ser seg tjent med at krigen fortsetter.

Her sier du at du aldri har sagt at andre enn russland og putler har skylden for krigen.

Du motsier deg sjølv.

Takk for at du gjorde det veldig klart. Jeg svarer på innlegget jeg siterte og som du ser sier jeg ikke at USA og Norge har skylden for krigen der. Her er du god! 

Endret av minim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, minim said:

Norge tjener jo godt på krigen og USA får utryddet Russlands forsvar på en svært billig måte og alle tror de er godheten selv så jeg kan godt forstå hvorfor både Stoltenberg og Biden er kritisk til å få fred. 

 

41 minutes ago, minim said:

Det var et svar på posten jeg siterte og grunnen ga jeg i svaret?

Krigen er ingen andre en Russland sin skyld så jeg vet ikke hvorfor du finner på alle disse meningene jeg ikke har eller aldri har sagt. Vennligst slutt med det. 

 

13 minutes ago, Dragavon said:

Her påstår du at Stoltenberg og Biden ikkje ønsker fred fordi både Norge og USA ser seg tjent med at krigen fortsetter.

Her sier du at du aldri har sagt at andre enn russland og putler har skylden for krigen.

Du motsier deg sjølv.

Kva er sjølvmotseiinga til minim?

At Biden og Stoltenberg er kritiske til å få fred motseier ikkje at Russland har skulda for krigen.

At USA og Norge ser seg tjent med å forsetje krigen motseier ikkje at Russland har skulda for krigen.

Kan du forklare meg, og dei andre lesarane av tråden kva sjølvmotseiiinga mellom dei to sitata du har plukka frå minim er?

Endret av Samms
Ordlegging
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, minim said:

Det var et svar på posten jeg siterte og grunnen ga jeg i svaret?

Krigen er ingen andre en Russland sin skyld så jeg vet ikke hvorfor du finner på alle disse meningene jeg ikke har eller aldri har sagt. Vennligst slutt med det. 

Du har allerede påstått at du ikke mener det, men du har ennå ikke gitt en plausibel forklaring på hva ponget ditt med påstanden din var hvis det ikke var for å skyve skylden over på Stoltenberg og Biden/vesten, og du har heller ikke svart på på hvilket grunnlag du påstår at de samme to ikke ønsker fred i Ukraina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (Akkurat nå):

Du har allerede påstått at du ikke mener det, men du har ennå ikke gitt en plausibel forklaring på hva ponget ditt med påstanden din var hvis det ikke var for å skyve skylden over på Stoltenberg og Biden/vesten, og du har heller ikke svart på på hvilket grunnlag du påstår at de samme to ikke ønsker fred i Ukraina.

At jeg ikke mener hva? Det er litt vanskelig å vite hva jeg svarer på når 50% eller mer av det du påstår jeg sier eller har sagt er noe jeg aldri har sagt. 

Jo jeg svarte på det i det opprinnelige innlegget du siterte meg på. Tror som sagt du må lese det et par ganger til. Dette blir mye støy i tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, minim said:

Norge tjener jo godt på krigen og USA får utryddet Russlands forsvar på en svært billig måte og alle tror de er godheten selv så jeg kan godt forstå hvorfor både Stoltenberg og Biden er kritisk til å få fred. 

 

24 minutes ago, Gjest MKII said:

og du har heller ikke svart på på hvilket grunnlag du påstår at de samme to ikke ønsker fred i Ukraina.

Medlem av kortidsminneforeningen?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Møkkalandet Kina viser sitt sanne ansikt.

Kina stoppade uttalande om kriget

Under ett G20-möte i Indien misslyckades deltagarna med att enas kring ett uttalande om kriget i Ukraina.

Anledningen var att Kina ville att uttalandet skulle vara vagare och mer urvattnat i referenser till det ryska invasionskriget.

Ett slutdokument från liknande möten är vana är brukligt, och brist på ett sådant ses som ett misslyckande, rapporterar AFP.

Bara Kina och Ryssland vände sig mot uttalandet, något som väckt kritik bland övriga deltagarländer.

- Detta krig har bara en orsak. Det är Ryssland och Vladimir Putin, och det måste uttryckas tydligt på detta G20-möte, säger Tysklands finansminister Christian Linder, enligt BBC.

Senaste nytt om kriget i Ukraina | SVT Nyheter

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (8 timer siden):

Javel, men hva har det med saken å gjøre - Norge ikke har angrepet Ukraina eller noen andre.

Jeg forstår ikke innvendingen eller kommentaren.

Mine to innlegg om hvem som nå er den dominerende leverandøren av gass til Europa, var av ren informativ karakter. Og kunnskap er ikke vanskelig å bære. Det er heller ikke vanskelig å finne relevans til krigen, det viser bl.a. hvor strategisk viktig de norske gassleveransene er, og derfor hvor utsatt de er for "uhell" eller "uønskede hendelser." 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Samms skrev (38 minutter siden):

 

Medlem av kortidsminneforeningen?

Nei, han er sannsynligvis medlem av den viktigste og største politiske bevegelse i verden; "Alt er vestens feil." 

India og Kina er de sentrale aktørene, araberne leker litt med tanken, og store deler av Sør Amerika og Afrika synes benytte vesten som forklaring på at de ikke greier å organisere sine samfunn på en måte som løfter folket ut av fattigdom, i stedet for at en liten elite stikker av med det meste. Så de fortrekker heller Putins Russland, fordi der kjenner de seg igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Windfarmer said:

Nei, han er sannsynligvis medlem av den viktigste og største politiske bevegelse i verden; "Alt er vestens feil." 

India og Kina er de sentrale aktørene, araberne leker litt med tanken, og store deler av Sør Amerika og Afrika synes benytte vesten som forklaring på at de ikke greier å organisere sine samfunn på en måte som løfter folket ut av fattigdom, i stedet for at en liten elite stikker av med det meste. Så de fortrekker heller Putins Russland, fordi der kjenner de seg igjen.

Tenkte mest på Gjest Mk2 sitt spørsmål til minim.

Var ikkje spesielt godt formulert frå mi side.😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...