Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
iMarius skrev (12 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet, hva baserer du tallet 10M på? Har du noen kilder som kan bekrefte slike tall? Ingen kritikk, men bare nysgjerrighet.

650k*15 = 10M-ish.

Jeg brukte eksempler fra WW2 og tiden rett etter. Det var et 1:11 forhold da de allierte okkuperte Tyskland rett etter WW2 men jeg ser at det er mange okkupasjoner hvor man har gått vesentlig høyere(NATO i Kosovo hadde 1:50). Jeg vil anta at det har mye å si hvordan okkupasjonen ble gjenomført, i hvilken grad okkupanten kan rekruttere lokale kollaboratører for å hjelpe seg osv. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Andre1980 said:

Derom Russland skulle klare å okkupere Ukraina, er dette noe NATO ville tillatt? Hva med Polen? Ville de tillatt å få Russland som nærmeste nabo uten å gripe direkte inn? 


Selv om Kyiv hadde falt i februar 2022 så ville kampene sansyneligvis fortsatt i det vestlige og sentrale Ukraina. Kanskje tom. i øst en stund. Jo lengre russerne avanserer jo mer motstand vil de også møte og jo mer støtte vil Ukraina få. Så det er egentlig fullstendig usansynelig mens deres egne linjer strekkes.

Til motsetning fra mange andre så tror jeg at dersom Ukraina faktisk stod i fare for å falle, så ville Polen og muligens flere andre land kunne finne på å gripe inn, utenom NATO.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Brother Ursus said:
  • Antall luftfartsulykker i Russland øker raskt

Dette kommer til å øke i all uoverskuelig framtid, selv hvis sanksjonene ble stoppet i dag ville de ikke fått reparert flyene sine (siden de stjal dem etter krigen startet).

Her har de virkelig skutt seg selv i skoen.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

https://www.vg.no/nyheter/i/wAK2z4/to-norske-frivillige-skadet-i-bombeangrep-ukraina

Tragisk at russerne bevist bomber medics.

Treffer ekstra sterkt når Normenn blir berørt.

Edit: Uansett trist for de som blir rammet. Bare det at jeg har fulgt Sander en god stund.

Det står at han har brannskader mellom 30-40% på kroppen. Det sier meg lite, men er det alvorlig?

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Albania skrev (10 timer siden):

Klovnen har blitt helt rabiat. Her går han til angrep på Boris Johnson (som nektet å komme på hans show), Lindsey Graham fordi de åpenbart vil øke støtten til Ukraina. Legg merke til at Trump ikke ønsker å sende Ukraina tanks. 

https://www.youtube.com/watch?v=xwPq7xAKi9I&ab_channel=FoxNews

Skremmende med denne klovnen. Håper mange av de 45k som har trykket liker er russere... 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...