Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7QKwQIfm
scuderia skrev (12 minutter siden):

Venstresiden løper Putins ære igjen..

https://www.nettavisen.no/nyheter/fakkeltog-for-fred-i-ukraina-skaper-sinne-fordommer-ideene-bak/s/5-95-807079

 

Fred for enhver pris tydeligvis.. bare trist

At Joakim Møllersen, en sentral skikkelse i Rødt, kommer med slike uttalelser er ikke overraskende.

Men at LO stiller seg bak kom som en overraskelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bugle skrev (9 minutter siden):

Men at LO stiller seg bak kom som en overraskelse.

Det er stor intern stridighet i LO med lokallaget i Oslo om denne deltakelsen nå denne uka. Jeg har et familiemedlem som jobber i LO og det er der jeg har det fra, så dessverre ingen kilde å lenke til det utover hva jeg hører. LO støttet de daglige demonstrasjonene fra starten av invasjonen, men gruppa som arrangerer det har endret sammensetning. I starten var det initiativ av norsk-ukrainere og ukrainske flyktninger stort sett som deltok. Nå er det få igjen og parolen om våpenhvile er lagt til, noe de fleste ikke støtter. Derfor er de veldig få nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe i dette? Screenshot frå Quora.

Meir spesifikt det at det var planlagt invasjon av Georgia også?

Eg er forsåvidt overbevist om at putler vil invadere Moldova, Georgia og Khazakstan også, det einaste som stopper ham er jo at russerene har fått grisebank i Ukraina og ikkje har kapasitet til meir krig no.

Uten navn.png

Endret av Dragavon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig i en del ting som LO og Fredsinitiativet sier. Denne krigen går ingen vei. Ja, Ukraina klarer å ta noen landsbyer tilbake igjen, men de kommer nok aldri til kjeppjage russerne helt ut av landet. Alt prat om dårlig moral  og sånt i den russiske hæren. Hvis det er så ille, hvorfor kjemper de fortsatt? Hvorfor har Putin klart å mobilisere 200 tusen menn? Hvorfor har de fortsatt raketter, droner og ammunisjoner til å fortsette med krigen? Jeg gir krigen 6 måneder til og hvis det er fortsatt ''stalemate'' for å bruke det engelske begrepet, så bør vesten revurdere støtten til Ukraina. Eller er det sånn at folk flest her bare venter på at Putin nuker Ukraina til stykker og at vipps, tredje verdenskrig er i gang. Da er det farvel med diskusjonen inne her for godt lol. Putin kommer aldri til å gi opp. Han vil heller utslette kloden enn å la Ukraina vinne. 

Endret av ForTheEmperor
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Det er mye feil med analysen din

De klarer å mobilisere 200 000 med tvang, samme som andre land. Mens nesten 700 000 rømte landet. De har mindre og mindre raketter, droner og ammo.. og noen måneder til vil de virkelig merke det. Moral er ræva siden soldater ikke får mat, varme og utstyr. Klassisk russisk. Pluss at de slåss mot brødre for en sak de knapt aner hva er.

Jeg tror heller ikke krigen varer mer enn 6-9 mnd sånn ca når Russland forstår at fortsettelse er håpløst. Russland startet dette og de må avslutte dette. 

Nuke Ukraina? Hvorfor? Hva vinner de på det? konsekvensen er konvensjonelle angrep på nøkkel installasjoner fra NATO og total utfrysing fra resten av verden. Hva er da neste, atomkrig mot NATO? Skal Putin med sin rikdom og makt bare ta selvmord? Sammen med alle de andre med makt i Kreml?  Selvsagt ikke..

Å true med atomvåpen fungerer ikke 

 

Vi kan ikke bruke fornuftigheten med galninger som Putin. Hva skjer hvis krigen fortsetter ut 2023 og inn mot 24 der Ukraina er fortsatt mørklagt og de klarer ikke å ta Donbass, Luhansk eller Krim for den slags skyld? Skal vi fortsette å sløse deres liv og tømme våres våpenlagrere? Jeg tror Putin kommer til å slippe en atombombe. Det ligger i hans natur. Se hva han gjorde med Tsjetjenia. Hvis du tror at han kommer til å gi opp, så er du virkelig naiv. 

Lenke til kommentar
Dragavon skrev (9 minutter siden):

Vi er alle enige i at vi vil ha fred. Men ikkje putler.

Vi er alle enige i at forhandlinger som fører til at russerene trekker seg tilbake er det beste. Men ikkje putler.

putler har framleis som mål å utrydde ukrainsk språk, dei skal snakke russisk.

putler har framleis som mål å utrydde ukrainsk kultur, det er russisk kultur.

putler har framleis som mål å utrydde det ukrainske folket, dei skal tvinges til å bli russere.

Alle mål for den militære spesialoperasjonen står fast og skal oppnåast før russarene gir seg.

Hadde putler ønska fred hadde han kunne beordre avslutning av kamper og tilbaketrekking på øyeblikket. Det hadde blitt fred i samme sekund han gav ordren. Men putler ønsker ikkje fred.

Og derfor er det idioti å snakke om forhandlinger.

Så lenge Ukrainere ønsker å gjøre motstand må vi støtte dei 100%.

Putin kommer ikke til å gi seg. Han vil heller ta verden inn i en nuclear holocaust enn å tape ansikt. Men hvis det er det folk i vesten ønsker, så får jeg vel bare akseptere min skjebne lol. 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Så om Russland ønsker Norge så skal vi bare gi landet over siden "han kanskje kan bruke atomvåpen"?

Naiv om man tror han gir opp? Hvem bryr seg om hva han ønsker og tror.. det er bare å kjøre landet ned i rennesteinen så får Russerne selv ordne opp

 

Du får bygge din dommedagsbunker da.. 

Vi får se om 6-12 måneder hvem som har rett. Og konflikten mellom Russland og Ukraina begynte ikke den 24 Februar. Begge land har alltid hatt en fiendtlig historikk og sånn sett bør vi la de to ordne opp i seg selv spør du meg. Siste innlegg fra meg i denne tråden. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, ForTheEmperor said:

Vi får se om 6-12 måneder hvem som har rett. Og konflikten mellom Russland og Ukraina begynte ikke den 24 Februar. Begge land har alltid hatt en fiendtlig historikk og sånn sett bør vi la de to ordne opp i seg selv spør du meg. Siste innlegg fra meg i denne tråden. 

Bye bye

Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (29 minutter siden):

Putin kommer ikke til å gi seg. Han vil heller ta verden inn i en nuclear holocaust enn å tape ansikt. Men hvis det er det folk i vesten ønsker, så får jeg vel bare akseptere min skjebne lol. 

Skal vi så berre la putler ta det han vil, så lenge han truer med atomvåpen?

Skal vi la han fortsette til det russiske flagget blir heist i Lisboa som dei snakkar om på russisk TV?

Dersom vi gir etter for putlers krav i Ukraina, så får vi ikkje fred. Vi får fleire invasjoner, fleire døde heilt til putler har tatt heile Europa.

Endret av Dragavon
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...