Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
23 hours ago, Snikpellik said:

Synes gjerne man kan droppe å omtale hele folkeslag som det ene eller andre i denne tråden. Det skjer titt og ofte her, og det er hverken riktig eller innafor i mine øyne. Det er sånn Russland og deres propagandister holder på, vi bør være bedre.

 


For all del. La oss moderere oss og ikke stemple folk som ikke fortjener det.

89% av russerne (iflg. Levadasenteret) er krigsforbrytere som støttet denne krigen. Jeg vil ikke engang betegne dem som svin. Svin er intelligente og sansende vesner. Russerne er zombier. Z står for Zombie. Ukraina kjemper mot en zombiehær. Og vi må gi dem alle våpen de trenger til å nedkjempe hordene. Inkludert jagerfly, bombefly, flammekastere, klasebomber, hvit fosfor, termitt og alt annet russerne måtte finne på å bruke.

Vi kan ikke holde den moralske høygrunnen i flere år mens uskyldige ukrainere dør. Det er ikke moralsk overhodet. Vi bør også bygge opp NATO-styrker i Øst-Europa og forberede en intervensjon av Ukraina, og Russland, om nødvendig.

Jeg er lei av at vi bruker silkehansker i behandlingen av russerne. Hittil har det tjent oss, men nå går krigen muligens inn i en ny og horribel fase, og da må vi endre vår tilnærmelse.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Brother Ursus har kommet ned på de stridende sitt nivå når det gjelder argumentasjon. Det er godt gjort når du sitter trygt og godt i Norge og kommenterer. 

Nå skal det sies at Norge har blitt truet med å bli bombet i beste sendetid på russisk TV uten at norske medier har turt å si det. For det kan jo skape angst. Men det her de for Jens Stoltenberg er fra Norge og da kan de rett sinne og krigføringen sin til Norge. Det forteller litt hvor langt vi har kommet. 

VI har også den farlige feilbombingen av Polen som gjorde en journalist arbeidsledig. Det er ikke så langt fra en atomkrig som jeg altså jeg personlig mener vil komme om eskaleringen fortsetter slik som nå. 

Det er en brutal og forferdelig krig. Og skylden for grusomhetene har begge partene. Og prøv nå med litt mer bombing innpå russisk området , Krim og Russland , så får dere se virkelig bombing og grusomheter.  Hanskene er av. 

Se nå hva som skjedde i Irak og Libya. Vi har ikke bruk silkehansker. VI bruker flere midler. Gulrot og pisk. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (3 timer siden):

Eg kan forstå frustrasjonen. Likevel er det ofte slik at ei sak har fleire sider, og dersom alle var einige om alt ville det heller ikkje bli nokon diskusjon. Etter mi meining er det positivt med ulike innfallsvinklar, og også meiningsmotstandarar vil kunne ha gode poeng. Resultatet er at alle lærer noko. Slik er det i eit demokrati, og motsetnaden er eit samfunn der berre ei meining får komme fram, og der folk får 15 år i fengsel for å seie noko som ikkje er i tråd med det offisielle synet.

Prinsipielt så har du naturlegvis heilt rett, eg har ingen problemer med å være enig med deg her.

Men dei som har vore innom tråden her har berre gjentatt det russiske troll sprer på nettet, det har ikkje vore nokon gode argumenter eller meininger.

Eg regner med at du er kjent med uttrykket nyttige idioter?

Om en mann banker og voldtar ei kvinne er det ikkje to sider av den saken, det er det heller ikkje når russland uprovosert invaderer Ukraina. Når russarane påstår at Ukraina var ein trussel mot russland sin sikkerheit så er det på samme nivå som når ein voldektsmann seier at kvinna ba om det fordi ho gjekk utfordrande kledd.

https://nrkbeta.no/2019/10/22/nyttige-idioter-og-medlopere-slik-virker-russiske-pavirkningsoperasjoner/

Endret av Dragavon
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Sosialist57 skrev (37 minutter siden):

Brother Ursus har kommet ned på de stridende sitt nivå når det gjelder argumentasjon. Det er godt gjort når du sitter trygt og godt i Norge og kommenterer. 

Nå skal det sies at Norge har blitt truet med å bli bombet i beste sendetid på russisk TV uten at norske medier har turt å si det. For det kan jo skape angst. Men det her de for Jens Stoltenberg er fra Norge og da kan de rett sinne og krigføringen sin til Norge. Det forteller litt hvor langt vi har kommet. 

VI har også den farlige feilbombingen av Polen som gjorde en journalist arbeidsledig. Det er ikke så langt fra en atomkrig som jeg altså jeg personlig mener vil komme om eskaleringen fortsetter slik som nå. 

Det er en brutal og forferdelig krig. Og skylden for grusomhetene har begge partene. Og prøv nå med litt mer bombing innpå russisk området , Krim og Russland , så får dere se virkelig bombing og grusomheter.  Hanskene er av. 

Se nå hva som skjedde i Irak og Libya. Vi har ikke bruk silkehansker. VI bruker flere midler. Gulrot og pisk. 

 

Ditt innlegg lyser langt på vei frykt. En frykt jeg tolker som feighet og ego.

Du er redd russland, fordi de potensielt kan ta livet av deg og dine.

Så forsvarer du russlands krig ved å skylde på "begge parter", også blander du inn Krim ved å anerkjenne Krim som russisk.

Dernest drar du inn Irak og Libya.

Beklager. Du er feig og styrt av russlands retorikk, fordi du er redd.

Setter deg og dine over alle andre, og ikke minst de som er direkte lidende part i russlands overgrep.

Feig og egoistisk innlegg, rett og slett.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Sosialist57 said:

Det er en brutal og forferdelig krig. Og skylden for grusomhetene har begge partene. Og prøv nå med litt mer bombing innpå russisk området , Krim og Russland , så får dere se virkelig bombing og grusomheter.  Hanskene er av. 

Når du må spesifisere "russisk området , Krim og Russland" så vet du selv hvor feil du tar. Ellers kunne du bare skrevet Russland.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TAC-2 skrev (4 minutter siden):

Når du må spesifisere "russisk området , Krim og Russland" så vet du selv hvor feil du tar. Ellers kunne du bare skrevet Russland.

Jevnlige innlegg som kan tolkes dithen, som sjelden fører noe vei avsted. Man ser fort hvem som bidrar med gode betraktninger - odte underbygget av det jeg anser som troverdige kilder.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (2 minutter siden):

Hvis de baltiske landene hadde ikke vært medlem i Nato, men har de samme militære våpener fra vesten som de har no, hadde de vært direkte involvert i krigen nå? Og kunne de sammen med Ukraina har drevet Russland ut av landet? 

Spørs vel hva du mener med de baltiske land.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/

EU har så langt trent 1.100 ukrainske soldater i forbindelse med opplæringsprogrammet som startet for drøyt to uker siden.

EUs utenrikssjef Josep Borrell kom med opplysningen i forbindelse med at han fredag besøkte en treningsleir i Brzeg i Polen. Han beskriver trengingsoperasjonen som et bevis på at Europa vil støtte Ukraina mens landet forsvarer seg mot Russland.

Treningsoppdraget ble vedtatt 14. november, og den offisielle starten var dagen etter. Flere EU-land var da allerede i gang med trening av ukrainske soldater basert på bilaterale avtaler.

Programmet har som mål å trene opptil 15.000 soldater i 20 ulike medlemsland. Opplæringen betales av EU og anslås å koste rundt 100 millioner euro.

(NTB)

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
9 minutes ago, ForTheEmperor said:

Litauen, Estonia og Latvia. Hadde de tre sendt styrkene sine til Ukraina og kjempet sammen mot russerne?

Baltikums 3 land har vel knapt 6 millioner innbyggere så deres bidrag på personellfronten hadde knapt vært merkbart. De har ikke en spesielt stor andel av befolkningen i militære engasjement. Men de har oppgradert utstyr og får mer av det etter hvert. Så der kan de og bidrar allerede med en stor andel sett i forhold til innbyggertall og bnp.

Er ganske sikker på at var de ikke NATO-medlem i dag hadde de blitt invadert før Ukraina.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
3 hours ago, Brother Ursus said:

 


For all del. La oss moderere oss og ikke stemple folk som ikke fortjener det.

89% av russerne (iflg. Levadasenteret) er krigsforbrytere som støttet denne krigen. Jeg vil ikke engang betegne dem som svin. Svin er intelligente og sansende vesner. Russerne er zombier. Z står for Zombie. Ukraina kjemper mot en zombiehær. Og vi må gi dem alle våpen de trenger til å nedkjempe hordene. Inkludert jagerfly, bombefly, flammekastere, klasebomber, hvit fosfor, termitt og alt annet russerne måtte finne på å bruke.

Vi kan ikke holde den moralske høygrunnen i flere år mens uskyldige ukrainere dør. Det er ikke moralsk overhodet. Vi bør også bygge opp NATO-styrker i Øst-Europa og forberede en intervensjon av Ukraina, og Russland, om nødvendig.

Jeg er lei av at vi bruker silkehansker i behandlingen av russerne. Hittil har det tjent oss, men nå går krigen muligens inn i en ny og horribel fase, og da må vi endre vår tilnærmelse.

Fantastisk skrevet. Hjerte gitt. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...