Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Hadde Russland tatt Finland, Sverige og Danmark, så kan jeg være enig i at vi burde hjelpe disse landene med å beskytte seg. Vi har tross alt et mye nærmere bånd med disse landene. Men Ukraina? Det er et land som ligger langt borte, deres språk og kultur er nærmere Russland enn flere steder i Russland.

Mener du det er rett å gå til krig mot Russland om Tsjetsjenia eller Dagestan ønsker seg med uavhengighet? De har faktisk mindre med Russland å gjøre enn Ukraina.

Hva om samene ønsker seg selvstendighet fra Norge? Hadde du følt det er greit om Russland sendte våpen til samene for å sloss mot Norge?

Denne tråden her er en skremmende samling av brukere som mener at krig er greit, at så mange som mulig skal få dø, og at Ukraina blir totalt ødelagt, så lenge man stopper Putin.

Når Biden er skeptisk til å levere langdistanseraketter til Ukraina eller sier klart ifra st amerikanske soldater ikke skal kjempe mot russiske soldater, står diskusjon.no brukere klar med sine hazmat suit og sier "men... men... Hitler! Bring it on!" Flaut.

Har du blitt fullstendig idiot? Det er forskjell på minoriteter i et land og et helt selvstendig land!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
:utakt skrev (15 minutter siden):

Det er vel for å liksom kunne forsvare det de driver med. "Se, vi holdt valg, disse menneskene ønsker å være en del av Russland! Se alle stemmesedlene!" 🙄

Som om de ikke bare kunne plassert en beholder for stemmer under printeren og valgt antall stemmer..
De kunne fint ha vist stemmesedler uten at befolkningen var involvert på noen som helst måte.

Da kunne de fått 200-300% om de ville også :)

I praksis så går de jo bare rundt å tvinger befolkningen til å putte en lapp oppi en boks, de kunne fikset det selv om de ville.

Endret av aklla
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (3 minutter siden):

Som om de ikke bare kunne plassert en beholder for stemmer under printeren og valgt antall stemmer..
De kunne fint ha vist stemmesedler uten at befolkningen var involvert på noen som helst måte.

Da kunne de fått 200-300% om de ville også :)

I praksis så går de jo bare rundt å tvinger befolkningen til å putte en lapp oppi en boks.

Men det er jo akkurat det med at befolkningen er involvert som er greia. Da kan de argumentere med at alt gikk riktig for seg og yada yada. 

Det gjorde jo selvfølgelig ikke det, men det driter jo russerne i. 

All desinformasjon inneholder et bittelite snev av sannhet, slik at avsender har noe å kverulere på i det uendelige. 

Endret av :utakt
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ukraina fortsetter å forsøke å bryte igjennom i og rundt Lyman, på tre steder. Mot Lyman og mot Yampil har det vært harde kamper. Men rett nord for Lyman kan det se ut til å være et lite gjennombrudd, ved Drobysheve. Det er også snakk om mulig gjennombrudd lengre nord, ved Karpivka og Ridkodub. I så fall er det mulig at man kan svinge rundt og møte opp og kutte av mye nord for Lyman, samt true forsyningslinjene mot Lyman slik man gjorde på Kharkivfronten med Izium, som man da tok nesten uten urban krigføring.

Russerne har tendens til å lage harde fronter uten å forsvare i dybde, og setter alt de har først. Når det først ramler sammen, så lager det store rom. Det kan ende med at Russland må forlate Lyman til slutt.

Untitled.jpg

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

Men det er jo akkurat det med at befolkningen er involvert som er greia. Da kan de argumentere med at alt gikk riktig for seg og yada yada. 

Det gjorde jo selvfølgelig ikke det, men det driter jo russerne i. 

Det er jo litt det jeg tenker på, det er irrelevant om folk var involvert eller ikke, resultatet er også irrelevant. Ingenting ved valget er relevant for noe som helst, så jeg er overrasket over at de tar seg bryet.

De kunne jo bare sagt at befolkningen var involvert uten at de var det, det ville ikke endret noe som helst verken internt eller internasjonalt.
De hadde ikke trengt å ha stemmesedler andre land kan telle engang, de kunne bare diktet opp ett tall, resultatet ville blitt det samme.

Endret av aklla
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (11 minutter siden):

Det er jo litt det jeg tenker på, det er irrelevant om folk var involvert eller ikke, resultatet er også irrelevant. Ingenting ved valget er relevant for noe som helst, så jeg er overrasket over at de tar seg bryet.

De kunne jo bare sagt at befolkningen var involvert uten at de var det, det ville ikke endret noe som helst verken internt eller internasjonalt.
De hadde ikke trengt å ha stemmesedler andre land kan telle engang, de kunne bare diktet opp ett tall, resultatet ville blitt det samme.

skjønner hva du mener, men de tjener propagandamessig på å få det til å se mest mulig ekte ut, ved å involvere innbyggere i prosessen, som da kan vises på nyhetssendinger i Russland. Der blir det slukt rått av mange vil jeg tippe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

lol denne duden er alltid så negativ og man kan ane pro-russiske leninger i de virkelighetsfjerne analysene hans.

Hvis russerne vil dø i hundretusener eller milliontallet, for det falmende imperiet sitt, så kan vi ikke gjøre stort annet enn å imøtekomme dem, når de angriper fredelige tredjeland.

Det vi KAN gjøre er å få slutt på krigen så fort som mulig ved å gi Ukraina det de trenger. ATACMS, F-16, vestlige tanks, og mer vestlig utstyr og trening.

Russland kan dra rett til helvete. Jeg bryr meg ikke lengre. Håper de få gode menneskene som er igjen der flykter. Så kan resten sitte å drikke og råtne og sirkelrunke til fantasiene om Russkiy mir og sin egen storhet.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...