<generisk_navn> Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (12 minutter siden): Når det er en dom fra CAS er det noe man vanligvis følger. Det kan kanskje heller markeres protest på annet vis. Jeg tenker at man forholder seg lojalt til den dommen som kommer fra CAS, for ellers har man ingen ting å fare med om man ønsker russiske utøvere og lag dømt der senere. For øvrig gjør det meg null og niks om vi boikotter OL neste år om det viser tegn til å bli en russisk propaganda-arena.
Orake1et Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden KalleKanin skrev (4 timer siden): Men det som for meg virker merkelig er hvis tapstallene til Ukraina skal ha overgått Russland sine? Jeg har ikke hørt podcasten (skal gjøre det), men basert på artikkelen virker det som at Osflaten er noe så sjeldent som en realistisk norsk militær-akademiker. Det er godt å se at de finnes! Når det gjelder tapstall er dette et eksempel på en diskusjon som har vært preget av mye ønsketenking. Vi har hørt veldig mye om det er en fordel å forsvare og at det begrunner lavere Ukrainske tapstall. Det vi hører lite om er at det også er en sammenheng mellom tapstall og antall tonn bomber og antallet droner. Når det vektes inn at Russland har mest artilleri, fly, bomber, droner og menn er det lite overaskende at vi kan være i en fase hvor Ukrainske tap overstiger russiske. Vi vet at Russland kastet bort absurd mange mann på noen angrep som ga de klart større tap enn Ukraina, men det rapporteres at de har endret taktikk og det er formodentlig i perioden etter det at de har snudd forholdstallet.
Dragavon Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden torbjornen skrev (1 time siden): "Nøytrale" russiske utøvarar får likevel delta i vinter-OL og internasjonale skirenn. https://www.nrk.no/sport/bekreftet_-russlands-anke-vant-frem-_-skal-delta-i-ol-1.17675859 Då melder spørsmålet seg om nordiske utøvarar bør boikotte heile OL. Alle demokratiske land over heile verden bør boikotte OL fullstendig. Ingen utøvere bør delta, ingen TV-stasjoner bør vise OL. IOC er heilt i lomma på putin og hans likesinnede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå