Gå til innhold

Prosessor 95c°


muummi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, muummi said:

Har en ny Asus Chromebook 436 Flip med i5 CPU.

Sønnen min satt med maskinen i sofaen i tablet mode og spilte Roblox. Kjente på maskinen og brant meg nesten. Sjekket og så at prosessoren var nærmere 95grader. Er dette normalt?

De fleste laptoper vil nå 95 grader og throttling (redusert ytelse) i spill pga dårlige kjøleløsninger. De er "laget for" kontorarbeid. Dette er en tynn og kompakt maskin, så da er det ihvertfall et problem. 

Se om du kan sette cooling policy under batteri settings til active. Eller om asus har et verktøy for å sette vifteprofil til noe mer støyende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en har maskinen på fanget så er det også lett for at en blokkerer både luftinntak og uttak. Så sjekke hvor luftingen er på maskinen kan være en fordel.

edit: synes jeg leste at maskinen var plassert på fanget, hvor jeg leste det er veldig, veldig usikkert 😀

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For lett- til-medium spilling (fortnite) så ville jeg gått for noe med skjermkort:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/ideapad-gaming-3-15imh05-156-baerbar-pc/p-1143413/

 

Den er noe dyrere dessverre og designet ser ut til å være firkantet plast. Men den er mange ganger bedre til spilling, og mange ganger kraftigere på alle områder enn den pc'en du sitter på nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
muummi skrev (59 minutter siden):

Hmm ja det er sant at det er jo en veldig kompakt og tynn maskin. Kanskje jeg rett og slett skal levere den inn igjen, og heller gå for en slik maskin? Den vil vel duge til enkel spilling som minecraft og Fortnite?

https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/datamaskiner/barbar-pc/lenovo-ideapad-3-14alc6-14-barbar-pc-r58256/267487

Vil tro den vil duge. Jeg ville helst valgt en med større SSD. Kanskje en like godt kan gå opp på en gaming maskin: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15,6" bærbar gaming-PC LE82EY00VJMX - Elkjøp (elkjop.no)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...