Gå til innhold

Er Cyberpunk 2077 endelig friskmeldt?


Anbefalte innlegg

On 2/19/2022 at 7:53 AM, Walkyrje said:

Hvilket Mobilt bredbånd har du. ? Har selv fra Chilimobil og fungerer overraskende bra. Kan få boost etter brukte 100 gb i mnd. Men fikk 50/50 fra Telia her om dagen og det fungerer supert til mitt bruk litt strupa hastighet på kvelden når det er mange på samme mast. Vi får fiber til våren. Sånn er det og bo på landet. :) Jeg synes cp ble mye bedre på xsx nå. Har ennå ikke orka og lastet ned patchen til pc.

Happybytes Fri Data. Alle har vel rimelig samme vilkår med struping på 3 Mbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (På 19.2.2022 den 11.13):

Var ikke imponert over spillet når det kom, kjørte bra for meg på PC, men bugs, livløs verden, og looter shooter gameplay var ikke interessant,  holdt vel ut 6 timer.

Var selv ikke imponert, og da spesielt på grunn av den livløse verdenen. Spilte ca like lenge som deg. Skal likevel teste det på nytt nå på PS5. Mulig de har lagt til litt mer liv? Skal også teste en av de andre startpunktene, da jeg får inntrykket av at spillet er temmelig forskjellig da.

MomentousMomentum skrev (På 19.2.2022 den 12.07):

Det sto ingen plass at det var en looter shooter.

For det første er det ikke en looter shooter, men et RPG. For det andre er spillet basert på et faktisk IRL RPG og både loot og RPG-elementer er noe man burde regnet med. For det tredje har vi sette disse elementene både beskrevet av CDPR og i trailere helt siden den første.

 

Gunfreak skrev (På 19.2.2022 den 14.07):

Man kan fint lage rollespill uten at det er looter shooter bullet spoonge fiender, igjen jeg var ikke overasket over dette, jeg sa bare at det ødelegger spillet for meg. Du er klar over at fiender i looter shooters ofte tåler mye flere "hits" enn fiender i rolle spill tåler hits fra sverd og magi, det er ikke noe som helst must at rollespill krever at fiender tåler latterlig mye. Det er en cop out, det er helt greit at noen LIKER looter shooter gameplay og det er helt greit, men ikke prøv å unnskyld det med at det er et rollespill.

 

Gunfreak skrev (På 19.2.2022 den 19.54):

Hva har dette ned noe som helst. Jeg sa ikke at folk tåler mindre i ALLE andre rollespill. Og et FPS rollepill er er helt annet medie enn tabletop  rollepill. Så igjen har ikke noe med saken å gjøre. De valgte å lage looter shooter gameplay fordi det er inn, det er et valg de tok, de skylder ikke meg å lage et annet spill. Men dere trenger ikke hoppe foran bilen og dø i et forsøk på å forsvare det. De kunne laget et annet type gameplay og fremdeles hatt like mye rollespill. Men de ville ha det slik så det ble slik,  de fleste er sikkert fornøyd med det. Da dette er veldig inn om dagen. Eller var når CDPR begynte å lage spillet. 

 

Gunfreak skrev (På 19.2.2022 den 21.09):

Fiender Skyrim og morrowind tåler mye mindre enn hva du finner i looter shooter. Selv fra level 1 kan du kverke fiender på 1-3 treff enten det er med bue eller sverd. Noen fiender tåler mer ja, men de fleste gjør ikke. (Eller i the wicher, et spill laget av CDPR) I looter shooters tåler selv vanlige fiender "irriterende mye" man kan min/maxe med å lage feks handcannons som er noe jeg gjorde i både cyberpunk og i feks Mass Effect spillene. Og holer man seg til headshots kan man slippe den mest ekstreme følelsen av bullet spoonge. Men det er også litt kjedelig å alltid måtte gå den veien. Og når da resten av spillet bare er meh, var 8 timer nok.

Hele poenget med RPGer er å fikse stats og utstyr slik at det er mest mulig effektivt mot de fiendene du møter. Samtlige RPGer er slik. Noen har legger større vekt på det enn andre, men i utgangspunktet er "meny-porno" det som ofte kjennetegner de beste RPGene. Det handler om å finne synergier i abilities og våpen, hvor belønningen er at man bruker kortere tid på å drepe fiendene. Dersom fiender IKKE er bullet sponges når man bruker feil våpen, så har man null insentiv for å benytte seg av slike mekanismer, og da kan man likeså godt lage et vanlig skytespill.

Looter shooters er strengt tatt bare en underkategori av RPG der man har MINDRE menyknoting, men hvor det nesten utelukkende er våpnene som utgjør forskjellen, og verken krefter eller synergi spiller særlig rolle. Borderlands er vel det viktigste eksempelet på dette, med Division på en god andreplass.

Den første traileren fra Cyberpunk viste forøvrig minst en bulletsponge-fiende, og da demonstrerte de spesifikt at med de rette våpnene var han en lett match. Likevel fikk de stor kritikk den gang, og skal ha justert spillet deretter også.

Om man LIKER RPG-mekanikker eller ikke er en helt annen sak, men Cyberpunk er mye mer REN RPG enn Looter Shooter. Men hele poenget er altså menyknoting for at man skal slippe sponge-fiender.
 

TMfrantic skrev (20 timer siden):

Cyberpunk er noe av det dølleste jeg noensinne har spillt. Forutenom buggsa og det sykt kjedelige gameplayet, så er storyen intent annet enn cringe. Dialogene er nærmest skrevet av en 12 åring, hvor alt handler om å banne mest mulig og være edgy. Totalt latterlig og deprimerende. Det var første og siste gang jeg setter beina i Cyberpunk universet. Æsj!

Du kjenner ikke til sjangeren cyberpunk altså? Greit at du ikke liker det, men omtrent alt du beskriver her er kjennetegn for cyberpunk-sjangeren, både i bokform, filmform og spillform.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Friskmeldt"? Jeg antar det kommer an på hva slags bugs man er villig til å tåle.

Her er et bilde fra patch 1.5 med hotfix (var visst noe med lyden), under oppdraget Down on The Street.
Brakte egen bil til møtestedet. Oda bare brøytet den ut av veien som om den ikke var der med bilen sin, og Takemura gikk igjennom den som om den ikke var der. Physics, where art thou?

Er vant med å se slikt i spillet, men vil gjerne se at de finner en måte å unngå slikt på.

metal interiour_cut.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en bug. Og denne angår en quest / gig, og som jeg vil kalle gamebreaking. I mitt tilfelle, den siste fra Dakota. "Gig: Goodbye, Night City".
Er et kjent problem, og ikke første gangen jeg har stått fast her (men første gangen var på patch 1.03...).
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/svd4lx/goodbye_night_city_not_working/

Og uten den får man ikke belønningen for å gjøre alle oppdragene for henne.

EDIT:
OK, denne var litt merkelig. Etter en runde i ringen (Beat on The Brat), så ble det siste oppdraget fra Dakota aktivert.
Og jeg fikk sluttbelønningen (vil ikke spoile noe).

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som kunne tenke seg å sende meg en save game for PC?

Siden kryss-lagring også kom med patch 1.5 (er kun listet spesifikt for konsoller) så har jeg veldig lyst til å prøve å se om det virker for PC også.

Jeg har testet med patch 1.31, og det virket ikke. Fikk bare beskjed om at lagringspunktet ikke kunne åpnes. Men jeg har mer håp nå.

Lenke til kommentar
On 2/19/2022 at 1:22 AM, Ghost pirate LeChuck said:

Har du/dere ikke fiber i hus? Hva om du vil spille MMORGP osv som krever litt, går det bra? 

Krever ganske lite båndbredde. Det er kvaliteten på forbindelsen som er avgjørende for spillopplevelsen. Der sliter mange med mobilnett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jo 1.52 sluppet, men som vanlig er det folk som klager, spesielt over at tidligere savegames ikke fungerer.

Har spillet liggende i GOG Galaxy ferdig patchet til 1.52 (37.5 GB oppdatering), men lurer på om jeg fremdeles skal vente med å fyre det opp til polish-oppdateringen kommer. Følger at ting fremdeles er litt for mye på ganske grove feilrettingsnivå.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (2 timer siden):

Nå er jo 1.52 sluppet, men som vanlig er det folk som klager, spesielt over at tidligere savegames ikke fungerer.

Jeg sitter fortsatt på 1.50 hotfix 1 (videre er hotfix 2 og 1.52), og jeg personlig kommer til å holde meg der til neste store patch.

Det ble så mye tull rundt 1.50 med lydfeil og CTDs (Crash To Desktop), og selv om jeg ikke hadde noen slike problemer selv så ble jeg skeptisk til å patche bare for å patche.

Å si at ting er fortsatt på et "ganske grovt feilrettingsnivå" er desverre en veldig dekkende beskrivelse av status på spillet.

Lenke til kommentar

Ja, om en sitter midt i spillet med savegames en vil beholde er nok taktikken din smart. For min del har  jeg ikke noe historie i spillet, men jeg vil helst ikke komme i den situasjonen at jeg må ta stilling til om jeg skal oppdatere videre eller ikke, så jeg tror nok jeg blir å vente enda litt til før jeg spiller det. Nok av andre ting i backlog som en kan spille, og CP er verdt å vente på da CDPR leverer til slutt med tanke på tidligere prosjekter.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Ja, om en sitter midt i spillet med savegames en vil beholde er nok taktikken din smart.

Jeg fullførte nettopp spillet og vurderer å starte på nytt (kommer isåfall til å patche), men det har vært så mye problemer i det siste med mods som slutter å virke.

Akkurat nå så fungerer alt jeg ønsker å bruke, så det er mest derfor jeg vegrer meg mot å patche til det aller siste. :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...