Gå til innhold

Er Cyberpunk 2077 endelig friskmeldt?


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev:

Var ikke imponert over spillet når det kom, kjørte bra for meg på PC, men bugs, livløs verden, og looter shooter gameplay var ikke interessant,  holdt vel ut 6 timer.

Kanskje det har kommet en mod som forandrer spillet til en mer klassisk FPS?

Right there with you. Det sto ingen plass at det var en looter shooter. Holdt ut i 7 timer selv, over 3 forsøk. NEXT!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Walkyrje said:

Hvilket Mobilt bredbånd har du. ? Har selv fra Chilimobil og fungerer overraskende bra. Kan få boost etter brukte 100 gb i mnd. Men fikk 50/50 fra Telia her om dagen og det fungerer supert til mitt bruk litt strupa hastighet på kvelden når det er mange på samme mast. Vi får fiber til våren. Sånn er det og bo på landet. :) Jeg synes cp ble mye bedre på xsx nå. Har ennå ikke orka og lastet ned patchen til pc.

Happybytes Fri Data. Alle har vel rimelig samme vilkår med struping på 3 Mbps. Det tar noen dager å laste ned spillet, men man drar faktisk ned ganske mye data bare prosessen går kontinuerlig. Godt over halvferdig nå.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
MomentousMomentum skrev (1 time siden):
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Var ikke imponert over spillet når det kom, kjørte bra for meg på PC, men bugs, livløs verden, og looter shooter gameplay var ikke interessant,  holdt vel ut 6 timer.

Kanskje det har kommet en mod som forandrer spillet til en mer klassisk FPS?

Vis sitat  

Right there with you. Det sto ingen plass at det var en looter shooter. Holdt ut i 7 timer selv, over 3 forsøk. NEXT!

Spillet var vel alltid beskrevet som et rollespill og ikke et FPS ever. Selv hadde jeg null forhold til spillet før det ble lansert og skulle ikke ha det. Så kom det ut og var en katastrofe, men jeg begynte plutselig å bli interessert i det. Bestemte meg at det skulle kjøpes til Series Xen når det kom på tilbud og har storkost meg. Om man vil ha FPS så spiller man CoD eller Halo: Infinite etc.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Magnus Rydningen said:

Spillet var vel alltid beskrevet som et rollespill og ikke et FPS ever. Selv hadde jeg null forhold til spillet før det ble lansert og skulle ikke ha det. Så kom det ut og var en katastrofe, men jeg begynte plutselig å bli interessert i det. Bestemte meg at det skulle kjøpes til Series Xen når det kom på tilbud og har storkost meg. Om man vil ha FPS så spiller man CoD eller Halo: Infinite etc.

Man kan fint lage rollespill uten at det er looter shooter bullet spoonge fiender, igjen jeg var ikke overasket over dette, jeg sa bare at det ødelegger spillet for meg. Du er klar over at fiender i looter shooters ofte tåler mye flere "hits" enn fiender i rolle spill tåler hits fra sverd og magi, det er ikke noe som helst must at rollespill krever at fiender tåler latterlig mye. Det er en cop out, det er helt greit at noen LIKER looter shooter gameplay og det er helt greit, men ikke prøv å unnskyld det med at det er et rollespill.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Man kan fint lage rollespill uten at det er looter shooter bullet spoonge fiender, igjen jeg var ikke overasket over dette, jeg sa bare at det ødelegger spillet for meg. Du er klar over at fiender i looter shooters ofte tåler mye flere "hits" enn fiender i rolle spill tåler hits fra sverd og magi, det er ikke noe som helst must at rollespill krever at fiender tåler latterlig mye. Det er en cop out, det er helt greit at noen LIKER looter shooter gameplay og det er helt greit, men ikke prøv å unnskyld det med at det er et rollespill.

Det er lov å bare si "dette var ikke for meg, jeg foretrekker annen type rollespill selv". Forstår jeg deg riktig med at du mener cyberpunk ikke er et rpg?

Lenke til kommentar
MomentousMomentum skrev (5 timer siden):
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Var ikke imponert over spillet når det kom, kjørte bra for meg på PC, men bugs, livløs verden, og looter shooter gameplay var ikke interessant,  holdt vel ut 6 timer.

Kanskje det har kommet en mod som forandrer spillet til en mer klassisk FPS?

Right there with you. Det sto ingen plass at det var en looter shooter. Holdt ut i 7 timer selv, over 3 forsøk. NEXT!

Hva trodde du det var om jeg får spørre? Hva forventa du?

Lenke til kommentar
34 minutes ago, BakaBerg said:

Det er lov å bare si "dette var ikke for meg, jeg foretrekker annen type rollespill selv". Forstår jeg deg riktig med at du mener cyberpunk ikke er et rpg?

Det er et rollepill med lootershooter gameplay. Du kan lage et rollespill uten at er en looter shooter. Og du kan lage en looter shooter uten at det er et rollespill, cyberpunk er begge deler. Et klassisk rollespill spill i dialog, og andre slike ting. Med looter shooter action gameplay samt fått innflytelse fra ikke rollespill open world ala GTA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Det er et rollepill med lootershooter gameplay. Du kan lage et rollespill uten at er en looter shooter. Og du kan lage en looter shooter uten at det er et rollespill, cyberpunk er begge deler. Et klassisk rollespill spill i dialog, og andre slike ting. Med looter shooter action gameplay samt fått innflytelse fra ikke rollespill open world ala GTA.

Ah skjønner hva du mener. Helt fra da jeg begynte å se trailere, så jeg for meg witcher 3 med fps/futuristic mechanics. Og jeg syns det ligner veldig på witcher 3. Alt fra questmarker, "valg" og loot er egentlig det samme syns jeg. Det er åpenbart laget i samme engine også, man merker at teksturene ligner. Der de har gjort en sykt god jobb syns jeg er atmosfære, characters og world building. 

 

Kanskje bare fordi jeg aldri forventa GTA at jeg ikke ble skuffa. (Har ikke runda et rockstar spill siden manhunt. Synd de er de aller beste mest utrolig dørgende kjedelige amazing kjedelige spillene ever...)

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
13 minutes ago, Magnus Rydningen said:

Spillet var vel alltid beskrevet som et rollespill og ikke et FPS ever. Selv hadde jeg null forhold til spillet før det ble lansert og skulle ikke ha det. Så kom det ut og var en katastrofe, men jeg begynte plutselig å bli interessert i det. Bestemte meg at det skulle kjøpes til Series Xen når det kom på tilbud og har storkost meg. Om man vil ha FPS så spiller man CoD eller Halo: Infinite etc.

Man kan fint lage rollespill uten at det er looter shooter bullet spoonge fiender, igjen jeg var ikke overasket over dette, jeg sa bare at det ødelegger spillet for meg. Du er klar over at fiender i looter shooters ofte tåler mye flere "hits" enn fiender i rolle spill tåler hits fra sverd og magi, det er ikke noe som helst must at rollespill krever at fiender tåler latterlig mye. Det er en cop out, det er helt greit at noen LIKER looter shooter gameplay og det er helt greit, men ikke prøv å unnskyld det med at det er et rollespill.

Du har tydeligvis aldri spilt et JRPG-spill. Selv om JRPG ofte går i turn based combat, så tåler fiendene ofte sykt mye. Dessuten så er jo faktisk Cyberpunk 2077 basert på et tabletop RPG som heter Cyberpunk og forfatteren av originalen var involvert i utviklinga av Cyberpunk 2077.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Milarwen said:

Du har tydeligvis aldri spilt et JRPG-spill. Selv om JRPG ofte går i turn based combat, så tåler fiendene ofte sykt mye. Dessuten så er jo faktisk Cyberpunk 2077 basert på et tabletop RPG som heter Cyberpunk og forfatteren av originalen var involvert i utviklinga av Cyberpunk 2077.

Hva har dette ned noe som helst. Jeg sa ikke at folk tåler mindre i ALLE andre rollespill. Og et FPS rollepill er er helt annet medie enn tabletop  rollepill. Så igjen har ikke noe med saken å gjøre. De valgte å lage looter shooter gameplay fordi det er inn, det er et valg de tok, de skylder ikke meg å lage et annet spill. Men dere trenger ikke hoppe foran bilen og dø i et forsøk på å forsvare det.

De kunne laget et annet type gameplay og fremdeles hatt like mye rollespill. Men de ville ha det slik så det ble slik,  de fleste er sikkert fornøyd med det. Da dette er veldig inn om dagen. Eller var når CDPR begynte å lage spillet. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (17 minutter siden):

Hva har dette ned noe som helst. Jeg sa ikke at folk tåler mindre i ALLE andre rollespill. Og et FPS rollepill er er helt annet medie enn tabletop  rollepill. Så igjen har ikke noe med saken å gjøre. De valgte å lage looter shooter gameplay fordi det er inn, det er et valg de tok, de skylder ikke meg å lage et annet spill. Men dere trenger ikke hoppe foran bilen og dø i et forsøk på å forsvare det.

De kunne laget et annet type gameplay og fremdeles hatt like mye rollespill. Men de ville ha det slik så det ble slik,  de fleste er sikkert fornøyd med det. Da dette er veldig inn om dagen. Eller var når CDPR begynte å lage spillet. 

Hvordan er cyberpunk noe annerledes enn andre rpger som skyrim/oblivion/morrowind/daggerfall? Du kjører action i real time der også hvor damage rolls og health pool dikterer når fienden dauer? og looter i de spillene også?

Isåfall har det jo vært "in" siden 1994 når daggerfall kom? 

Hva kvalifiserer som ordentlig rpg combat mechanics da?

Personlig liker jeg veldig godt gameplay i cyberpunk. Action rpg kan man trygt kalle det. Isometriske rpger som baldurs gate og divinity er balle kjedelige spill syns jeg.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, BakaBerg said:

Hvordan er cyberpunk noe annerledes enn andre rpger som skyrim/oblivion/morrowind/daggerfall? Du kjører action i real time der også hvor damage rolls og health pool dikterer når fienden dauer? og looter i de spillene også?

Isåfall har det jo vært "in" siden 1994 når daggerfall kom? 

Hva kvalifiserer som ordentlig rpg combat mechanics da?

Personlig liker jeg veldig godt gameplay i cyberpunk. Action rpg kan man trygt kalle det. Isometriske rpger som baldurs gate og divinity er balle kjedelige spill syns jeg.

Fiender Skyrim og morrowind tåler mye mindre enn hva du finner i looter shooter. Selv fra level 1 kan du kverke fiender på 1-3 treff enten det er med bue eller sverd. Noen fiender tåler mer ja, men de fleste gjør ikke. (Eller i the wicher, et spill laget av CDPR) I looter shooters tåler selv vanlige fiender "irriterende mye" man kan min/maxe med å lage feks handcannons som er noe jeg gjorde i både cyberpunk og i feks Mass Effect spillene. Og holer man seg til headshots kan man slippe den mest ekstreme følelsen av bullet spoonge. Men det er også litt kjedelig å alltid måtte gå den veien. Og når da resten av spillet bare er meh, var 8 timer nok.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
47 minutes ago, BakaBerg said:

Hvordan er cyberpunk noe annerledes enn andre rpger som skyrim/oblivion/morrowind/daggerfall? Du kjører action i real time der også hvor damage rolls og health pool dikterer når fienden dauer? og looter i de spillene også?

Isåfall har det jo vært "in" siden 1994 når daggerfall kom? 

Hva kvalifiserer som ordentlig rpg combat mechanics da?

Personlig liker jeg veldig godt gameplay i cyberpunk. Action rpg kan man trygt kalle det. Isometriske rpger som baldurs gate og divinity er balle kjedelige spill syns jeg.

Fiender Skyrim og morrowind tåler mye mindre enn hva du finner i looter shooter. Selv fra level 1 kan du kverke fiender på 1-3 treff enten det er med bue eller sverd. Noen fiender tåler mer ja, men de fleste gjør ikke. (Eller i the wicher, et spill laget av CDPR) I looter shooters tåler selv vanlige fiender "irriterende mye" man kan min/maxe med å lage feks handcannons som er noe jeg gjorde i både cyberpunk og i feks Mass Effect spillene. Og holer man seg til headshots kan man slippe den mest ekstreme følelsen av bullet spoonge. Men det er også litt kjedelig å alltid måtte gå den veien. Og når da resten av spillet bare er meh, var 8 timer nok.

Cyberpunk 2077 er RPG fordi man kan velge vekk looter shooter delen og ta ned fiender på helt andre måter. Det er mulig å ta ned alle fiender i f.eks the heist med kun stealth. Eller kun hacks. Har gjort begge deler. Uten å røpe noe, kan enkelte ting få andre utfall, ut i fra hvilken strategi du velger. Du får nesten prøve selv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
47 minutes ago, BakaBerg said:

Hvordan er cyberpunk noe annerledes enn andre rpger som skyrim/oblivion/morrowind/daggerfall? Du kjører action i real time der også hvor damage rolls og health pool dikterer når fienden dauer? og looter i de spillene også?

Isåfall har det jo vært "in" siden 1994 når daggerfall kom? 

Hva kvalifiserer som ordentlig rpg combat mechanics da?

Personlig liker jeg veldig godt gameplay i cyberpunk. Action rpg kan man trygt kalle det. Isometriske rpger som baldurs gate og divinity er balle kjedelige spill syns jeg.

Fiender Skyrim og morrowind tåler mye mindre enn hva du finner i looter shooter. Selv fra level 1 kan du kverke fiender på 1-3 treff enten det er med bue eller sverd. Noen fiender tåler mer ja, men de fleste gjør ikke. (Eller i the wicher, et spill laget av CDPR) I looter shooters tåler selv vanlige fiender "irriterende mye" man kan min/maxe med å lage feks handcannons som er noe jeg gjorde i både cyberpunk og i feks Mass Effect spillene. Og holer man seg til headshots kan man slippe den mest ekstreme følelsen av bullet spoonge. Men det er også litt kjedelig å alltid måtte gå den veien. Og når da resten av spillet bare er meh, var 8 timer nok.

*har one shotta fiender hele veien på vanskeligste grad* ...wat? Spesielt etter rebalancen i patch 1.5 så dauer man selv mye raskere i åpen kamp, og de fleste fiender dør på ett hodeskudd så lenge man passer på å holde gearet i orden... Våpen som dreper på ett skudd: Nue, Liberty, Nekomata, Grad, Burya, Nova... Å regne med at de ikke balanserer våpen rundt våpentype blir litt teit i ett rpg. Da ville alle brukt våpen med full auto og bare kjørt på med hodeskudd hele veien, som beste strategi. Om man kan tømme 30 skudd på samme tid man skyter 1 fra ett annet våpen, kan ikke de 30 skudda være potensielt like farlige enkeltvis som det ene skuddet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (13 timer siden):

Fiender Skyrim og morrowind tåler mye mindre enn hva du finner i looter shooter. Selv fra level 1 kan du kverke fiender på 1-3 treff enten det er med bue eller sverd. Noen fiender tåler mer ja, men de fleste gjør ikke. (Eller i the wicher, et spill laget av CDPR) I looter shooters tåler selv vanlige fiender "irriterende mye" man kan min/maxe med å lage feks handcannons som er noe jeg gjorde i både cyberpunk og i feks Mass Effect spillene. Og holer man seg til headshots kan man slippe den mest ekstreme følelsen av bullet spoonge. Men det er også litt kjedelig å alltid måtte gå den veien. Og når da resten av spillet bare er meh, var 8 timer nok.

Er veldig uenig i denne påstanden. De fleste "looter shooters" som destiny, borderlands så dør mange fiender på få skudd. Division er kanskje annerledes, men med riktig build så går de ned kjapt der også. 

Uenig i at cyberpunk er looter shooter hvis ikke skyrim er det også. Som de tre eksemplene over så fokuseres det hovedakelig på loot i de, mens cyberpunk er en rpg med gønnere.og enda ser jeg ikke forskjellen i skyrim f.eks. der dør de på 1 skudd om du har riktig våpen med bra dps. Noe som er sant for alt vi har nevnt, hvis ikke hadde det ikke vært shooter og ikke rpg.

Lenke til kommentar
Rickenbacker skrev (10 timer siden):

Can't fix a turd. Spillet er like buggy som før: Polti folk spawner ut av intet, om du snur deg i en menneskecrowd 360 grader så er alle forsvunnet osv.

Spillet er også sykt kjedelig. Styr unna.

Det er din mening. Jeg anbefaler cyberpunk til rpg fans. Det er ikke kjedelig etter min mening, som GTA eller red dead redemption 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev:
Rickenbacker skrev (10 timer siden):

Can't fix a turd. Spillet er like buggy som før: Polti folk spawner ut av intet, om du snur deg i en menneskecrowd 360 grader så er alle forsvunnet osv.

Spillet er også sykt kjedelig. Styr unna.

Det er din mening. Jeg anbefaler cyberpunk til rpg fans. Det er ikke kjedelig etter min mening, som GTA eller red dead redemption 

Cyberpunk er noe av det dølleste jeg noensinne har spillt. Forutenom buggsa og det sykt kjedelige gameplayet, så er storyen intent annet enn cringe. Dialogene er nærmest skrevet av en 12 åring, hvor alt handler om å banne mest mulig og være edgy. Totalt latterlig og deprimerende. Det var første og siste gang jeg setter beina i Cyberpunk universet. Æsj!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...