Gå til innhold

Kan jeg sende sms/mms til noen i USA ?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en mental sperre som forteller meg at det ikke funker å sende sms/mms til USA/AMERIKA etc. Det har derfor alltid gått i emails. Jeg skjønner vel såpass at det går an å ringe til noen men det der med sms/mms er jeg ikke fortrolig med. Det koster vel også endel.

Er det noen grunn til at jeg har denne oppfatningen eller er det bare å sende i vei? Er det dyrt og hvordan fungerer dette i praksis? (pris, landskoder, kompatibilitet etc.) Snakker vi f.eks dvd og slikt så er jo det ikke kompatibilitet mellom regionene. Så er veldig spent på å høre om noen bruker å gjøre dette til vanlig. Det snakkes ofte om priser til Norden og Europa og at dette nå koster det samme men lite eller ingenting om USA/AMERIKA.

Som guttunge hadde jeg det ekstremt morsomt med å tulleringe til USA et par ganger men la vel på like fort da jeg jo skjønte at telefonregningen ville blitt ganske heftig. Det var på den tiden vi fortsatt hadde telefonkataloger og fasttelefonlinje med fullt av landskoder og rare navn å snoke i. 

Et Phone Home Jokes - Images Nomor Siapa?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone til iPhone kan du sende bilder og video. Og bruke FaceTime uten at det koster noe. Eller til Australia som jeg gjør til min datter.

Og med iMessage så er location inkludert, så man kan se hvor bilder er tatt, enten man mottar eller sender. 
PS, 6 år siden jeg byttet fra Sumsang til iPhone.

Endret av Kjell Olaf Winther
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 18.2.2022 den 16.56):

Jeg har alltid hatt en mental sperre som forteller meg at det ikke funker å sende sms/mms til USA/AMERIKA etc. Det har derfor alltid gått i emails. Jeg skjønner vel såpass at det går an å ringe til noen men det der med sms/mms er jeg ikke fortrolig med. Det koster vel også endel.

Er det noen grunn til at jeg har denne oppfatningen eller er det bare å sende i vei? Er det dyrt og hvordan fungerer dette i praksis? (pris, landskoder, kompatibilitet etc.) Snakker vi f.eks dvd og slikt så er jo det ikke kompatibilitet mellom regionene. Så er veldig spent på å høre om noen bruker å gjøre dette til vanlig. Det snakkes ofte om priser til Norden og Europa og at dette nå koster det samme men lite eller ingenting om USA/AMERIKA.

Som guttunge hadde jeg det ekstremt morsomt med å tulleringe til USA et par ganger men la vel på like fort da jeg jo skjønte at telefonregningen ville blitt ganske heftig. Det var på den tiden vi fortsatt hadde telefonkataloger og fasttelefonlinje med fullt av landskoder og rare navn å snoke i. 

Et Phone Home Jokes - Images Nomor Siapa?

 

 

ilpostino skrev (På 21.2.2022 den 9.50):

Så lenge du husker landskode er det bare å sende i vei. Det kan koste litt ekstra å sende SMS til utlandet men det er ikke så mye dyrere per melding. 

No er det vel kanskje framleis ein del som har fasttelefon, og då blir det vel problematisk. Men dersom ein veit i utgangspunktet at nummeret ein sender til er til ein mobiltelefon vil eg tru at det burde gå greit.

Lenke til kommentar
2 hours ago, torbjornen said:

 

No er det vel kanskje framleis ein del som har fasttelefon, og då blir det vel problematisk. Men dersom ein veit i utgangspunktet at nummeret ein sender til er til ein mobiltelefon vil eg tru at det burde gå greit.

Lurer veldig på om alle som har svart her bare snakker utifra sin egen oppfattelse eller om noen faktisk har sendt en sms til USA.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gjest Baardsen said:

Lurer veldig på om alle som har svart her bare snakker utifra sin egen oppfattelse eller om noen faktisk har sendt en sms til USA.

Joda, hadde dama derfra for mange år siden og sms mellom Norge og USA funket helt fint for ~15 år siden og gjør det temmelig sikkert fortsatt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...