Gå til innhold

Keto Ferdigretter fra DinHelseMat.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DJViking skrev (På 16.2.2022 den 18.45):

Har noen prøvd de Keto ferdigrettene fra dinhelsemat.no?
https://www.dinhelsemat.no/keto-mat/jeger-biff-med-grnnsaker-290g.html

Jeg ville prøve ut Keto en stund, og disse ferdigrettene ser ut til å være perfekt.

Tja.. mye der som liksom ikke er "keto" for de som er purister (stivelse fra mais/potet og soya), men den er ikke så verst alt i alt. Den er dog noe høy på karbo med 9gr, som er nesten halvparten av dagsmålet om man følger 20g-regelen. Tenker du kan prøve, men det er nesten like enkelt å klinke til med en biff og grønnsaker/salat. Men kjekt om du ikke gidder å lage mat, men om du skal ha i det 4-6 slike om dagen så er du ikke i ketose og det det blir dyrt :) 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tror det blir dyrt hvis det blir for mye av det der, men kanskje et godt alternativ til Fjordland, hvis man har lyst på noe enkelt i blant.

Jeg har ikke gått helt Keto, ennå. Foreløpig er jeg på LavKarbo, hvor jeg har satt meg mål på 20% karbo, som utgjør ca.100g karbohydrater basert på 1800kalorier om dagen.

Jeg er ute etter resultater, så jeg tenkte å prøve ut Keto en stund.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (Akkurat nå):

Tror det blir dyrt hvis det blir for mye av det der, men kanskje et godt alternativ til Fjordland, hvis man har lyst på noe enkelt i blant.

Jeg har ikke gått helt Keto, ennå. Foreløpig er jeg på LavKarbo, hvor jeg har satt meg mål på 20% karbo, som utgjør ca.100g karbohydrater basert på 1800kalorier om dagen.

Jeg er ute etter resultater, så jeg tenkte å prøve ut Keto en stund.

Ville klart gått for keto over lavkarbo, da du vil føle deg mye bedre. Men du får keto-tåka i noen dager før du klarner, så bare være obs på det. Og ånden din vil bli litt blæh pga aceton i magen. Men verdt det i mine øyne :) 

Jeg ser for meg at du mekker all mat selv, foruten et par slike du linker til i uka når du bare skal ha noe kjapt og har litt å gå på i karbo-budsjettet ditt for dagen. Ellers så lager du deg pizza med blomkålbunn (masse oppskrifter online), omeletter, biff og fet fisk. Du finner økologisk også samt at det finnes gode pølser som er keto, men du må leite litt. Finner du ikke økologisk, ok - det blir neste måltid, fokuser på makroene dine i begynnelsen. Tips, Prior sine økologiske egg er helt ok nok i begynnelsen. Mekk deg også keto-burgere (bare kjøttdeig du former/steker og salat). Ikke skimp på grønnsakene og pass litt på elektrolyttene dine, særlig kalium i begynnelsen. 

Søk også på YouTube etter info, mine favoritter er:
- Thomas DeLauer: https://www.youtube.com/c/ThomasDeLauerOfficial (beste kanalen, særlig om du skal trene i tillegg)
- Dr. Berg: https://www.youtube.com/c/DrEricBergDC (går dypt i materien, litt for dypt noen ganger)
- KetoConnect: https://www.youtube.com/c/KetoConnect (super for keto-oppskrifter, men mye blogging også)
+ mange flere, bare å søke litt :)
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett mye videoer av Thomas DeLauer og Dr. Berg.
Det var sånn jeg virkelig kom inn i periodevis fasting. Siden dem også snakker mye om Keto tenkte jeg å prøve det.

Min vekt er nå på 120Kg (veide opp mot 140Kg for 3 år siden), og det går veldig sakte ned. Jeg har satt mitt mål til 100Kg.

Prior Økologiske egg er Ok. Hva er da best? Jeg har i det siste kjøpt Prior Solegg.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

@DJViking Du får tak i egg fra Vingulmark i perioder så finnes det jo lokale bønder som produserer økologisk. Men jeg kjøper vanlig økologisk fra Prior. Merker det på skallet, de er hardere men enklere å knekke skikkelig.
Men jeg ville prioritert makroene først før du begynner å tenke på økologisk, det er nok å sette seg inn i til å begynne med.

Ang. vektnedgang så er regnestykket likt som for «vanlig» kost dvs kalorier. Men du vil føle deg endel mettere, så det kjennes enklere. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg skal bestille noen av de ferdigrettene dem har på dinhelsemat.no
Men det blir nok ikke så ofte jeg kommer til å bestille der. Det blir fort dyrt hvis det blir mye av det.

Har sett litt på diverse oppskrifter for Keto som jeg skal prøve. Tror jeg skal prøve å lage det dagen i forveien. Da er det enkelt å spise etter trening, og jeg slipper å stresse med å lage "riktig" mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...