Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel til fiber som IKKE kan kjøpes på nett?


Anbefalte innlegg

Hei dere. 
 

jeg har brudd i en kabel fra fiberboks vegg til fiberboks gulv. Husker ikke hva disse heter. Se bildet. Det er inn til den boksen som sender signal videre til router. 
 

telenor og montør forklarer meg at denne kabelen kan man ikke kjøpe på nett. Stemmer det? 
 

jeg har funnet en kabel som ligner veldig. Men usikker på om det er samme. 

 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Smultring77 said:

Takk 😂 ja nei jeg er ikke synseren der. Det var dem Som monterte det slik. Jeg kan prøve å fikse det. 

Dem? Montøren?

(pass ellers på å bare ha fiberkabelen montert i her - og vær oppmerksom når ny kabel skal monteres, hvis du ender opp med å gjøre det selv. Ønsker ikke forurensning med støv i portene eller pluggene... og er vel en av grunnene kanskje til at det ønskes at montør skal gjøre jobben..)

Endret av NULL
Lenke til kommentar
bo1e skrev (5 timer siden):

 

rj45.jpg

Eller kanskje til og med sette en boks på veggen og ha en ferdig terminert kabel av riktig lengde mellom veggboksen og ruteren.

 

NULL skrev (1 time siden):

Dem? Montøren?

(pass ellers på å bare ha fiberkabelen montert i her - og vær oppmerksom når ny kabel skal monteres, hvis du ender opp med å gjøre det selv. Ønsker ikke forurensning med støv i portene eller pluggene... og er vel en av grunnene kanskje til at det ønskes at montør skal gjøre jobben..)

Vi fikk fiber til huset for noen år siden. Da kom det folk sendt fra Telenor. De satt opp boksene slik og kablet alt. Jeg fikk fiks ferdig nett klar til bruk. 

Lenke til kommentar

Lyset kan være skummelt fordi du ikke nødvendigvis ser lys med den bølgelengden.  Det gjør at du ikke blunker på samme måte som du ville gjort om du prøvde å se inn i f.eks en kraftig lampe.  Men om du blir blind av det?  Kanskje ikke.  Spørsmålet du må stille deg er om du har lyst til å teste  ut om laseren er krafig nok til å lage brannsår på hornhinne, linse eller retina.

Sikkerhetsanbefalingen er nå fremdeles å prøve å unngå å se inn i optiske porter eller fiber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...