Gå til innhold

Test: Gigabyte RTX 3050 Gaming OC 


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sycho skrev:

Etter skuffelsen jeg satt igjen med etter å få teste 3060 så vil jeg nok tro at de som kjøper dette ender med å rive av seg håret. Makan til traust performance har jeg ikke sett på lenge i en ny generasjon.

Selv et 3060 sliter i 1080p.

Kommer litt an på hvor mye peilling man har innen overclocking og hvor mye du tenker å utnytte av et 3060 kort. Har selv Gigabyte 3060 12GB, opplevde i starten at det lagget enn del med 2560x1440 i det fleste av spill. Når jeg fant TheProvokedPrawn sin guide og aktiverte Resizable bar i BIOS. Opplevde jeg markant økning og stabilt i alle spill. De fleste som bygger sin egen PC i dag, gjør litt research hvor mye juice du får ut av hardware du valgte.
Lenke til kommentar

RTX 3050 er fint for 1920x1080, men prisen bør være ikke stort mer enn ca 3000.

Ser at det er bare litt kraftigere enn "GTX 1660 Super" (som kostet ca 3000 når det kom) på denne oversikten:

2022 GPU Benchmark and Graphics Card Comparison Chart - GPUCheck United States / USA

Noe av det svakeste en kan bruke er vel RX550 og RX560. RX560 er nederst på den listen ser jeg.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
MLØ skrev:

Helt enig med hele artikkelen! Det lønner seg og kjøpe en konsoll fremfor en hel pc vis man ønsker og spille. Vi får håpe vi har nådd bunnen/toppen av pandami/krypto/frakter/mangler/grådighet at i løpet av året så vil noe stabilisere seg.

Hvor får du tak i konsoll bortsett fra overpriset på Finn.no da? Har ikke sett en eneste PS5/XBox i salg.
Lenke til kommentar
sycho skrev:

Etter skuffelsen jeg satt igjen med etter å få teste 3060 så vil jeg nok tro at de som kjøper dette ender med å rive av seg håret. Makan til traust performance har jeg ikke sett på lenge i en ny generasjon.

Selv et 3060 sliter i 1080p.

Og her sitter jeg med ett 1060 og kjører alle spill jeg spiller i over 60+ fps på 1080. Merkelige greier gitt ;) Trenger ikke alt på Ultra + RT vet du.
Lenke til kommentar
LoveAmiga skrev (1 time siden):
sycho skrev (På 15.2.2022 den 14.28):

Etter skuffelsen jeg satt igjen med etter å få teste 3060 så vil jeg nok tro at de som kjøper dette ender med å rive av seg håret. Makan til traust performance har jeg ikke sett på lenge i en ny generasjon.

Selv et 3060 sliter i 1080p.

Og her sitter jeg med ett 1060 og kjører alle spill jeg spiller i over 60+ fps på 1080. Merkelige greier gitt ;) Trenger ikke alt på Ultra + RT vet du.

I mitt tilfelle handler det kun om frames. Jeg spiller  _bare_ online FPS-spill og da er høy fps kritisk for en god opplevelse. 
 

Endret av sycho
Lenke til kommentar
LoveAmiga skrev:
MLØ skrev:

Helt enig med hele artikkelen! Det lønner seg og kjøpe en konsoll fremfor en hel pc vis man ønsker og spille. Vi får håpe vi har nådd bunnen/toppen av pandami/krypto/frakter/mangler/grådighet at i løpet av året så vil noe stabilisere seg.

Hvor får du tak i konsoll bortsett fra overpriset på Finn.no da? Har ikke sett en eneste PS5/XBox i salg.
Tja, Forsatt er en overpriset PS5 til 7500 eller Xbox series x billigere enn og kjøpe en ny pc som kan drive det de klarer i 4K. Mitt 3070 som nå er priset over 10 løk klarer så vidt enkelte spill i 4K pga 8gig ram. Regner med konsollene blir mer tilgengelig når skjermkort produsentene går over til en ny prosess til høsten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...