Gå til innhold

Får ikke installert Office


 Presley

Anbefalte innlegg

Hadde en noen år gammel Office-pakke liggende på pc'n inntil nylig. 
Fjernet denne for jeg ville installere en ny versjon(2021). 

Problemet er at ifølge en feilmelding jeg får så har jeg visstnok rester av den gamle officen liggende på pc'n, som sperrer for at den nye vil installere seg.

Jeg har prøvd å fjerne de linjene man får beskjed om å fjerne i regedit om man googler, og jeg har prøvd å kjøre Microsoft-assistent for støtte og gjenoppretting, men den står å surrer i flere timer uten å finne noen rester. 

Så, er eneste løsningen å formatere, eller finnes det noen smart måte å få installert likevel? 

Har forøvrig prøvd både i vanlig modus og sikkermodus med både installering og fjerning av rester med nevnte metoder, og jeg fjernet linjene i både local_machine og user-tingen i regedit. 
Dog skal det sies at det var noe småtteri som ikke lot seg slette i registeret, men jeg klarte ikke å finne en løsning på å fjerne de heller..

Håper noen kan hjelpe meg med dette, på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (På 15.2.2022 den 8.36):

Oppgradering fra tidligere til nyere versjon av office skal være ganske rett frem.

Kan det være at du har installert deler av office pakken som 32 bits og du prøver å installere 64 bits?

Jeg fjernet hele den gamle office-installasjonen før jeg startet å installere fra scratch. Jeg har forresten brukt 64 bits de to-tre siste versjonene såvidt jeg husker.

Mobilkniv skrev (På 15.2.2022 den 8.38):

Ja, uten hell dessverre.. 😕

Lenke til kommentar
Radford skrev (På 17.2.2022 den 18.59):

Nei, det gjør dessverre ikke det..

Svein M skrev (På 17.2.2022 den 19.17):

Et alternativ kan være å resette/reinstallere WIndows, men da må du installere alle programmer på nytt og passe på at du ikke mister noe data.

Ja, det er det jeg prøver å unngå så langt det er mulig vertfall.. 

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (På 23.2.2022 den 20.38):

Hva med å sjekke ut en kanskje ikke så åpenbar årsak - Har du forsøkt å laste ned Office-pakken mer enn en gang, bare sånn i fall det skulle vise seg at det er noe bøll med installasjonfila ?

Takk for tipset, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! 
Men samme feil, skal huske å ta screenshot ved neste forsøk(om det feiler da og).

Lenke til kommentar

Men.. Nå tilter det for meg.
Altså, jeg er happy camper hva office angår, men jeg tenkte jeg skulle starte en ny installasjon bare for å få screenshotta feilmeldingen.
Men hva skjer? Nå installerte den seg helt knirkefritt!
Jeg brukte den opprinnelige pakken, og altså etter sikkert 15 forsøk i forskjellige modus, tøys og tull, så funka det plutselig. Og denne gangen gjorde jeg ingen ting mellom forrige gang og dette forsøket, ikke engang restart. 

Jaja, uløst men løst mysterie der, altså. 
Uansett takk for tanker, tid og forslag fra dere her inne. 

Lenke til kommentar

Merkelig problem. Sitter med Excel 2003 og  2007, og hele 365 pakka og aldri opplevd noe problem....

Kjører W10 pro på en Z390 HK med 9900K CPU og aldri hatt problemer med reinstallering av noen av Officepakkene..

Har kun brukt legg til/fjern programmer og aldri fått spørsmål eller kommentarer om "gamle" rester som ligger igjen, hverken på HD eller register....

Du har sikkert fått et corona-virus på PC'en.. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...