Gå til innhold

Lost Ark er det nest største Steam-spillet noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X_Prez_Nixon skrev:

Vent 11 dager til så kommer Elden Ring. Tipper det knekker noen rekorder

Hæ? Må da være fromsoft sine tidligere rekorder. Sekiro, deres forrige store spill, solgte 2 millioner kopier på 10 dager (alle plattformer) Og hadde solgt 3,8 millioner eksemplarer etter 5 måneder. Dark souls 3 brukte også måneder på å nå 3 millioner solgte eksemplarer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner litt for mye på den typiske f2p mobilspill modellen.

Logg inn daglig for free resources, i starten virker det lett og greit.

Så blir det slitsomt, man trenger mer og mer, og spillet vil gå tregere og tregere, men man vil da ha investert så mye tid i characteren at man vil ta snarveiene de vet mange vil ta, abbonement, kjøpe ingame currency etc.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (9 minutter siden):
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Prøvde det i går, alt for kjedelig og har en asiatisk anime følelse av det, med dårlig engelsk dub. Det passer sikkert bedre for det koreanske publikum.

Kan man ikke høres original språket med subtitles?

Jo, du kan laste ned koreansk lyd DLC, den er gratis. Har ikke prøvd det enda.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, hatredFan911 said:
1 hour ago, FrihetensRegn said:

Prøvde det i går, alt for kjedelig og har en asiatisk anime følelse av det, med dårlig engelsk dub. Det passer sikkert bedre for det koreanske publikum.

Kan man ikke høres original språket med subtitles?

Dårlig sub? Noen som har gjort opp en mening litt for kjapt her?
https://www.youtube.com/watch?v=L5G4PElBAeg&t=171s

 

Lenke til kommentar

For meg er nok dette noe av det beste jeg har spilt og gjør at jeg ikke lenger gleder meg til Diablo 4 ihvertfall. Kampsystemet her er såpass bra at du ikke kan gjøre noe annet enn å smile. Mens Diablo er ganske så livløst så har du her en åpen MMO verden full av spillere. Passer faktisk veldig bra til denne sjangeren. Liker også at du starter med hest og kan teleportere deg rundt omkring, nesten ingen dødtid. Dungeons starter man også med tidlig med matchmaking så slipper å lete etter folk på chat og vente på at de skal komme seg til inngangen. Det her er definitivt laget av noen som vet hva de holder på med. Anbefales! Men tving dere gjennom prologue og første 2-3 timene ihvertfall for de er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev:
30 minutes ago, X_Prez_Nixon said:

Vent 11 dager til så kommer Elden Ring. Tipper det knekker noen rekorder

Kommer naturligvis ikke til å ha i nærheten like mange spillere, kanskje 200-250k peak på release. 

blir nok mye høyere enn det. minst 500k. vet ikke hva som har skjedd, men store releases på steam har begynt å ta helt av. blir vel flere og flere unge som spiller. incoming china restrictions
Lenke til kommentar
Lugmeister skrev:

Kunne vært høyere om de hadde servere nok da det var 15000 i kø med tre timers ventetid for å komme seg inn.

Køa på lørdagskveld ga seg ikke før langt etter midnatt.

Helt sant. Har ikke fått spillt de siste 3 dagene. 1 dag etter release og de har hatt 12+ timer downtime i beste prime time for EU. I går satt jeg i kø i 8 timer for å få spille i 1 time før jeg måtte på jobb.
Lenke til kommentar
Avean skrev:

For meg er nok dette noe av det beste jeg har spilt og gjør at jeg ikke lenger gleder meg til Diablo 4 ihvertfall. Kampsystemet her er såpass bra at du ikke kan gjøre noe annet enn å smile. Mens Diablo er ganske så livløst så har du her en åpen MMO verden full av spillere. Passer faktisk veldig bra til denne sjangeren. Liker også at du starter med hest og kan teleportere deg rundt omkring, nesten ingen dødtid. Dungeons starter man også med tidlig med matchmaking så slipper å lete etter folk på chat og vente på at de skal komme seg til inngangen. Det her er definitivt laget av noen som vet hva de holder på med. Anbefales! Men tving dere gjennom prologue og første 2-3 timene ihvertfall for de er litt kjedelig.

Enig, men er for mye spell effects. Som melee sliter jeg når det er en mage i gruppa:/
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MysticoN skrev:
Avean skrev:

For meg er nok dette noe av det beste jeg har spilt og gjør at jeg ikke lenger gleder meg til Diablo 4 ihvertfall. Kampsystemet her er såpass bra at du ikke kan gjøre noe annet enn å smile. Mens Diablo er ganske så livløst så har du her en åpen MMO verden full av spillere. Passer faktisk veldig bra til denne sjangeren. Liker også at du starter med hest og kan teleportere deg rundt omkring, nesten ingen dødtid. Dungeons starter man også med tidlig med matchmaking så slipper å lete etter folk på chat og vente på at de skal komme seg til inngangen. Det her er definitivt laget av noen som vet hva de holder på med. Anbefales! Men tving dere gjennom prologue og første 2-3 timene ihvertfall for de er litt kjedelig.

Enig, men er for mye spell effects. Som melee sliter jeg når det er en mage i gruppa:/
Det er bare å skru av player effects i settings :)
Lenke til kommentar

Har spilt i over 60 timer nå siden release og kan trygt si at spillet er kommet for å bli basert på dette:

- Meget pen spillverden. Levende og ekstremt varierende fantasi på alt fra monstre, npc og biomes.

- Endgame kontent er så stor at det vil ta flere måneder til man har erfart alt. (mye vil være for vanskelig for casual spillere. Vi har fortsatt ikke alle classes og content i EU versjonen)

-Bra skillsystem med god dybde (tripods, runer og skill lvl) . Man sikter med musen.

- Karakteren bruker både engravings (passive bonuser), kort kolleksjoner og enchants til å bli sterkere.

- P2W faktoren vil jeg si er ca 3/10. Du kan bruke 100k på å maksimere iLvL, men du må fortsatt igjennom ti talls med story quests for å unlocke høyere content. Alle raids/bosser etc må unlockes i rekkefølge. du kan ikke hoppe over dette. Så man er nødt til å være "god" nok for å komme seg videre.

- Arena pvp er skill based. Alle effekter fjernes fra karakteren. Alle har samme skillpoints og level.

- Foreløpig 97 øyer som man kan seile til med eget kontent og quester på.

- Alltid noe dynamic events som foregår rundt i verdenen.

- Stor personling øy som kan oppgraderes og designes slik du ønsker.

- Spillet er ett av de få som fortsat vokser i playerbase etter 3år ute i KR og RU. (Selv om russland mister en god del VPN spillere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...