Gå til innhold

Neste Assassin's Creed blir visstnok et mindre spill med mer fokus på sniking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skeptisk. Har sett at mange kommenterer forskjellige steder at AC bør gå tilbake til "røttene" med mindre verdener og mer sniking (AC2, Brotherhood, Revelations).

Det er jeg ikke enig i, og tror det er mye nostalgifølelser i de kommentarene.

Jeg mener bestemt at AC sitt gameplay ble bedre med AC3, hvor verdenen ble større og de gjorde sniking mer valgfritt. Med AC:BF perfeksjonerte de formelen, før det ble tatt en rekke ymse krumspring og de endte opp med Origins, en videreføring av det som gjorde Black Flag så intuitivt og engasjerende.

Jeg deler oppfatningen til mange om at AC2 osv. er veldig bra spill, men det er pga historiene som formidles. Gameplaymessig er AC2, Brotherhood og Revelations ganske ræva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Skulle ønske de lagde et spill med animasjonene fra unity.

Det er helt klart spillet i serien med mest fokus på utseende.

Uheldigvis var ikke historien så god, og ytelsen var svært dårlig i begynnelsen, så det ble nok glemt av de fleste.

Unity er et typisk eksempel på 1 steg frem, 2 tilbake. De sattt spillet i en fantastisk tid. De gjorde endelig noe med combat som folk hadde bedt om i mange år. Ikke mye vanskeligere,  men litt samtidig som det føltes ut som AC combat. 

Men så lagde de kjedelig i historie, de fjernet gode effektive konsepter fra de tidligere spillene(som at man kan gripe tak i fiender å bruke de som skjold) dette gjorde at kampene ble mindre dynamiske og scenematic. Også bare at de brukte for kort tid på det. Dårlig ytelse, bugs. Det at du kan velge mellom pistol eller gevær,  men våpene har nøyaktig samme stats, så det er bare visuelt. Alt de hadde trengt å gjøre var å gi gæver lengre rekkevidde og pistol raskere reload, så ville du få litt mer dybde i valg. Men de greide altså ikke taste inn noen forskjelle tall på statsen.

Latskap og rush. Og siden ubi nekter folk å la dem modde spillene, er vi stuck med det Ubi gir oss. Unity kunne bli fikset på av moddere og blitt et veldig godt spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper med "mindre" så mener de litt mer linjert og ikke et rpg spill.

AC:BF for eksempel er åpent men det er ikke et rpg. det er stort og åpent men det er fortsatt linjert.

viss de kan dra det beste fra to verdener. åpent men lukket på en måte.

sånn; du får en oppgave - du drar dit - utfører oppgaven - drar til neste.

distansen og hva du eventuelt kan gjøre i mellom de to tingene kan være så mangt.

viss ryktene er sanne og spillet blir satt til Bagdad så er det bare å glede seg. Bagdad i middelalderen var en av de viktigste byene med politikk og vitenskap i midten. og når jeg tenker meg om, så med all Isu tematikken og eden artefaktene så kan det passe mer enn de foregående spillene har gjort. men det er da min mening

Lenke til kommentar
TP_Mcduck skrev:

Jeg håper med "mindre" så mener de litt mer linjert og ikke et rpg spill.

AC:BF for eksempel er åpent men det er ikke et rpg. det er stort og åpent men det er fortsatt linjert.

viss de kan dra det beste fra to verdener. åpent men lukket på en måte.

sånn; du får en oppgave - du drar dit - utfører oppgaven - drar til neste.

distansen og hva du eventuelt kan gjøre i mellom de to tingene kan være så mangt.

viss ryktene er sanne og spillet blir satt til Bagdad så er det bare å glede seg. Bagdad i middelalderen var en av de viktigste byene med politikk og vitenskap i midten. og når jeg tenker meg om, så med all Isu tematikken og eden artefaktene så kan det passe mer enn de foregående spillene har gjort. men det er da min mening

God kommentar. Og veldig enig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...