Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kort info om Collective Minds sin DriveHub med Logitech G25 osv. i GT7 på PS5. Den emulerer da G29 som gir deg gode konfigurasjonsmuligheter via "Button Assign" menyen.  

7 hours ago, Theo343 said:

Ett tips til de som vil bruke sitt gamle G25, G27, G29 samt en del andre ratt på PS4, PS5, XSX el. er DriveHub fra Collective Minds. (jeg har ikke testet den på XSX ennå)
https://www.drivehubnow.com/
image.png.43cd1d6c176f192de2dc644692682d94.png

Hos meg har jeg festet den med borrelås på toppen av G25. På størrelse med pille eske. (bilde fra min provisoriske rigg med LG C9. H-shifter til høyre). 
image.png.1edb709fd4a99fce264aa0e9b2a4512a.png

Har brukt denne i mange år selv. G25 har gitt meg mye glede gjennom årene siden 2006. Med en DriveHub fra Collective Minds har jeg brukt det på PC, PS3, PS4/Pro, Xbox One X, og nå PS5 (skal testes på XSX). Til PS5 trenger man bare en 3. part trådet kontroller til 3-400,,- i tillegg for å stoppe lisenssjekken.

Var litt usikker på om jeg ville få den til å virke på PS5 og GT7 men med 3. parts kontrolleren har den fungert helt supert. Med PS4 og PS5 kontrolleren så hang alt etter 10 min (hjalp ikke deaktivere powersave og slå av BT). Med en billig 3. part kontroller tilkoblet PS5 fungerer det helt gull. 

I GT7 får man ikke nødvendigvis full rattkonfigurasjon som et native støttet ratt men det fungerer godt nok til at jeg får brukt det.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at man ikke kan selge biler og tjene penger på den måten. Det er jo bakover-utvikling deluxe, men fin måte for dem å tjene ekte penger på ved å "tvinge" spillerne til å kjøpe credits. Dustete opplegg. Nå er det ikke annet å gjøre enn å grinde de åpne løpene til å tjene nok til å kjøpe en brukbar bil til å kjøre i andre løp og prøve og tjene penger der. Vil nok ta en stund å komme opp i 200k+ Cr og har en følelse av at videre i spillet vil andre cuper krever biler til både 300k+ og 500k+ Cr for å kunne kjøre dem.. Tror ikke dette blir et spill som vil bli spilt særlig lenge for min del og like fort gå i glemmeboken..

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Ja, i originalen (GT1) kunne man gjøre aller meste og var mer organisert, selv om litt begrenset. Har ikke spilt noe andre utgivelser, bortsett fra GT2 noen ganger hos kompis og prøvde GT4P men ble levert kjapt tilbake.

Ja, altså, er ikke snakk om å selge på måfå, blir jo en vurderingssak av nødvendighet. Hvis det er biler som ikke blir brukt i løp og bare er i garasjen som kolleksjon, har de ingen annen verdi enn å være salgsobjekt og få inn credits. Det er visst mulig å kvitte seg med biler, dvs. forkaste duplikater, men får ingenting tilbake. Spillet er iallfall utdypende på hvilke gruppe/klasse bilen må tilhøre, så man må jo kjøpe/tune opp biler etter behov uansett.

Men virker slik at som er ett av sånne spill som er kjedelig i starten og må grinde og komme på høyere nivå før ting blir spennende. Holder på med lisensene også, så de burde vel åpne flere cuper etterhvert.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 minutter siden):

God hukommelse :) Har spilt alle utenom GT6 som jeg skippet. Også GT5 Prologue.

Det er jo helt uvirkelig hvor bra GT4 var på PS2.

GT5 er det siste jeg kjøpte tilbake i 2011. Kjøpte meg en gaming PC og solgte unna alt av konsoller jeg hadde, men skal innrømme at jeg savnet et racing spill med samme kjørefølelse som GT har. Gran Turismo har en perfekt balanse mellom arcade og realisme.

Håper det tar turen innom PC etterhvert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (10 timer siden):

Alle rallylisenser har blitt forjævlig etter 1.06. Byttet dekk på alle bilene fra Dirt Tires til Soft Tyres. A-08 f.eks er nesten helt umulig å klare gull på nå. 

Ikke minst er noen biler og baner helt opplagt til at spilleren har ratt og pedaler. Iblant er det veldig vanskelig å styre med kontrolleren, eller så har utvalgte bilene på lisensene veldig dårlig handling og svinger ikke selv om joystiken er presset helt inntil. Må nesten bremse ned helt til sneglefart selv på ikke-krappe svinger for å holde meg på banen. Ikke at jeg er så kravstor på tidene, så lenge består med bronse er det godt nok.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg gjør feil???

Har nå åpnet utallige "Gift cards", både med 1, 2 og 3 stjerner. Flere av hver type.
Hver ENESTE gang slutter den å spinne på premien, "laveste pengesum".

Jeg prøver å la den spinne i fred, jeg prøver å trykker på diverse knapper. INGEN forskjell, stopper ALLTID på laveste pengepremie.

Hvordan fungerer "lykkehjulet" i gift cards?
(Skulle gjerne vunnet en bil, noe bildeler, eller mer enn minste pengesum.)

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Tor Rasmussen said:

Er det noe jeg gjør feil???

Har nå åpnet utallige "Gift cards", både med 1, 2 og 3 stjerner. Flere av hver type.
Hver ENESTE gang slutter den å spinne på premien, "laveste pengesum".

Jeg prøver å la den spinne i fred, jeg prøver å trykker på diverse knapper. INGEN forskjell, stopper ALLTID på laveste pengepremie.

Hvordan fungerer "lykkehjulet" i gift cards?
(Skulle gjerne vunnet en bil, noe bildeler, eller mer enn minste pengesum.)

Prøv å rist kontrollen så fort du kan mens det spinner.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt spillet ei ukes tid, synes jeg det er åpenbare mangler ved spillet. 

Lite innhold. Mange biler, og mange baner, men få løp og konkurranser. Jeg synes det burde vært løp for alle typer kjøretøy i spillet, samt konkurranser med flere løp. Lisenser etter National A er unødvendig da det ikke er biler som krever dette. Dette er ikke vanskelig å få til, og burde vært i spillet fra dag 1.

Værmelding før løp mangler. Man kan se om det regner eller sol før løpet, men når været kan skifte i løpet av noen få minutter hjelper ikke det så veldig. Veldig kjedelig å kjøre på RS når det plutselig begynner å regne. Ja, er klar over at man kan sjekke været under løp, men det hjelper ikke så mye. Når man skal kjøre 5 runder, har man ikke tid til å skifte hjul. 

Mangel på kvalifisering før løp og rolling starts der man alltid starter sist. Og over 30 sekunder bak. Dette blir egentlig for dumt. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
42 minutes ago, RRhoads said:

Etter å ha spilt spillet ei ukes tid, synes jeg det er åpenbare mangler ved spillet. 

Lite innhold. Mange biler, og mange baner, men få løp og konkurranser. Jeg synes det burde vært løp for alle typer kjøretøy i spillet, samt konkurranser med flere løp. Lisenser etter National A er unødvendig da det ikke er biler som krever dette. Dette er ikke vanskelig å få til, og burde vært i spillet fra dag 1.

Værmelding før løp mangler. Man kan se om det regner eller sol før løpet, men når været kan skifte i løpet av noen få minutter hjelper ikke det så veldig. Veldig kjedelig å kjøre på RS når det plutselig begynner å regne. Ja, er klar over at man kan sjekke været under løp, men det hjelper ikke så mye. Når man skal kjøre 5 runder, har man ikke tid til å skifte hjul. 

Mangel på kvalifisering før løp og rolling starts der man alltid starter sist. Og over 30 sekunder bak. Dette blir egentlig for dumt. 

 

 

 

 

100% enig, det er mye å ta tak i. 

Endte opp med at man startet opp forza motorsport 7 istede, som har holdt seg helt utrolig bra. Neste kan ikke komme fort nok. 

Lenke til kommentar

Andre her som har spilt litt via Remote Play for PS5 på PC? Synes det fungerte overraskende bra og var behagelig for å kunne kombinere litt enklere løp (som jeg kjører kun for å skaffe litt Cr.) med å sitte foran PCen og drive med andre ting fremfor å måtte flytte meg mellom TV og PC skjerm hele tiden.

PS4 kontroller koblet via kabel til PC og Remoteplay i et hjørne av skjermen med TVen avslått. Fungerer ypperlig.
Men hadde vært nice om tastatur også fungerte i GT7 på dette. Noen som har funnet løsning på det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...