Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til ny bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Hårek endret tittelen til Trenger forslag til ny bil

Om du ikke ønsker svindyre deler og verkstedsbesøk, unngå tyske merker som Audi og BMW. Toyota er blant de beste på service, pris og deler. Jeg har til og med fått hjelp i å skaffe brukte deler til de tre toyotaene i mitt eie da de trengte det på et Toyota merkeverksted som de har montert på. Helt nye deler er dessverre dyre hos alle, inkl. Toyota.

Lenke til kommentar
Paul-Marius skrev (10 timer siden):

Prisklasse 20-30.000

Vanskelig prisklasse å kjøpe i. Myr skrot, noen ok kjøp og også mulighet til å gjøre kupp. Men da må du vite hva du skal se etter, og bør ha med deg en bilkyndig person. Ville ikke hengt meg for mye opp i merke på bilen i denne prisklassen. Kjøp en bil med bensinmotor (uten turbo) og med lite elektronikk. Sjekk bremser, ha relativt fersk eu og sjekk når evt regreim er skiftet. Bruk tid på prøvekjøring! Lykke til

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Helt enig med CetOr, her har du gode tips. Her er ikke merke spesielt viktig, men generell tilstand, rust osv. Man kan nok fint ha en bil i et par år uten for mye tull og utgifter bare man sjekker godt nok på forhånd. Men umulig å vite på forhånd om noe kan ryke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv hatt en gammel, og en ny Audi A3, uten noen form for problemer. Men selv om tyske biler som Audi, Mercedes og BMW er gode biler med god kjørekomfort og (vanligvis) spreke motorer, er de ikke blant bilene med færrest feil. Og det er normalt også disse som er dyrest å reparere, og har mest kostbare deler (franske biler er de verste hva angår feil, problemer, rare løsninger, sær design...).

Japanske og koreanske biler er blant de beste mtp. driftsikkerhet, og Toyota er vel i en særklasse her. De eldre Toyota'ene kan være litt kjedelige og trauste, og komforten er ikke alltid på topp, men vil du ha en bil som går og går, så ville jeg valgt en Toyota.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...