Gå til innhold

Hjelp prising av båtplass


Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har vært medlem i en privat bryggeforening siden 1984 og alt har vært bare hyggelig helt til en nyinnflyttet person ikke fikk en bedre plass enn den han som sist ankommet fikk! Litt fakta. Bryggen har 6 jolleplasser pga dybde og 22 normale plasser. Pga tilsig er nok 2 til i ferd med å bli jolle plass, altså når det er lavvann ligger de nesten i mudder. 80cm dybde. 
Denne personen ble medlem i styre for å forsøke å få plassene til å turnere eller på annen måte gi de sist ank bedre plass raskere. Han har ellers laget masse bråk, men det er ikke problemet nå. 
i fjor fikk han gjennom en endring i prising som gjør at vi nå har 4 prisklasser basert på mengde vann under båten! Altså vi fire ytterst skal betale over d dobbelte enn de som har mindre vann under båten enn oss. 
poenget er at det skal gjøre at vi skal bytte plass m de lenger inne! 
Jeg har snakket med over 10 forskjellige bryggesjefer på andre private brygger i nærheten og de er enig med meg i at: er du medlem i en privat brygge og har vann under båten betaler vi samme pris. 
men nei, solidariteten ble borte og grådigheten tok over. Ja vi vil gjerne betale mindre. Og slik ble det.

har noen forslag til hvordan jeg skal angripe denne urettferdigheten?

Setter stor pris på forslag 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i ordet "urettferdig". Er det rettferdig at de som har en båt som tidvis ligger på grunna betaler det samme som de som alltid har vann under kjølen? Er det rettferdig at prisen er forskjellig? Er det rettferdig at medlemmer med ansenitet har fordelere?

Så lenge "produktet" ikke er likt, så vil "urettferdig" handle om øynene som ser.

For meg virker det fornuftig at de plassene med dypest vann betaler mest. Dersom du har en båt som kun trenger 20cm vann så klarer jo du deg med en billigere plass, en som trenger 60 cm vann har jo ikke noen mulighet til å ligge et annet sted enn ytterst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv båten på ei brygge hvor de innerste plassene bare passer for jolle som man kan ro eller dytte litt ut før man tar ned motoren. Her er de innerste plassene billigst og så stiger prisen utover. Grei løsning som gjør at folk ikke okkupperer dypere plass en man behøver, og det gjør det rimelig å ha en enkel jolle eller gummibåt.

Å rullere på plassene må være den dårligste løsningen, med mindre man også rullerer på båtene, men det høres også ut som en dårlig ide...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...