Gå til innhold

Blizzard skal slippe nytt Warcraft-spill i år – på mobil


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev:
BeThomas skrev (1 time siden):

Mobil som platform er dårligere enn PC på ALLE områder bortsett fra ett, mulighet til å ta det med seg. Det vil si at ALLE produkter som blir laget på mobil per definisjon vil være dårligere enn det jeg kan forvente meg på PC. Mulig jeg er en feinschmecker, men jeg har bedre ting å gjøre enn å spille ræva produkter. Selv på bussen. Lese en bok, for eksempel. Eller bare se ut av vinduet.

Hva er dårligere? 

knotete kontroller, helt forferdelig ergonomi. Kiropraktorer og fysioterapauter har skreket varsel om hvor dårlig holdning dette medfører på svært unge personer ned i 14 års alderen, som sliter med nakke og skulder problemer som folk vanligvis får når de er 30-40. Eg liker ikke engang lese noe på en mobil. Når eg sitter 10timer foran pcen, så går det helt greit, men 30min på en mobil, og eg føler meg ødelagt. Verdens dårligste platform for omtrent alt utenom at det er bra å ha i bil som musikk og at du kan snakke til den for å utføre oppgaver mens du kjører. Du får dårlig nakke av å ha laptop på fanget, men den klarer du å heise i riktig høyde med litt støtte og diverse, og du kan slappe av med armene og ikke holde den.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev:
Sjørøver skrev:
BeThomas skrev (1 time siden):

Mobil som platform er dårligere enn PC på ALLE områder bortsett fra ett, mulighet til å ta det med seg. Det vil si at ALLE produkter som blir laget på mobil per definisjon vil være dårligere enn det jeg kan forvente meg på PC. Mulig jeg er en feinschmecker, men jeg har bedre ting å gjøre enn å spille ræva produkter. Selv på bussen. Lese en bok, for eksempel. Eller bare se ut av vinduet.

Hva er dårligere? 

knotete kontroller, helt forferdelig ergonomi. Kiropraktorer og fysioterapauter har skreket varsel om hvor dårlig holdning dette medfører på svært unge personer ned i 14 års alderen, som sliter med nakke og skulder problemer som folk vanligvis får når de er 30-40. Eg liker ikke engang lese noe på en mobil. Når eg sitter 10timer foran pcen, så går det helt greit, men 30min på en mobil, og eg føler meg ødelagt. Verdens dårligste platform for omtrent alt utenom at det er bra å ha i bil som musikk og at du kan snakke til den for å utføre oppgaver mens du kjører. Du får dårlig nakke av å ha laptop på fanget, men den klarer du å heise i riktig høyde med litt støtte og diverse, og du kan slappe av med armene og ikke holde den.
Motsatt for meg. Orker ikke tanken på å stressexmed en PC for å lese på web. I starten av smartmobilene så var jeg enig, men nå er pc er ork. Men til å spille på er jeg fortsatt enig. 99,9% av alle mobilspill er elendige, og den gjør seg best til enkel klikkemoro, selv om Minecraft med tilkoblet Xbox kontroller funker greit på senga. Den lille skjermen funker helt greit med mobilen satt opp mot noe som støtter den, slik at du slipper å holde den. Har ingen tro på Diablo på mobil, selv om spillestilen i Diablo i seg selv burde kunne overføres til mobil relativt greit. Warcraft blir kanskje et p2w strategi med speed ups for å slippe å vente 🤣
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 6.2.2022 den 22.58):

Finnes allerede Android Emulatorer som gjør at man kan spille mobilspill på PC.

Vet det, men kan vel ikke si jeg er overstadig imponert av brukervennligheten. Spørsmålet var om windows 11 vil klare det native i grensesnittet til windows eller er det bare slik at windows 11 kommer med en innebygd emulator?

Lenke til kommentar

Mobil er fremtiden, så forstår godt at fokuset er der. Innen 5år så plugger du mobilen til dockingen og kan spille de mest populære spillene. Selvom man kan det idag men så er vi ikke helt der ennå for folk flest.

Hvis man ikke ser på disse hardware gutta her på forumet som er opptatt med å diskutere om syntestiske benchmarks, for et market for noen, produkter selges som varmtbrød for at noen skal være best på forum :)

Endret av nagina
Lenke til kommentar
47 minutes ago, nagina said:

Mobil er fremtiden, så forstår godt at fokuset er der. Innen 5år så plugger du mobilen til dockingen og kan spille de mest populære spillene. Selvom man kan det idag men så er vi ikke helt der ennå for folk flest.

Hvis man ikke ser på disse hardware gutta her på forumet som er opptatt med å diskutere om syntestiske benchmarks, for et market for noen, produkter selges som varmtbrød for at noen skal være best på forum :)

Vel mobil er hovedsakelig fremtiden, fordi de spillerne som er der har et mye mindre kritisk syn på hva som gir langsiktig glede i et spill og opplyst om hva som er predatory forretningsmodeller innenfor spillindustrien. Noe som gjør at du har så vanvittige inntekter på noen av dem. Ikke det at det ikke er unntak, har storkost meg med Eve Echoes tidligere, men der også puttet de for mye vekt på data science uten å se på bias i deres egne data og valgte etterhvert en predatory forretningsmodell (selv om den ikke var det i starten).

Vet du hva candy crush, et av verdens mest suksessfulle mobilspill, tjener mest penger på? Folk som betaler for å hoppe over et level. Spillerne betaler for å ikke spille spillet. Det gir ikke de beste incentivene for utvikleren til å bygge et spill som gir merverdi og mer langvarig dopamin enn et raskt bilde på instagram du scroller forbi. 

Mobil er ikke fremtiden for det segmentet av markedet som er ute etter litt mer dybde i spillene eller er opptatt av spilletikk. Jeg kommer f.eks. ikke til å spille et spill som Cities: Skylines på telefon med det første. Faktisk gode spill som er utviklet for mobil, uten predatory behaviour og med noe dybde, skal du lete veldig lenge etter. Og det er ikke slik at det segmentet bare en dag skulle plutselig forsvinne.

Men når det er sagt, så synes jeg et mobilspill rundt Warcraft antageligvis er lurt og bra så lenge det komplementerer de originale spillene. F.eks. wow pet battle eller lignende. De har fått til mye bra rundt hearthstone, selv om loot boxes er gambling/trener deg opp til å gamble (mye forskning som viser dette her) og burde vært forbudt og/eller korrekt markert som gambling. Diablo Immortal fikk mye pes og var idiotisk, fordi de presenterte det til en PC-crowd som hadde betalt for å være på en event der det var forventet at de skulle slippe det neste store PC-spillet. Feil crowd, feil tidspunkt. Blizzard fortjente alt tynet de kunne få når det kommer til hvordan de bestemte seg for å fortelle om Diablo immortal. Spesielt med alt vi vet nå i ettertid om hva som skjedde på bakteppet før blizzcon.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...