Gå til innhold

Hjelp til konfigurering av multiromslyd


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har flyttet inn i ny leilighet og overtatt det tekniske utstyret som er her. 

Det er høyttalere i 6 soner, 5 av de drives av Sonos connect:amp S2. So far so good.

Sone nummer 6 (stue, 5.1) drives av en eldre Marantz hifi-receiver. SR7008. Det er også koblet til en Sonos Connect her. Her får jeg ikke spilt av lyd selv om den kommer opp som en sone.

Men så til den store utfordringen her: 

Det er 2 TVer i huset, den andre er på soverommet. Det er trekt HDMI-tilkoblinger i veggen direkte til teknisk rom til begge TVer. Disse er så koblet til Marantzen som har mulighet for Video ut på to forskjellige skjermer. Men hvordan forrige eier har klart å få lyd på soverommet når han ser på tv klarer jeg ikke å skjønne. Har en Apple-tv koblet i Marantzen nå for å teste, og da får jeg jo selvsagt lyd i stue, men siden høyttalerne til soverommet kun er koblet i Sonos Connect:amp får jeg ikke sendt lyden dit. 

Noen som har forslag til hvordan dette kan løses? Er åpen både for å kjøpe ny hifi-forsteker og nye sonos-produkter om det er det som skal til for å løse problemet.

Be meg gjerne utdype om noe er uklart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke til å ta bilde av baksiden, men har koblet Apple-tv inn på mediaplayer/HDMI 5, og phono-kabel fra "mediaplayer audio-out" til audi-in på Sonos Connect:amp tilkoblet høyttalere på soverom. Får bilde på tv på soverom, men som sagt ikke sendt lyden dit. Finner ingen mulighet i menyene på Marantzen som gjør at jeg kan sende lyden en annen plass. 

Alle høyttalere er in-wall fra KEF, så om jeg bytter til en mer moderne receiver trenger jeg ikke en med spesielt mye power.

 

Lenke til kommentar

Ser jeg leste feil første gangen, trodde problemet var lyd på stua. Ser nå at problemet er lyd på soverommet. 

Hvilken inngang har du valgt på sonos for kilden på lyd på soverommet?

Du får ikke lyd direkte på tven heller uten Sonos? Altså lyd som kommer direkte fra hdmi inn i tven?

Jeg hadde nøyaktig samme modell, men solgte den for noen år siden. Se side 179 i bruksanvisningen så får du en forklaring på hva du kan sjekke. 
https://www.marantz.com/-/media/files/documentmaster/marantzna/us/ownersmanualinenglish-sr7008.pdf

Endret av Janak
La til link.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...