Gå til innhold

Talkmore verving - 500 Kr i rabatt


vidor

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kan også tilby 500,- kr i fratrekk på fakturaen dersom du bruker vervelinken min. Er svært fornøyd med Talkmore og de fordelene de har. Det viktigste for meg er:

Er du i tillegg NAF, OBOS, VismaAgrol eller Norsk Familieøkonomi medlem, får du 10% rabatt på Familieabonnement og 20 % rabatt på enkeltabonnement. Gi beskjed til kundeservice etter du har bestilt med vervelinken, så får du både 500,- fratrekk på fakturaen og prosentrabatten i tillegg. Det er også gode muligheter for å få opptil 3 GB data ekstra helt kostnadsfritt dersom man kontakter kundeservice og ber om et bedre tilbud i etterkant av registreringen.

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Talkmore justerete opp prisen på både mitt abo (med flere hundre kroner) og aboet til den jeg vervet.

I sann Telenor-ånd virker dette noe fishy (Talkmore er eid av Telenor). Internett via kabel og fiber hos Telenor blir forresten oppgradert automatisk uten at du har bedt om det.

Lenke til kommentar

Er noe usikker på tolkningen av ekomloven i sammenheng med endringen som gjelder bortfall av fri bruk i hele Europa (utenom EU og Storbritannia) ref. meldingen til @GolfRolf (antageligvis dekkes ikke dette av lovtekstens krav til varsling og er bare en kjip nyhet for alle Talkmore-kunder), men hva gjelder justering av pris (og produkt) som du nevner @vidor, skal dette medføre etter § 2-4 at en "Endring i eller opphør av avtale kan tidligst tre i kraft en måned etter at varsel er sendt sluttbruker." Ergo skal man som minimum varsles 1 måned før prisen (/produktet) justeres. Har du i så fall blitt varslet om en slik endring?

Lenke til kommentar
On 1/16/2023 at 8:50 PM, Nystic said:

Ergo skal man som minimum varsles 1 måned før prisen (/produktet) justeres. Har du i så fall blitt varslet om en slik endring?

Nei, hverken på Talkmore eller Telenor.

Skal sies at Telenor var på kollektiv-avtale så mulig det er noen administrative som har fått varselet og som ikke har formidlet det videre. Familien min skaffet seg Telenor-fiber og det samme skjedde der, og er ganske sikker på at de ikke fikk beskjed før de oppjusterte hastighet og pris.

Talkmore var et personlig abo, så der vet jeg at jeg ikke fikk noe varsel.

På meg virker det som om ekomloven tas litt "veiledende" og ignoreres av temmelig mange aktører.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Nei, verken på Talkmore eller Telenor.

Skal sies at Telenor var på kollektiv-avtale så mulig det er noen administrative som har fått varselet og som ikke har formidlet det videre. Familien min skaffet seg Telenor-fiber og det samme skjedde der, og er ganske sikker på at de ikke fikk beskjed før de oppjusterte hastighet og pris.

Talkmore var et personlig abo, så der vet jeg at jeg ikke fikk noe varsel.

På meg virker det som om ekomloven tas litt "veiledende" og ignoreres av temmelig mange aktører.

Hmm.. Ikke bra i så fall! Fant denne artikkelen som til tross for sin alder fremdeles er relevant.

EDIT: Ser av min egen desember-faktura at prisen ikke er justert. Når ble din pris justert?

Skal sies at man allikevel med 500,- ververabatt, 20% rabatt gjennom eksempelvis NAF, 4% Trumf-bonus og ved å forhandle seg til inntil 3 GB ekstra data kostnadsfritt, sitter igjen med en svært god pris sammenlignet med de andre aktørene. Men det legitimerer allikevel ikke manglende varsling av eventuelle prisjusteringer.

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nystic said:

Hmm.. Ikke bra i så fall! Fant denne artikkelen som til tross for sin alder fremdeles er relevant.

EDIT: Ser av min egen desember-faktura at prisen ikke er justert. Når ble din pris justert?

Talkmore er snakk om 2-3 mnd siden og Telenor kabelinternett sikkert rundt halvåret.

Telenor hevet flere ganger. Tror jeg begynte med 25 Mbps og endte til slutt opp med 75 Mbps.

Talkmore hevet bare en gang, men det var et dyrt data-abo som hoppet fra 499 til 749 eller noe.

Lenke til kommentar
vidor skrev (13 minutter siden):

Talkmore er snakk om 2-3 mnd siden og Telenor kabelinternett sikkert rundt halvåret.

Telenor hevet flere ganger. Tror jeg begynte med 25 Mbps og endte til slutt opp med 75 Mbps.

Talkmore hevet bare en gang, men det var et dyrt data-abo som hoppet fra 499 til 749 eller noe.

Hvordan Talkmore-abonnement har du? Ser på nettsiden deres at uten noen form for rabatt, med ubegrenset data og maksimal hastighet betaler man 649,- kr.

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
vidor skrev (10 minutter siden):

Tror jeg hadde det billigste ubegrenset data aboet og så ble det oppjustert til det aller dyreste. Mulig prisen jeg husker er gal, eller at den var høyere da, men mener det var på 700+

Sånn jeg skjønner deg har du sagt opp abonnementet nå? Dersom du er NAF, OBOS, Visma, Agrol eller Norsk Familieøkonom medlem, kan det jo være verdt å se på prisene på nytt; Det billigste ubegrenset data abonnementet koster da 399,- (i tillegg kommer Trumf-bonusen og eventuell ververabatt dersom det er 3 måneder siden du sa opp og du ikke har benyttet deg av ververabatten de siste 12 månedene).

Kan jo også være verdt å ta opp pris/produktjusteringen med kundeservice og be om refusjon for perioden det gjaldt.

Endret av Nystic
Lenke til kommentar

Det var et Trumftilbud hvor jeg fikk 750 kr selv og den som ble vervet fikk 500 kr. Det er sagt opp for noen mnd siden.

Har ordnet med internett i huset så trenger ikke å bruke mobilt internett lengre. Delte internett på telefonen sånn at jeg hadde det på datamaskinen.

Fordelen med Talkmore var jeg at kunne bruke en 4G trådløsrouter som var stabil med f.eks TV og konsoller. Happybytes var billigere men da fikk jeg smekk på fingrene med å putte SIM i noe annet enn en mobil.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er forstatt fornøyd kunde etter 3 år med Talkmore der billig pris og gode produkter har gjort at jeg har beholdt abonnementet. Hvis du også vil bytte og samtidig få 500,- kr rabatt kan du benytte vervelinken min - da får jeg også den samme rabatten (ny link ettersom den til stadighet endres): https://talkmore.no/privat/verving/blivervet?kode=H7GSQH

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
minim skrev (21 minutter siden):

De har dessverre fryst kunder som ikke ønsker å nedgradere bankid på mobil til bankid app til en fast leverandør nå ellers skulle jeg gjerne byttet til abo med telenordekning 😕 

Hva konkret mener du? Såvidt jeg har skjønt det vil man kunne beholde BankID på mobil frem til man bytter SIM-kort - først da vil man, uavhengig av mobiloperatør, måtte benytte BankID-appen eller banken sin egen app (benytter selv "Engangskode" fra SpareBank 1). 🙂

https://www.bankid.no/privat/bankid-app/

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
Nystic skrev (1 time siden):

Hva konkret mener du? Såvidt jeg har skjønt det vil man kunne beholde BankID på mobil frem til man bytter SIM-kort - først da vil man, uavhengig av mobiloperatør, måtte benytte BankID-appen eller banken sin egen app (benytter selv "Engangskode" fra SpareBank 1). 🙂

https://www.bankid.no/privat/bankid-app/

Det er det jeg mener. For å bytte leverandør så må jeg bytte SIM-kort og da mister jeg dagens bank id på mobil som er appen overlegen. Har appen aktivert, men bruker den ikke pga langt å kronglete passord. Bytter jeg leverandør så må jeg fikle med det lange passordet hele tiden.

Lenke til kommentar
minim skrev (43 minutter siden):

Det er det jeg mener. For å bytte leverandør så må jeg bytte SIM-kort og da mister jeg dagens bank id på mobil som er appen overlegen. Har appen aktivert, men bruker den ikke pga langt å kronglete passord. Bytter jeg leverandør så må jeg fikle med det lange passordet hele tiden.

Ahh da skjønner jeg - ser den. 👍

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...