Gå til innhold

Sniktitt: Gran Turismo 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det slik: Er ikke en fan av slike spill, men etter jeg så Directen så skulle jeg ønske jeg var det. Helt sykt med detaljer fra været og dens effekter til hvordan de bruker DualSense osv. Kvalitet på høyeste nivå, men desverre ikke min greie. Skulle ønske de bekreftet at den kommer til PSVR2, da, men det sier de nok når de viser det frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble hypet av presentasjonen og ble meget imponert på nyheter med været, feedback på triggers på dualsense og ikke minst grafikken. Men savnet noe nytt rundt generell kjørefølelse/handling. Den ser helt likt ut som tidligere spill i serien. Ikke at det var dårlig i de forrige spillene men følte det var mer å hente på denne fronten. Dette i tillegg til ingen ny og forbedret skadefysikk, fortsatt samme pipelyd på dekka på samtlige biler når mister man grep i svinger. For min del ser det ut som de fleste forbedringene skjer utenfor banen og ikke i selve kjøringen/game playet. Hva som er game play i GT er selvfølgelig subjektivt. Blir uansett kjøp på release og gleder meg.

Endret av Peteguy
Edit: typos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker hva jeg syns egentlig. Vet det er en simulator men samtidig syns jeg kjøregleden er større i Forza Horizon. Det er et eller annet med GT spillene som ikke stemmer. At dekkene hyler bare man tar en liten sving i 60km/t f.eks og så er det motorlydene som høres veldig generert ut. Håper jeg tar feil men trenger mer gameplay og forhåpentligvis en demo før jeg evt kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 timer siden):

Er noe rart med shaderen de bruker på bilene eller noe annet. Alt ser så plastikk ut og føler egentlig grafikken har stått en del i ro på en del bilspill. Både Gran Turismo og Forza Motorsport sliter litt med det synes jeg.

Bilspill har aldri sett bedre ut enn GT7. Dette overgår Forza etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
svenka skrev (13 minutter siden):

Bilspill har aldri sett bedre ut enn GT7. Dette overgår Forza etter min mening.

Forza vs gt bryr jeg meg ikke om, de er like nok IMO. Begge de blir også slått av Dirty Rally..

Men spillet som jeg tror topper tronen når det kommer til grafikk er Need for Speed fra 2015. Det er latterlig hvor bra de har fått det til å se ut. Jeg likte ikke spillet pga den påtvungne storyen og teite videoene og jeg liker litt annen kjørefysikk.

Men grafikken, den slår ingen 

https://youtu.be/2CcJj1lk5As

 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikken til Gt7 er litt godt og blandet, ikke noe som imponerer i noen særlig grad. Det er mye som ser bra ut i fart og med motion blur, men stopper man opp så ser man ofte at detaljene egentlig ikke er så bra. 

I motsetning til FH5 er også dette et banespill, ikke open world spill. Noe som gjør at det kunne og burde vært mye mer perfeksjonert. 

 


image.png.1a855a8ba2c137f2c367ec8e60472342.png
 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Forza vs gt bryr jeg meg ikke om, de er like nok IMO. Begge de blir også slått av Dirty Rally..

Men spillet som jeg tror topper tronen når det kommer til grafikk er Need for Speed fra 2015. Det er latterlig hvor bra de har fått det til å se ut. Jeg likte ikke spillet pga den påtvungne storyen og teite videoene og jeg liker litt annen kjørefysikk.

Men grafikken, den slår ingen 

https://youtu.be/2CcJj1lk5As

 

Nå slipper et NFS spill unna med en del mer brukt av blur, filter, DOF og filmatisk kreativt bruk av kamera posisjoner og effekter til sammenligning med sim/simcade spill så sammenligningen er ikke helt fair, men det er ingen tvil om at de har gjort en god jobb med den estetiske stilen i de siste par NFS spillene :) 

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (2 timer siden):

Ah.. Om bare GT hadde kommet på PC. 🤤

Dette gjør at jeg savner et godt, nytt Forza Motorsport. Forza døde etter FM5 for min del. Og det er en stund siden! 

GT ser ut til å gjøre ting riktig, igjen!

Gran Turismo 7 er et av spillene som blir nevnt i Geforce lekkasjen fra en stund tilbake, så det kan hende du får viljen din. :)

Gran Turismo 7 Appears on Nvidia GeForce Now Leak (Updated) – GTPlanet 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kan da ikke være den eneste som ikke synes dette var så imponerende?

Ser man bort fra bilmodellene, så var jo resten rimelig triste greier av grafikk. Bilmodellene i seg selv, selv om det er bra med ray-tracing, er jo gjort så "shiny" at de ser fullstendig unaturlig ut. Kan ikke se at GT7 bringer noe nytt grafisk på banen i forhold til andre bilspill, og det finnes jo flere som ser ganske lekre ut allerede.

Jeg la også merke til "generiske" skrenselyder som bare virker å være lagt på, får håpe de ikke gjør det samme med motorlyd. Og så må de kvitte seg med den sure heis-musikken i menysystemet, som gjør at man har lyst å slå av lenge før spillet har startet..

Et par skinnene bilmodeller holder ikke, jeg holder ikke pusten for dette her..

Lenke til kommentar
aidskake skrev:

Jeg kan da ikke være den eneste som ikke synes dette var så imponerende?

Ser man bort fra bilmodellene, så var jo resten rimelig triste greier av grafikk. Bilmodellene i seg selv, selv om det er bra med ray-tracing, er jo gjort så "shiny" at de ser fullstendig unaturlig ut. Kan ikke se at GT7 bringer noe nytt grafisk på banen i forhold til andre bilspill, og det finnes jo flere som ser ganske lekre ut allerede.

Jeg la også merke til "generiske" skrenselyder som bare virker å være lagt på, får håpe de ikke gjør det samme med motorlyd. Og så må de kvitte seg med den sure heis-musikken i menysystemet, som gjør at man har lyst å slå av lenge før spillet har startet..

Et par skinnene bilmodeller holder ikke, jeg holder ikke pusten for dette her..

Det er et bilspill. Bilene er det du ser på. At bilene er nyvasket når man velger å vaske dem er vel ikke så rart? Ellers er det snakk om 400+ biler, ikke et par...
Lenke til kommentar
Avean skrev (15 timer siden):

Usikker hva jeg syns egentlig. Vet det er en simulator men samtidig syns jeg kjøregleden er større i Forza Horizon. Det er et eller annet med GT spillene som ikke stemmer. At dekkene hyler bare man tar en liten sving i 60km/t f.eks og så er det motorlydene som høres veldig generert ut. Håper jeg tar feil men trenger mer gameplay og forhåpentligvis en demo før jeg evt kjøper.

En ganske logisk slutning egentlig, den ene er konstruert rundt å ha en så gøy kjøremodell som mulig uten å måtte forholde seg til kjipe ting som realistisk fysikk, mens det andre prøver å modellere det virkelige liv og de begrensingene vi har med den teite fysikken vi må forholde oss til. Så å sammenligne ett Forza Horizon spill med et Gran Turismo spill blir litt som å sammenligne eple og pærer, ganske like på utsiden, men biter du i de er de helt forskjellige :p . En mer logisk sammenligning vil være Forza Motorsport. Det nevnt så er Forza Horizon min soleklare favoritt serie med hva angår bilspill, men annerkjenner at det er en helt annen opplevelse enn hva typiske sim/simcade spill er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
9 hours ago, Iki said:
10 hours ago, aidskake said:

Jeg kan da ikke være den eneste som ikke synes dette var så imponerende?

Ser man bort fra bilmodellene, så var jo resten rimelig triste greier av grafikk. Bilmodellene i seg selv, selv om det er bra med ray-tracing, er jo gjort så "shiny" at de ser fullstendig unaturlig ut. Kan ikke se at GT7 bringer noe nytt grafisk på banen i forhold til andre bilspill, og det finnes jo flere som ser ganske lekre ut allerede.

Jeg la også merke til "generiske" skrenselyder som bare virker å være lagt på, får håpe de ikke gjør det samme med motorlyd. Og så må de kvitte seg med den sure heis-musikken i menysystemet, som gjør at man har lyst å slå av lenge før spillet har startet..

Et par skinnene bilmodeller holder ikke, jeg holder ikke pusten for dette her..

Vis sitat  

Det er et bilspill. Bilene er det du ser på. At bilene er nyvasket når man velger å vaske dem er vel ikke så rart? Ellers er det snakk om 400+ biler, ikke et par...

Hvor nevnte jeg nyvasket? Jeg sa de ser unaturlig ut, som er noe annet. Virker som de har skrudd alle gjenskinn effektene på maks, og ting blir ikke seende bedre ut av det, men unaturlig. GT er heller ikke det eneste bilspillet med over 400 biler..

Selvfølgelig har også grafikken på omgivelsene noe å si. Det handler om et totalinntrykk. Men det er kanskje ikke så rart at det er sånn, siden dette er et x-gen spill. De har vel en relativt dårlig baseline for å få det til å kjøre på PS4, og så legge på litt ray-tracing på PS5 versjonen på bilene oppå der igjen, så har du en god suppe der noe ser veldig bra ut og mye annet skikkelig dårlig.

Jeg håper inderlig at GT7 kan diske opp med en kjørefølelse og andre nyvinninger, for grafikken (som det meste av fokuset i denne videoen var på) har vi sett flere ganger før. Lekker grafikk på bilspill har vi blitt ganske vandt til allerede..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...