Gå til innhold

Noen her som vet hva «Urtrua» er?


Anbefalte innlegg

Har begynt å se lapper som dette rundt omkring. 
 

Mitt første instinkt er at det er noe nasjonalistisk og «white power» rundt det. 
 

(jeg et ikke så god til å få tankene mine ut i tekst og jeg mangler noen ord, men jeg håper det er mulig å forstå meg.) 

604B379D-E0F1-4CCA-94C0-4DE482E5F68C.jpeg

Endret av TheOats
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
TheOats skrev (På 1.2.2022 den 13.50):

Har begynt å se lapper som dette rundt omkring. 
 

Mitt første instinkt er at det er noe nasjonalistisk og «white power» rundt det. 
 

(jeg et ikke så god til å få tankene mine ut i tekst og jeg mangler noen ord, men jeg håper det er mulig å forstå meg.) 

604B379D-E0F1-4CCA-94C0-4DE482E5F68C.jpeg

Vet ikke om du har lest lokalavisen:

https://www.lister24.no/nyheter/i/XqO06o/vil-bygge-lokalt-aasatrutempel

Er en kis som vil bygge et åsatru-tempel ute på bygda i Lyngdal. Men han må ha minst 50 medlemmer for å regnes som trossamfunn. Nå er det bare han som er medlem. Det er ingenting nasjonalistisk eller «white power» rundt det. 

 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Symbolet til høyre, er det en høygaffel? Sånn at man skal ut og jobbe med høyet, i stedet for å sitte på internett som vikingene ikke hadde.

Lenke til kommentar

Én gang i vår forhistorie kikket mennesker til himmels og fant opp guder.

Hvem ellers kunne starte lysshow på himmelhvelvingen med kometer og asteroider enn guder. Noen enorme allmektigheter måtte være på ferde for å skape dette, tenkte man i sin ignoranse.

Alt tyder på at jo mindre man vet, jo større boltringsplass for guder og annen overtro okkupere i din knoll.

Mao. jo mindre viten, jo større plass for overtro. Dette forsterkes jo lengre tilbake i tid man går.

Det finnes en meme som illustrerer dette glimrende, hvordan kristen tankegang lammet all menneskelig fremgang med overtro og dumhet gjennom hele middelalderen.

Legg merke til at absolutt alt stoppet opp når kirken regjerte, bortsett fra pedofili og andre seksuelle utskeielser.

Endret av Numitor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...