Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skru av spylevæske funksjon for frontlys?


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (1 time siden):

Lyktespyling må fungere på bilen din for at den skal være i forskriftsmessig stand.

Hvis du tenker EU-kontroll/PKK så gjelder kravet om fungerende lyktespylere/-viskere etter hva jeg vet kun kjøretøy med ‘avanserte’ frontlys, har selv en bil med halogenpærer og hvor lyktespylermotoren har tatt kvelden. Fikk ikke feil/mangel på det ved siste PKK. Spurte faktisk om det og svaret var som jeg beskriver over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (1 time siden):

Hvis du tenker EU-kontroll/PKK så gjelder kravet om fungerende lyktespylere/-viskere etter hva jeg vet kun kjøretøy med ‘avanserte’ frontlys, har selv en bil med halogenpærer og hvor lyktespylermotoren har tatt kvelden. Fikk ikke feil/mangel på det ved siste PKK. Spurte faktisk om det og svaret var som jeg beskriver over.

Det er bare krav om lyktespylere på lykter som har mer enn 2000 lumen, så i praksis er det nesten bare biler med xenon-lykter som har det.

Lenke til kommentar

Begynner spyling av frontlysene umiddelbart? På flere av mine har det vært en forsinkelse, slik at frontruten spyles umiddelbart, og lyktene bare hvis man holder inne. Hvis jeg da av noen grunn ønsket å bare spyle vinduet (feks fordi grunnen til å spyle var et insekt som døde utover ruten, og ikke generell skitt fra møtende bil som la seg over både rute og lykter) tok jeg to-tre raske napp i spaken.

 

Lenke til kommentar

BMW-en jeg hadde var veldig god på dette. Et raskt trykk og man fikk spylervæske på ruta uten at viskerne starta. Et litt lengre trykk og man fikk spylevæske og vindusviskere. Et enda litt lengre trykk og man spylte lyktene også. Brukte ca. 2 kanner spylervæske gjennom hele vinteren.

Golfen jeg har nå begynner med lyktene hver gang. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...