Gå til innhold

Norsk PS 4 i utlandet


SoulRunner9

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! 

Vurderer å kjøpe en brukt PS 4 i Norge, til bruk i Sør-Amerika. Slik jeg har forstått er det ikke noe regionsperre rundt dette, og det vil fungere med både norske og brasilianske ps 4 spill. Jeg snakket for øvrig nylig med en bekjent, som mente at det kan være at fargekvalitet går i surr hvis selve TV`en er annerledes. Med andre ord fare for at alt kommer kun i svarthvitt. Noen som vet om dette kan tas med en klype salt?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
52 minutes ago, SoulRunner9 said:

Jeg snakket for øvrig nylig med en bekjent, som mente at det kan være at fargekvalitet går i surr hvis selve TV`en er annerledes. Med andre ord fare for at alt kommer kun i svarthvitt. Noen som vet om dette kan tas med en klype salt?

Dette var mest et problem i gamle PAL/NTSC-dager. F.eks. på PSX og PS2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
vampyrica skrev (På 27.1.2022 den 13.23):

Har reist endel til Brasil med årene og kan si det eneste du trenger er en 110v kabel i power supply fremfor 220 vi har her. 
Brukt både ps4 og Ps5 uten problemer.

Tenker du da på adapter til laderen slik at den passer stikkonktakten?

Lenke til kommentar
1 hour ago, dølledøck said:

så ps4'en slår seg automatisk om til 110v?.. og trenger ingen stepdown konverter??

Sløseri med konverter, kjøp kun selve strøm kabelen.

edit; ikke minst mindre å drasse på og det ser penere ut. ☺️

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Craque skrev (16 minutter siden):

Hei! 

Gjelder dette ved kjøp av Xbox Series S også? Vurderer å kjøpe med i Norge og ta med til utlandet. Har som sagt en slik adapter som vist på bilde ovenfor som passer 110v

 

Eventuelt andre ting man må tenke på ift Xbox?

 

Ja Xbox Series S sin PSU går fra 100-240VAC 2.3A 50-60Hz

Lenke til kommentar
21 hours ago, Craque said:

Riktig! Jeg forstår. Noen som tror TV`en eller konsollen kan ha problemer ift VVR og 120 Hz. Hørt noen som får flimrende bilder. 

Ellers, noen som kan poste bilde av hvordan er slik strømkabel til 110v ser ut?

Takker!

Konsollen har ingen begrensninger uansett hvor du er i verden, eneste du trenger å kjøpe er en strøm kabel, er null problemer med flimring eller lignende og heller ikke vært det med ps3, ps4 eller ps5 eller Xbox 360. (Mine erfaringer).

 

Kan bestilles på Amazon, enkleste er vel bare å kjøpe i elektronikk butikk i landet du skal til.

 

https://www.amazon.com.br/alimentação-compatível-Playstation-Supply-Replacement/dp/B073QN2JBS/ref=mp_s_a_1_1?crid=13YV93URAGLZA&keywords=ps5+power&qid=1655201238&sprefix=ps5+power%2Caps%2C171&sr=8-1

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...