Gå til innhold

Vinter-OL 2022 - Den store tråden


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noxhaven skrev (31 minutter siden):

Synd med Klæbo og mage trøbbel..

Resultatet hadde nok ikke vært så annerledes likevel tenker jeg. Klæbo er ingen langdistanse løper og jeg tror aldri han kommer til å bli noe særlig der. Så i en såpass hard løype å gå i tillegg..

Jeg tviler litt på den forklaringen, altså magetrøbbel. Hva skal en egentlig si når en har stilt opp på en 5 mil og må bryte, selv når distansen nesten er halvert?

Jeg personlig synes ikke Klæbo skulle stilt og heller gitt noen andre sjansen. Hadde det vært en annen løype så hadde det vært  helt noe annet. 

Lenke til kommentar

Men hvem skulle det vært? Iversen?

som vanlig sliter jeg med å forstå hvorfor ingen sier noe på at roc tar så mange medaljer (legger til forutsetning at  det er fair play for spørsmålsstillingen). Tenker f.eks på at hele laget er innenfor topp 6 idag. 
er logikken at en stormakt og evt. mellomstor nasjon kan ta så mange medaljer de vil, mens små rike nasjoner ikke bør gjøre det?

uansett er jeg langt ifra så skuffet idag som på stafetten .

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
FranZe skrev (8 minutter siden):

Resultatet hadde nok ikke vært så annerledes likevel tenker jeg. Klæbo er ingen langdistanse løper og jeg tror aldri han kommer til å bli noe særlig der. Så i en såpass hard løype å gå i tillegg..

Jeg tviler litt på den forklaringen, altså magetrøbbel. Hva skal en egentlig si når en har stilt opp på en 5 mil og må bryte, selv når distansen nesten er halvert?

Jeg personlig synes ikke Klæbo skulle stilt og heller gitt noen andre sjansen. Hadde det vært en annen løype så hadde det vært  helt noe annet. 

Nå var han da først over mållinja på 5-mila i Oberstorf i fjor. I tillegg var han på 4 plass på skiathlon, bak Bolsjonov, Krüger og Holun. Klæbu i form har vist at han kan være i toppen på en 5-mil. Det er klart han ikke stiller som favoritt, men på en god dag er han lett topp 10, og gjerne topp 3.

Med magetrøbbel, så går kreftene tom, enten det var 10km eller 30km man skulle gå. De gikk ikke i 5-mils tempo siden distansen ble kuttet ned. Tenker det er fornuftig å bryte om man ser man ikke har sjanse. +10.plass i OL for Klæbu betyr ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Prusk skrev (21 minutter siden):

Nå var han da først over mållinja på 5-mila i Oberstorf i fjor. I tillegg var han på 4 plass på skiathlon, bak Bolsjonov, Krüger og Holun. Klæbu i form har vist at han kan være i toppen på en 5-mil. Det er klart han ikke stiller som favoritt, men på en god dag er han lett topp 10, og gjerne topp 3.

Med magetrøbbel, så går kreftene tom, enten det var 10km eller 30km man skulle gå. De gikk ikke i 5-mils tempo siden distansen ble kuttet ned. Tenker det er fornuftig å bryte om man ser man ikke har sjanse. +10.plass i OL for Klæbu betyr ingenting. 

Klæbo er jo i form. Hvordan gikk skiathlon for Klæbo i dette OL? Det er disse løypene jeg prater om, i dette OL. Der har ikke Klæbo sjans, nesten ikke til å fullføre (9 minutter bak på skiathlon). Det blir for vanskelig for han rett og slett, noe som er en helt ærlig sak det. Bedre å sette inn hvilken som helst annen løper hadde noen spurt meg. 
 

Det jeg mener er at selv om en heter Klæbo kvalifiserer det vel ikke for at en kan stille med magetrøbbel i tillegg på en distanse som en er dømt på forhånd til å ikke klare å gå (nesten)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Welp... enten så blir det veldig sein natta, eller så blir det å lese at Johaug vant på nett utpå søndagsformidag istedet.

Quote

 

FIS har valgt å endre starttidspunktet for den avsluttende tremila til kvinnene. Nå skal den starte klokken 04.00 og ikke 7.30 som planlagt.

Årsaken er at det er meldt kraftig vind på søndag.

Det er ikke aktuelt å endre på distansen - det skal gås 30 kilometer, opplyser FIS.

 

https://direkte.vg.no/vinter-ol-2022/news/kvinnens-tremil-i-ol-flyttes-starter-natt-til-soendag-kl-0400-norsk-tid.YHCD687fX?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (31 minutter siden):

Uansett er det jo bra at en annen nordmann tok bronse :) Viser at det ikke bare er Klæbu som kan gå på ski :)

Absolutt! Synd han ikke fikk gått flere skirenn og blitt litt mer varm i trøya.. Rett fra karantene hotell til .. 2,8 km-femmila og tar medalje. Det er enormt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HURRA! Johaug var som forventet overlegen.

Andre som hørte på NRK, har Torgeir Bjørn en beef med Andreas Stabrun Smith? Syns han var uprofesjonell i dag, Jann Post syns jeg er overlegent best. Syns Bjørn generelt fremstår ekstremt belærende og skal alltid kommentere det andre sier.

Har et minne om at jeg har tenkt det samme tidligere, men usikker på om det er falskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...