Gå til innhold

Lav utnyttelse av XFX RX6600 XT - Lav FPS


Lostfields

Anbefalte innlegg

hei, jeg byttet ut GFX970 med RX6600XT og forventet litt bedre ytelse enn det jeg får med min i7 5820k med 16GB ram.

I fortnite så fikk jeg 160 fps stabilt i performance mode i Fortnite, men med det nye kortet som koster altfor mye så får jeg alt fra 40-160 hvor GPU Utilization er bare på 20% og drar 25W !

Hva rakker'n? Nyeste drivere, noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe software greier knyttet til AMD. Det du kan forsøke er i AMD Radeon software å velge "Chill modus". Så velger du FPS låst til det nivået min/maks du vil ha. 

Sønnen min hadde samme problem med 6800XT i Doom og Fallout der fps var nede på 40 med GPU-bruk mellom 5- og 10%. I det minste gikk ingen vifter... Med Chill og min 144/maks 144fps flyter det fint på 60% bruk i Doom nå. Hva som egentlig er problemet er jeg usikker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Bruker-394945 said:

Dette er noe software greier knyttet til AMD. Det du kan forsøke er i AMD Radeon software å velge "Chill modus". Så velger du FPS låst til det nivået min/maks du vil ha. 

Sønnen min hadde samme problem med 6800XT i Doom og Fallout der fps var nede på 40 med GPU-bruk mellom 5- og 10%. I det minste gikk ingen vifter... Med Chill og min 144/maks 144fps flyter det fint på 60% bruk i Doom nå. Hva som egentlig er problemet er jeg usikker på.

Ja, jeg også prøvde chill fps limit (litt av en motsetning) og "overklokking" hvor jeg ikke tillot lav hz. 

Det hjalp noe, og de droppa jeg har antar jeg er pga bottlenecked cpu/ram

Måte også bytte til DX12 da 11'ern var helt umulig, krabba på 5-10% gpu utilization. Og high textures for å få kortet til å tro at den må jobbe med noe. Andre innstillinger på low da det ble for heavy med fire nye drops

Lurer veldig på om en RTX 2060 Super hadde vært bedre for eldre cpu, om det i det hele tatt har noe å si. 

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar

Har nå også overklokket min i7 5820 til 4.3Ghz og XMP på rammen i tillegg. Har nå og da en dropp til 40-60 fps men stort sett langt over 100 fps (oppi 300+ fps som maks) 

Jeg var også bottlenecked av cpu i tillegg til det sære GPU utilization problemet

Takker alle sammen! 

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...