Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kondens og diesel


Jonanta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruker-540634 skrev (22 timer siden):

Alron er superpopulært blant de som kjører lastebil, brukte det selv på en pajero jeg eide som omtrent ikke startet pga kondens og det fungerte kjempebra. 

Mange som bruker det preventivt også gjennom hele vinterhalvåret.

Alron har jeg forstått at er kanskje det absolutt beste å tilsette dieselen. Så forstår godt at det er populært. Dessverre er det ganske dyrt i bruk ift QMI. Bilxtra og slike tar jo 200,- for en halvliter, det er dobbel pris av QMIen, samtidig som det er mindre drøyt.
Heldigvis har Felleskjøpet 5-litere av Alron til 1.300,-
Alron kostet faktisk mindre enn halvparten for 10 år siden, altså omtrent likt priset som QMI.

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (3 timer siden):

Alron har jeg forstått at er kanskje det absolutt beste å tilsette dieselen. Så forstår godt at det er populært. Dessverre er det ganske dyrt i bruk ift QMI. Bilxtra og slike tar jo 200,- for en halvliter, det er dobbel pris av QMIen, samtidig som det er mindre drøyt.
Heldigvis har Felleskjøpet 5-litere av Alron til 1.300,-
Alron kostet faktisk mindre enn halvparten for 10 år siden, altså omtrent likt priset som QMI.

Det er sant, en flaske på 0,5l er vel nok til rundt 300l diesel.

Jeg brukt den bare en gang så var kondensproblemet borte, har fortsatt flaska liggende et sted. Men vet at noen bruker det hele tiden, skal visstnok være bra for dieselpumpa osv. også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...