Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ABS, ESP & SLIP lights i Qashqai


apple27

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Nylig er varsellysene for ESP OFF og SLIP sammen med ABS lyser permanent. Ved første start og kjøring tennes lysene ESP OFF, SLIP og ABS og lyser permanent (etter 50 m kjøring). ABS-lyset slukker i noen øyeblikk og går så tilbake under kjøring. I forrige uka har jeg vasket bilen min, så slukket alle varsellampene, men etter ett minutts kjøring kom de tre varsellampene tilbake igjen. Jeg har sendt bilen til verkstedet, erstattet ABS-sental, men problemet er ikke løst. De sa, vil sjekke det igjen neste uke. Men jeg vil finne problemet ASAP.

Uansett, bilen er Qashqai 2008, manuell gir, diesel, 1,5

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verkstedet har skiftet ABS-enheten? Problemet er der fortsatt, så hadde jeg ikke betalt en eneste krone til før de vet eksakt hva som er problemet. De kan ikke skifte deler de tror det er feil på i håp om at det fungerer og du skal måtte betale full pris for det. 

Ingen her som kan svare på eksakt hva som er feil med bilen din. 

Lenke til kommentar

Som Opelduude skriver men ville gått over det elektriske, sjekket for irr, dårlige kontakter etc. Kjenner ikke bilen men når noe slutter å fungere er det greit å sørge for at det elementære er i orden. Avlesning av feilkoder må man anta at verkstedet gjorde, hva var kodene, om noen? Andre (elektriske) ting på bilen som fusker/har fusket sporadisk siste året?

Lenke til kommentar
12 hours ago, Opelduude said:

Verkstedet har skiftet ABS-enheten? Problemet er der fortsatt, så hadde jeg ikke betalt en eneste krone til før de vet eksakt hva som er problemet. De kan ikke skifte deler de tror det er feil på i håp om at det fungerer og du skal måtte betale full pris for det. 

Ingen her som kan svare på eksakt hva som er feil med bilen din. 

De sa at ikke signal fra ABS sentral, og bilen virker bra etter skiftet av ABS-sentral for å kjøre 200m. Men etter det, samme problem.

Lenke til kommentar
On 1/21/2022 at 1:24 PM, Powertrainer said:

Tipper kontaktfeil på den topolte hunnpluggen på abs-pumpen eller multipluggen til abs-sentral. Kjøp deg en feilkodeleser, ville aldri stolt på et såpass useriøst verksted, og ja jeg snakker av erfaring.

Jeg har kjøpt en enkel feilkodelser. Jeg fikk C1108 feil code (State:None FR LH SENSOR-2). Jeg tenker å bytte sensoren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...