Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling ledlys Toyota avensis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Powertrainer skrev (2 timer siden):

Med utgangspunkt i rele så skal 86 til minus(gods på motor/karosseri), 85 skal på plussen til langlysene(bruk strømtyv). 30 skal via sikring til pluss på batteri. 87 skal til plusstilførsel til ledbaren. Ledbarens minus kobles til gods på motor/karosseri.

Da har eg prøvd dette, men det som da skjer er at når jeg slår av langlysene, så slår de nye ledlysene seg på. prøvde å koble til på begge ledninger som går til langlyspæra. det er egne langlyspærer og egne nærlyspærer på denne bilen. Så slik det er koblet nå, så blir de nye ledlysene på sammen med nærlysene. Sku ha hatt en bilelektriker her :)

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (3 timer siden):

Med utgangspunkt i rele så skal 86 til minus(gods på motor/karosseri), 85 skal på plussen til langlysene(bruk strømtyv). 30 skal via sikring til pluss på batteri. 87 skal til plusstilførsel til ledbaren. Ledbarens minus kobles til gods på motor/karosseri.

 

sedsberg skrev (2 timer siden):

Med mindre hovedlysa brytes til jord og ikke pluss. Det sikreste er å koble styrestrømmen til releet direkte fra pluss og minus på hovedlyset.

Hvordan ser jeg om hovedlyse brytes til jord?

Lenke til kommentar

På kretsskjema. Eventuelt kan du prøve å måle spenninga på fjernlyset (fra pære til gods) med fjernlyset av. Måler du da 12V så vet du at det er minus som blir brutt.

Hvis du kobler som jeg skrev så slipper du å tenkle på det. Da vil (må) releet få strøm når fjernlsyet får strøm.

Jeg vil ikke anbefale å bruke strømtyv. De er høyst upålitelige. Spesielt over tid pga. korrosjon.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...