Gå til innhold

Ønsker tips til PC-spill


Anbefalte innlegg

4 hours ago, Serpentbane said:

Nå sa jeg ikke at GP var kvantitet over kvalitet, men begge deler. 

Jeg nevnte GP fordi du spill du spiller og ønsker å spille som faktisk ligger der, og du virker å like sjangere det kommer masse spill til. Jeg svarte med Gears serien innledningsvis, men The Elder Scrolls er også på Gamepass, i alle fall Skyrim, har ikke sjekker andre. Og The Elder Scrolls 6 vil også komme på Gamepass, da etter Starfield, som også kommer på Gamepass. Og når vi først er i gang, Dishonored 2, også på Gamepass. Jeg hadde ikke "reklamert" for GP om det ikke var relevant for diskusjonen. 

Som jeg skrev, om man kommer til å kjøpe to spill på tjenesten i løpet av et år, så er det e no brainer. Og da får man også bonusen at man får flere hundre andre spill på kjøpet som man kan teste ut og kose seg med, som man kanskje ikke hadde prøvd ellers. Og dette kan også være store titler, mener noen nevnte Hellblade, Hellblade  er der for Xbox i alle fall, og Hellblade 2 kommer for begge. Avowed er også et spill som tilsynelatende vil kunne passe deg som kommer snart, for ikke å snakke om Fable. 

Men om du velger å kjøpe hvert spill for seg så har det selvsagt ingen betydning for min del. 

Ikke missforstå meg: Satt pris på innspillet ditt 😃 Som jeg skrev "Man vet jo ikke før man har forsøkt, så kan hende jeg får en aha-opplevelse.". Uten nye innspill og nye innfallsvinkler å se på ting så kjører man seg fast og graver seg ned, og det ønsker jeg ikke. Er jo for å få ny inspirasjon jeg skrev det opprinnelige innlegget mitt. Du bare tok det ett steg eller to lenger enn jeg hadde vurdert selv, noe som kan være bra 😄

Ser frem til det, men kommer nok ikke til å holde pusten frem til "The Elder Scrolls VI" kommer. Oppfatter at det bare blir utsatt og utsatt på godt og vondt. MEN: Foretrekker at spill utsettes til det blir ferdig utviklet fremfor at hastverk fører til slurv og versjoner med bugs lanseres. Det har det vært nok andre tilfeller av...

En av grunnene til at jeg liker å kjøpe spill, særlig på Gog.com er at etter en stund så har jeg "glemt nok" av spillet, og liker å spille det igjen. For eksempel "Empire Earth" og "Empire Earth 2" har jeg spillt skirmish-delen av MANGE ganger, "The Witcher"-spillene har jeg spillt gjennom i alle fall to-tre ganger, og kommer nok til å spille igjennom i alle fall de to første "Dishonored"-spillene etter hvert, men de er det ikke så lenge siden jeg spillte igjennom første gang. "Doom 3" har jeg sikkert spillt igjennom tre-fire ganger. Kanskje en kombinasjon er ideellt for meg: Kjøpe GP en periode og "krampespille" for å teste spill, og så kjøpe spill jeg liker basert på handleliste etter "krampespillingen" 😃

Igjen takk for innspill "Serpentbane" 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, E.C. said:

Jeg spilte F.E.A.R back in the day og fant det skummelt nok den gang. Spillet var i sin tid veldig bra på grafikk, så det er på ingen måte stygt den dag i dag. Kanskje noe å prøve?

Jeg spilte kun det første spillet, men nå fikk jeg jammen meg lyst til å spille gjennom de som kom etter også.

Forget
Everything
And
Run

ser interessant ut ja 😃:

"...is the fact that it's also one of the most atmospheric and creepy games ever made"

Fått med deg denne?:

https://www.imdb.com/title/tt8657270/?ref_=tt_urv

Lenke til kommentar
12 minutes ago, E.C. said:

Ikke fått med filmen med samme navn, men spillet fra 2005 er nok verdt å prøve en tur :)

Basert på karakteren filmen har på IMDb kan det hende at det er like greit å ikke se den, men kan også være fan-boys som elsker å hate eller noe slikt som trekker ned karakteren. Så den kan være vertdt å se likevel. Bare en måte å finne ut av det på... 😋

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (20 timer siden):

Takk for innspillet, men "Dark Souls" er vel det eneste PC-spillet av de...? Har sett det blitt omtalt tidligere, men at det skal være veldig vanskelig. Lurer på om jeg har sett det blitt sammenlignet med ett eller flere av "Dishonored"-spillene? Syntes i alle fall at det første av de var bra, og det andre VELDIG bra. Mulig jeg gyver løs på å teste det etter hvert, men er usikker på om det å stadig dø som jeg mener å ha sett er mer regelen enn unntaket i det spillet vil gjøre det mer frustreende enn morsomt for meg å spille. Men finner jo ikke ut det uten å forsøke 😜

Dark Souls 1, 2, 3 og Sekiro finnes på PC. I tilleg blir neste spel frå From, Elden Ring, lansert på PC. Basert på andre spel du likar vil kanskje Elden Ring passe endå betre, utan at eg har prøvd det endå.

Ja, der er mange dødsfall, men det er verdt det når ein blir betre og stadig nedkjempar nye fiendar. Spela har etter mi meining fantastisk stemning, verden og karakterar, så det er meir enn eit action RPG der du dør ofte.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 1/23/2022 at 12:54 AM, Crazy Joe Davola said:

Jeg har ikke spilt det selv enda, men siden du likte Oblivion og Skyrim så kan du også sjekke ut Enderal: Forgotten Stories. Det er en stor mod som gir deg en helt ny stor åpen verden å utforske med nytt main-quest, sidequests, stemmeskuespill og lydspor. Det har fått veldig god kritikk og er helt gratis på Steam så lenge du eier Skyrim Special Edition.

 

https://store.steampowered.com/app/976620/Enderal_Forgotten_Stories_Special_Edition/

Fannt ut at det er en tilsvarende mod til "The Elder Scrolls IV: Oblivion":

https://sureai.net/games/nehrim/

https://store.steampowered.com/app/1014940/Nehrim_At_Fates_Edge/

https://www.moddb.com/mods/nehrim-at-fates-edge

...og det er en jubileumsoppgradering til "Skyrim" på Steam, men den får en del dårlige tilbakemeldinger, og den frarådes hvis man bruker mods:

https://store.steampowered.com/app/1746860/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim_Anniversary_Upgrade/

Det jobbes også med å oppdatere "Oblivion" grafiskt til nivå med "Skyrim":

https://skyblivion.com

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
17 hours ago, Zeph said:

Dark Souls 1, 2, 3 og Sekiro finnes på PC. I tilleg blir neste spel frå From, Elden Ring, lansert på PC. Basert på andre spel du likar vil kanskje Elden Ring passe endå betre, utan at eg har prøvd det endå.

Ja, der er mange dødsfall, men det er verdt det når ein blir betre og stadig nedkjempar nye fiendar. Spela har etter mi meining fantastisk stemning, verden og karakterar, så det er meir enn eit action RPG der du dør ofte.

Du har rett: Fannt "Sekiro" også på Steam.

Har sett "Dark Souls"-spillene nevnt flere ganger, og både "Sekiro" og "Elden Ring" ser interessante ut. Og til å være et nytt spill er ikke anbefalte maskinkrav til "Sekiro" høye heller, og til og med lavere enn min I7-7700 med GTX 1060 6GB.

Takk for tipsene "Zeph" 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (På 22.1.2022 den 15.34):

Ser interessant ut, men ser ut til å være vanskelig å få tak i: Finner det verken hos Gog.com/Steam/Epic Games i alle fall. Et slik spill burde vært selvskrevent å kunne finne hos Gog.com. 🙂 Får "forske" videre på det.

Takk for tips "Disorder" 😃

https://www.xbox.com/nb-NO/games/store/gears-of-war-ultimate-edition-for-windows-10/9NBLGGH3SHM5

Du har sikkert vært inne på denne linken før :) Jeg kan ikke så mye om spill på pc, så vet ikke om du har mulighet til å kjøpe til Windows 10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Disorder said:

https://www.xbox.com/nb-NO/games/store/gears-of-war-ultimate-edition-for-windows-10/9NBLGGH3SHM5

Du har sikkert vært inne på denne linken før :) Jeg kan ikke så mye om spill på pc, så vet ikke om du har mulighet til å kjøpe til Windows 10

Kan ikke si at jeg har vært inne på den tidligere, så takk for den. Gjør det også mer aktuellt å teste ut GP som "Serpentbane" har tipset meg om hvis jeg ikke bare kjøper det etter hvert.

Takk for tips "Disorder" 😃

Lenke til kommentar
On 1/23/2022 at 12:47 AM, E.C. said:

Jeg spilte F.E.A.R back in the day og fant det skummelt nok den gang. Spillet var i sin tid veldig bra på grafikk, så det er på ingen måte stygt den dag i dag. Kanskje noe å prøve?

Jeg spilte kun det første spillet, men nå fikk jeg jammen meg lyst til å spille gjennom de som kom etter også.

Tips hvis du eller andre skal spille "F.e.a.r.":

https://reshade.me

...sammen med:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1307965614

Og angående oppløsning:

https://steamcommunity.com/app/21090/discussions/0/451850213945301110/

Fiks for liten skrift ved høy oppløsnming:

https://steamcommunity.com/app/21090/discussions/0/613940109897503022/

Mulig man må være modig eventuellt:

https://www.moddb.com/mods/fear-complete-edition

For meg førte "Fear complete edition" til instabilitet så jeg gav den opp. Må så vidt jeg har funnet ut basert på en kommentar et sted pakkes ut i folderen hvor "F.e.a.r." er installert, men fannt ikke detaljerte instruksjoner omkring utpakking noe sted.

Har spillt gjennom grunnspillet i 1920*1080-oppløsning og "Extraction Point" i 3840*2016-oppløsning. Med mine krav flyter "EP" bra i 4k på min PC (I7-7700/GTX 1060 6GB/32GB). Merk at spillet endrer oppløsningen så fort man er inne på justering av oppløsning, så gjør endringer som er på samme sted før spillet lukkes og oppløsningen endres i settings.cfg-filen. Jeg måtte aktivisere v-sync: Hvis ikke fikk jeg tearing(-lignende) fortegning i bildet ved panorering.

Hvis "F.e.a.r. Extraction Point" crash'er etter meldingen "Disconnected from server", så reduser "Texture Resolution" til "Medium"/"Minimum". Eventuellt i kombinasjon med "Force Restart" på "On".

https://steamcommunity.com/app/21110/discussions/0/864956555091855255/

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, vidor said:

Hvis man er litt retro-gamer bør en alltid se etter mods og ReShade / ENB forbedringer. Dette løfter ofte spillene mange hakk og noen ganger også konvertere 4:3 titler til 16:9

Spiller stort sett (litt) eldre spill. Det eldste spillet jeg spiller er "Doom 3" fra 2004. Det nyeste er vel "Dishonored: Death of the Outsider" fra 2017. Ellers har jeg spillt igjennom de to første "Bioshock"-spillene og "Dead Space"-spillene flere ganger.

Har installert ReShade og bruker det nå i "Fe.a.r. Extraction Point". Vet ikke om det er fordi jeg kjører det i 4k eller på grunn av ReShade, eller om det var bedre i utgangspunktet, men synes nok det ser bedre ut enn grunnspillet som jeg spillte i "bare" 1920*1080-oppløsning uten ReShade.

ENB hadde jeg ikke fått med meg, så takk for tipset "vidor" 😃. Ser ikke ut til at ReShade uten videre kan kombineres med ENB, så dropper nok å eksperimentere med det i "F.e.a.r." i.o.m. jeg allerede har tatt i bruk ReShade til det spillet.

Ellers har jeg brukt mods fra Nexus Mods til "The Witche 2" og "The Witcher 3" for å forbedre grafikken og for å endre noe på spillene ellers. Det er ikke så lenge siden relativt sett at jeg fikk til å bruke mods, så har ikke fått brukt de på andre spill. I "The Elder Scrolls IV: Oblivion" og "The Elder Scrolls V: Skyrim" brukte jeg konsollen noe.

Lenke til kommentar
5 hours ago, vidor said:

Joda, det er mulig. Du starter ENB først og så setter du opp chainloading til ReShade. Noen ganger er det laget en god ENB-pakke, men så kan det være verdt å avrunde det hele med et par ReShade-effekter.

Forstod at det var mulig, men at som du også skriver at man må gjennom noen steg for å gjøre det, derav "ikke...uten videre" 😉 Vet ikke om ENB og/eller ReShade er omfattende nok, men vet at enkelte mods kan klusse nok med SaveGames til at man må begynne på nytt hvis man roter for mye med mods'ene og noe skjærer seg. Så tok ikke sjansen på det etter å ha kommet et godt stykke inn i "F.e.a.r Extraction Point" selv om jeg antar at ReShade og ENB ikke er omfattende nok til å forårsake noe slikt.

Men da vet jeg ennå litt mer om hvordan man kombinerer de eventuellt. Takk igjen "vidor" 😃 Skal begynne på "Fe.a.r. Perseus Mandate" snart, så får se hva jeg finner av mods, eventuellt om jeg drister meg til å forsøke å kombinere ENB og ReShade og om jeg eventuellt får det til.

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
On 1/27/2022 at 8:42 PM, vidor said:

ENB og ReShade er safe. Det er bare andre mods som kan rote til saves,

Kombinering gjøres manuelt i ENB config. Ligger f.eks i en fix jeg la ut til No One Lives Forever 2 (Zip) her på forumet.

Hadde allerede instalert "ReShade", så mulig det var det som var problemet, men fikk ikke "ENB" til å fungere i siste delen av "F.e.a.r." heller. "WrapperVersion" gav bare svart skjerm under oppstart, og "InjectorVersion" gav ingen endring jeg var i stand til å registrere i alle fall. Kom heller ikke inn i meny for "ENB" med hurtigtast.

Neste nå blir å se hva jeg finner ut for "F.e.a.r. 2" av mods. Var ikke mye å velge i for "f.E.A.R. Plantinum" i alle fall...

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
On 1/23/2022 at 5:35 PM, E.C. said:

Ikke fått med filmen med samme navn, men spillet fra 2005 er nok verdt å prøve en tur :)

Sånn, da var de første delene av "F.e.a.r."-spillene spillt igjennom. Ingen ny favoritt, man helt greit. "Doom 3" er fortsatt en av mine favorittspill, og dette hadde vel en del bedre grafikk enn "Doom 3" i alle fall, men LANGT i fra like skummelt som "Doom 3" eller de to første "Dead Space"-spillene... Vil si at de to første "Bioshock"-spillene også er mer skumle enn dette. Brukte "ReShade" som vel også hjalp litt på grafikken.

Var i alle fall en grov bug i "F.e.a.r. Extraction Point" som ENNÅ ikke er fikset selv om det på nettet ser ut til at det er en del som blir rammet av feilen. Kommer opp melding om "Disconnected from server", og spillet låser seg. Hadde andre crash også, men det var nok på grunn av eksperimentering med "ENB", og ikke noe jeg skal skylde på spillet for...

Fannt ut at jeg hadde "F.e.a.r. Platinum" og "F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn" fra før av på Gog.com. Jeg hadde betalt $2.49 for "F.e.a.r. Platinum" og $3.79 for "F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn". I følge "Gog Galaxy" har jeg brukt 65 timer på "F.e.a.r. Platinum". Så i alle fall mer enn bra nok "bang for the buck" vil jeg påstå... 

Da blir neste "prosjekt" å sjekke ut hva som er å få av mods for "F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn" og spille igjennom det.

Edit: "F.E.A.R. 2: Project Origin + Reborn" vil jeg nok si at var ennå mindre skummelt enn "F.E.A.R." med "Extraction Point" og "Perseus Mandate". Atpåtil var det en god del kortere. Brukte vel omkring 65 timer på det første med utvidelsene, og bare litt over 20 på det andre med utvidelsen... Men akuratt nå koster det andre bare $3,74 på Gog:

https://www.gog.com/en/game/fear_2_project_origin_reborn

Endret av Gjest MKII
Tilføyelse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/22/2022 at 7:36 PM, herzeleid said:

Vil absolutt anbefale Outer Worlds. På Steam har det i snitt "veldig positive" anmeldelser og for egen del var det en stor opptur, da jeg her fant mye av den samme utforskingsgleden som i Oblivion og Skyrim, men med en litt mindre og overkommelig (og polert) verden og strammere historie. 

Siden du likte "Oblivion" og "Skyrim". Har du fått med deg mod'en til "Oblivion" (Nehrim), og mod'en til "Skyrim" som "Crazy Joe Davola" tipst meg om, "Enderal"?

Spiller "Nehrim" for tiden. Har MYE crash, og det har en del bugs, feil i oversettelser (det er opprinnelig tysk) og forholdsvis lite mod's og feilrettinger, men det er i alle fall ganske bra og er en bra måte å spille "Oblivion" på nytt med en vri synes jeg 🙂 Noen console commands fungerer i Nehrim, men ikke på langt nær så mange eller så bra som i "Oblivion"/"Skyrim", så noen endringer/forbedringer kan gjøres der. Ser for meg å spille "Enderal" senere når jeg er ferdig med "Nehrim". Har hittil brukt 100+ timer i det, men får også litt lyst til å spille gjennom "Oblivion" igjen... 🙂

Se tips fra "Crazy Joe Davola" på side 2 her/svaret mitt med quote av tipset fra "Crazy Joe Davola" og svaret mitt til ham på side 3 for (noe) mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...