Gå til innhold

Etter fullklaff med F-16 og Hercules kan Forsvaret være i ferd med å selge også Orion og Sea King


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sampson skrev (53 minutter siden):

Full klaff? Virker jo som Romania har gjort et røverkjøp og ikke Norge er røversalg?

Alternativet for Norge er sikkert å betale noen for opphugging, ikke gratis det heller vil jeg tro.

 

Så at en NATO alliert får billige fly, og Norge totalt sett sparer penger kontra skroting, er nok en vin-vin situasjon. Konkurransen mot Nederland og Danmark var nok også betydelig vil jeg tro... De har også F-16 for salg i disse dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sampson said:

Full klaff? Virker jo som Romania har gjort et røverkjøp og ikke Norge er røversalg?

Et røverkjøp? Oppbrukte flyrammer til milliarder av kroner?

Egentlig et under at de får salg i det hele tatt. Flyene er selvfølgelig godt tatt vare på, men de har gjort sitt. Flykroppen vil til slutt begynne å få tretthetsbrudd. Jeg ser ikke for meg at rumenerne får mange års tjeneste ut av disse gamle flyene, hvis ikke de er veldig konservative med antall flytimer. Og er man det, så er også litt av poenget med jagerfly borte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...