Gå til innhold

Microsoft kjøper Activision Blizzard for 600 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var synd. Jeg hadde jo håpt at Windows-monopolet snart skulle dø ut, men det blir vel ikke sånn når Microsoft holder på med dette. Når andre teknologier endelig ikke bare er like bra, men går forbi Microsoft sin, er det nå virkelig på tide å sørge for at folk får brukt andre plattformer. Skitten taktikk fra Microsoft. Når de ikke lengre holder tritt med teknologien, kjøper de videre monopol hos seg selv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Memento scientiam said:

Dette var synd. Jeg hadde jo håpt at Windows-monopolet snart skulle dø ut, men det blir vel ikke sånn når Microsoft holder på med dette. Når andre teknologier endelig ikke bare er like bra, men går forbi Microsoft sin

Flight Simulator du tenker på da eller?

Grin litt mer a. Som om ikke spillene fra Activision Blizzard er skakk- og rævkjørt fra før. Dette er nok bare positivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som forbruker er jeg positiv til dette.. Acitivsion Blizzard har jeg ikke kjøpt spill fra på en stund da kontroversene bare hoper seg opp og jeg ønsker virkelig ikke å støtte et selskap som totalt ignorerer problemene som de ansatte har.

Om Microsoft kjøper opp Activision nå så må de nesten sparke hele toppledelsen med Bobby Kotick i spissen. De kan ikke la disse folkene få sitte i stillingene sine, det går bare ikke. 

Men jeg lurer på om Microsoft blir stoppet denne gangen. De kjøper her et selskap som et kjempesvært, monopol lover begynner å ringe. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Dubious skrev (1 minutt siden):

Er vel bare Norge som har monopol lover..

Uansett så blir Microsoft tredje største, så det blir ikke stoppet.

USA har også lover som gjør at dette salget muligens blir stoppet. Men det er nok opp til kongressen om de faktisk skal la det skje. 

Stoddart skrev (Akkurat nå):

Optimistisk!

For all del, men jeg kan ikke se et scenario hvor de ikke gjør det. De tjener ikke på å ha disse folkene der. 

De burde i grunnen kjøpe Activision Blizzard og legge det ned, og ta vare på studioer og IP.. Activision Blizzard blør penger da de er ned 30% på børsen sist jeg sjekka. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Kakeshoma skrev (55 minutter siden):

Grin litt mer a.

😒
 

Kakeshoma skrev (56 minutter siden):

Flight Simulator du tenker på da eller?

Nei, DirectX, og et ustabilt og plagsomt OS i bunn.

Kakeshoma skrev (57 minutter siden):

Som om ikke spillene fra Activision Blizzard er skakk- og rævkjørt fra før.

Tenk litt større på det. Fullt klar over pengemaskinproblematikken deres. Jeg vil likevel at framtiden bringer med seg spill på andre enn Microsoft sine plattformer. Heldigvis at Vulkan er høykvalitet, og at rammeverk og biblioteker for flerplattformsprogramvare stadig blir bedre.

 

Og om noen lurer, stiller jeg meg ikke likegyldig til de problemene som fins angående Activision Blizzard, og ledelsen. Hvis løsningen er at Microsoft kjøper de, får vi bare ett nytt problem. Om Microsoft ordner problemene, erstattet vi ett problem med et annet.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...