Gå til innhold

Microsoft kjøper Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Helt bananas.

Vett ikke nødvendigvis om det er så veldig positivt for oss forbrukere, om enn ser bortifra det åpenbare (flere spill på Gamepass). Bekymringsverdig at så få, styrer så mye av mediumet vi er så glad i.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Dette er store nyheter for alle som har vært og er en del av online spillmiljø over hele verden:

https://news.microsoft.com/features/microsoft-to-acquire-activision-blizzard-to-bring-the-joy-and-community-of-gaming-to-everyone-across-every-device/

 

Om det er gode eller dårlige nyheter har jeg ikke helt klart å bestemme meg for ennå. I utgangspunktet ville jeg ikke hatt enorme forhåpninger til MS etter å ha benyttet produktene deres siden tidlig 90-tallet, men slik Activision har håndter f.eks Call of Duty siste versjoner kan det neppe bli verre. Eller?

Lenke til kommentar

Sinnsyk annonsering. Trodde aldri at Xbox/Microsoft kom til å gjøre et så stort oppkjøp. Bethesda-oppkjøpet blir jo bare småtterier i forhold. Synes egentlig ikke noe om det. En ting er å støtte utviklere som trenger støtte eller penger. En annen ting er å kjøpe opp store utgivere som i utgangspunktet ikke trenger Microsoft. ...men gjort er gjort. Håper bare at Phil Spencer klarer å rydde opp i personalproblemene hos Acti-Blizz.

Lenke til kommentar

Gamepass er nok temmelig strategisk fra Microsoft sin side for å ta mest mulig markedsandeler fra Sony og så skru opp prisene vesentlig etterhvert. Har lenge tenkt at dette ikke er holdbart over tid selv om MS har mye innestående på konto.

MS har fått god dreis på hardware, så nå kriges det om software. Jeg synes designfilosofien deres er moden og fin, der Sony er mer skviset og tyner hardware mer, noe som normalt forkorter levetiden på maskinene. Det at de har brukt liquid metal i kjøleløsningen er også litt betenkelig spør du meg.

Lenke til kommentar
1 hour ago, barezell said:

Spent på hvordan de gjør det med  launcheren til blizz. De burde jo seriøst gjøre xbox appen vesentlig bedre fort om alt skal dit.

Første jeg tenkte på som en grei løsning er å ha en account link på Battle launcheren. At man linker Xbox profilen og deretter får de spillene som er tilgjengelig gjennom gamepass på den måten. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Første jeg tenkte på som en grei løsning er å ha en account link på Battle launcheren. At man linker Xbox profilen og deretter får de spillene som er tilgjengelig gjennom gamepass på den måten. 

Jaja ala ea play, men når MS eier hele greia så er det kanskje ikke vits å ha 2 seperate lauchers? Bedre å samle alt et sted. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 28.12.2021 den 11.12):

Hvis den har samme plastikken på øreklokkene som de andre i arctis serien ville jeg holdt meg langt unna. Sprø plastikk som knekker sjokkerende lett i festet mot hodebøylen. Man finner mange på internett som klager på dette.
image.thumb.png.e815d2d599329f2fee51cd35c3ae9468.png

Har "disse" i hvit på PC (husker ikke hva de heter, den dyre trådløse pro varianten), ikke noe tegn på svakheter. Men så har jeg ikke for vane å rage eller å kaste dem i gulvet heller. 

Lenke til kommentar
vidor skrev (4 timer siden):

Gamepass er nok temmelig strategisk fra Microsoft sin side for å ta mest mulig markedsandeler fra Sony og så skru opp prisene vesentlig etterhvert. Har lenge tenkt at dette ikke er holdbart over tid selv om MS har mye innestående på konto.

MS har fått god dreis på hardware, så nå kriges det om software. Jeg synes designfilosofien deres er moden og fin, der Sony er mer skviset og tyner hardware mer, noe som normalt forkorter levetiden på maskinene. Det at de har brukt liquid metal i kjøleløsningen er også litt betenkelig spør du meg.

Hvis du søker opp hvor mye omsetning Sony har på sine eksklusive titler, da med 100 millioner potensielle kunder, og sammenligner med MS omsetning på Gamepass (bruk gjerne det billigste abonnementet) med 30 millioner aktive brukere, og så sammenligner de to... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...