Gå til innhold

Microsoft kjøper opp Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

Mr. Pants skrev (På 20.1.2022 den 15.40):

Det er veldig synd, for Acti-Blizz har egentlig et utrolig potensiale. Både Starcraft og Warcraft er universer som lett kunne ha fostret andre typer spill (ikke ulikt sånn som Riot* holder på med med LoL nå). F. eks et action/skyte-spill i Starcraft-universet og et single player rollespill i Warcraft-universet. 

*Tencent. Burrito Gems solgte ut i 2015. Og League of Legends har gått nedover hele tiden siden da.
"Small indie company with 200 hours of collective experience".

Blizzard hadde faktisk en demonstrasjon av et tredjepersonsskytespill, kalt StarCraft: Ghost i sin tid. Vet ikke hvorfor det ble skrapet.
https://kotaku.com/it-seems-an-playable-xbox-build-of-starcraft-ghost-has-1841731450
https://www.gamespot.com/articles/starcraft-ghost-see-the-leaked-footage-of-blizzard/1100-6473774/
 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imitative skrev (På 21.1.2022 den 13.26):

Tror grunnen til vi ikke har sett "et fnugg av spillet" kommer av at det er snakk om Bethesda Game Studios, som alltid har hatt en greie med å IKKE vise gameplay før nærmere lansering. Skyrims første gameplay-trailer kom i slutten av feburar 2011, altså ca. ni måneder før lansering av spillet. Fallout 4 ble først vist på E3 2015, og det spillet kom ut 10. november samme år. Samme med Fallout 3 i 2008. Fallout 76 ble først avduket på E3 i juni 2018, og kom ut i november samme år.

Tror nok vi kommer til å se en god del av spillet når E3 (eller hva enn som skjer rundt juni i år) går av stabelen.

Jeg synes det er merkelig at enkelte behandler Starfield som om det skulle være det første prosjektet fra et relativt ukjent studio.

Det er det neste spillet i en lang rekke av gode rollespill. Jeg kan gå med på at Fallout 4 ikke nådde helt opp til forventningene, men det var likevel et veldig underholdende spill. Jeg har vært fan av spillene deres siden Elder Scrolls IV, så for meg er det en selvfølgelighet at jeg gleder meg til Starfield.

PaladinNO skrev (På 29.1.2022 den 1.23):

*Tencent. Burrito Gems solgte ut i 2015. Og League of Legends har gått nedover hele tiden siden da.
"Small indie company with 200 hours of collective experience".

Blizzard hadde faktisk en demonstrasjon av et tredjepersonsskytespill, kalt StarCraft: Ghost i sin tid. Vet ikke hvorfor det ble skrapet.
https://kotaku.com/it-seems-an-playable-xbox-build-of-starcraft-ghost-has-1841731450
https://www.gamespot.com/articles/starcraft-ghost-see-the-leaked-footage-of-blizzard/1100-6473774/
 

Har aldri vært interessert i LoL (eller MOBAs generelt), så jeg kan ikke si noe særlig om selve kvaliteten til spillet. Det var bare en kommentar til hvordan Riot/Tencent nå har begynt å ekspandere universet med nye spill og multimedia prosjekter.

Husker godt Starcraft Ghost hypen fra diverse spillblader på 2000-tallet. Det mange pleide å si om Blizzard før i tida var at selskapet var særdeles selektivt når det gjaldt hvilke spill som fikk komme gjennom nåløyet. Når vi ser på rekka av spill som Blizzard produserte i sin "prime" så var det kanskje noe i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er merkelig at enkelte behandler Starfield som om det skulle være det første prosjektet fra et relativt ukjent studio.

Det er det neste spillet i en lang rekke av gode rollespill. Jeg kan gå med på at Fallout 4 ikke nådde helt opp til forventningene, men det var likevel et veldig underholdende spill. Jeg har vært fan av spillene deres siden Elder Scrolls IV, så for meg er det en selvfølgelighet at jeg gleder meg til Starfield.

Jeg tror kanskje mange har Fallout 76 i bakhodet, som dessverre var en ganske brutal miss fra BGS sin side. Tror det stort sett skyldtes dårlige avgjørelsen av ledelsen og en mangel på Todd Howard ved roret.

Selv likte jeg også Fallout 4, og elsket alle de andre spillene til BSG siden jeg spilte Morrowind på et vrak av en PC som maks klarte 15 fps. (Oh happy times!) Gleder meg som en unge til Starfield! Håper, og tror, det blir return to form for BSG.

Endret av Imitative
Særskriving
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Imitative skrev (57 minutter siden):

Jeg tror kanskje mange har Fallout 76 i bakhodet, som dessverre var en ganske brutal miss fra BGS sin side. Tror det stort sett skyldtes dårlige avgjørelsen av ledelsen og en mangel på Todd Howard ved roret.

Selv likte jeg også Fallout 4, og elsket alle de andre spillene til BSG siden jeg spilte Morrowind på et vrak av en PC som maks klarte 15 fps. (Oh happy times!) Gleder meg som en unge til Starfield! Håper, og tror, det blir return to form for BSG.

For folk som ikke følger med så vil nok F76 ha en viss effekt ja. Bethesda har riktignok litt skyld i det selv, siden spillet faktisk bærer BGS navnet. 

Men det blir litt som å peke på Wii Music for å si at andre spill fra Nintendo EAD kommer til å bli dårlig. Det neste spillet fra studioet bak Skyrim og Fallout 4 er jo Starfield. De var delvis involvert i F76, men utviklingen av Starfield startet like etter FO4 ble lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...