Gå til innhold

Microsoft kjøper opp Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

kilik skrev (1 time siden):

Kan tenkes man må ha Gamepass for Call of Duty 2022, World of Warcraft 2, Diablo IV, Elder Scrolls VI, neste Doom etc. En enorm inntektskilde hvis de f.eks. å klarer å mangedoble antall Gamepass-abonnenter som betaler 100-200 i måneden.

Jeg tviler sterkt på at Microsoft noensinne kommer til å kreve Game Pass for at du skal få tilgang til spillene. Game Pass vokser jevnt og trutt sånn som det fungerer nå, og det kommer ikke akkurat til å bremse ned når Acti-Blizz sine spill kommer på tjenesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Whackedorange skrev (4 minutter siden):

Var forventet att Microsoft ville gjøre ett storoppkjøp men hvem det ville bli var uklart og i dag har man fått svaret.

Spørsmålet er om Microsoft vill gjøre samme som når de kjøpte opp Bethesdia og kun tilby spilltitler kun igjennom det voksende Gamepass,

De gjorde det ikke da de kjøpte Bethesda. Starfield kommer til Steam, for eksempel. De kommer ikke til å gjøre det med Acti-Blizz heller.

Lenke til kommentar

Nå er vi i enlightenment despot territorie.

Enn så lenge virker MS snille og greie og ting ser greit ut, og slik fungerer det. Helt til MS bestemmer seg for å ikke være opplyst diktator lengre, og da har vi igjen måte å slåss tilbake på og vi er fucked. Leve på godvilja til et firma er aldri bra, selv om det kan virke OK en stund.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Er dette noe som faktisk har blitt skrevet, eller er det noe du finner på? Tviler f.eks på at de fjerner WoW fra MacOS nemlig

Det er god grunn til å forvente at Microsoft vil fjerne så mange spill som mulig fra PS. Så kam det hende Microsoft beholder noe på alternative plattformer for å gli mellom fingrene på konkuransemyndighetene. Dette er standard modus operandi for Microsoft. 

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev:

Dette var ikke gode nyheter:/

 

Betyr dette at det er slutt på call of duty på Playstation plattformen og warzone? 

Har en Playstation 5 og vurderer nesten å selge den for å heller kjøpe xbox

Hadde ikke solgt ps5. Jeg har både xbox series x og ps5 og bruker så vidt xboxen. Kontrollen, spillopplevelsen, menysystemet og trophy systemet er mye bedre etter min mening på ps5. Ville venta til du absolutt må , om du i det hele tatt må bytte konsoll, før du eventuelt selger. Playstation skal jo uansett komme med en bedre utgave av psnow, konkurrenten til gamepass
Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (33 minutter siden):
Christoffero89 skrev (1 time siden):

Dette var ikke gode nyheter:/

 

Betyr dette at det er slutt på call of duty på Playstation plattformen og warzone? 

Har en Playstation 5 og vurderer nesten å selge den for å heller kjøpe xbox

Vis sitat  

Hadde ikke solgt ps5. Jeg har både xbox series x og ps5 og bruker så vidt xboxen. Kontrollen, spillopplevelsen, menysystemet og trophy systemet er mye bedre etter min mening på ps5. Ville venta til du absolutt må , om du i det hele tatt må bytte konsoll, før du eventuelt selger. Playstation skal jo uansett komme med en bedre utgave av psnow, konkurrenten til gamepass

Akkurat det som er.   Liker ps5 bedre men jeg spiller stort sett kun warzone og call of duty og når man mister dne muligheten blir det solid tap for meg.   Men skal vurdere å ha begge side om side

Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (51 minutter siden):
Christoffero89 skrev (1 time siden):

Dette var ikke gode nyheter:/

 

Betyr dette at det er slutt på call of duty på Playstation plattformen og warzone? 

Har en Playstation 5 og vurderer nesten å selge den for å heller kjøpe xbox

Vis sitat  

Hadde ikke solgt ps5. Jeg har både xbox series x og ps5 og bruker så vidt xboxen. Kontrollen, spillopplevelsen, menysystemet og trophy systemet er mye bedre etter min mening på ps5. Ville venta til du absolutt må , om du i det hele tatt må bytte konsoll, før du eventuelt selger. Playstation skal jo uansett komme med en bedre utgave av psnow, konkurrenten til gamepass

Så artig at vi har helt stikk motsatte oppfatninger! Syns xboxen (series X) er overlegen på alle måter. Digger at den har 1440p /120hz og VRR.. elite 2 controlleren er beste controlleren jeg noensinne har hatt i følelse (ja har bytta den en gang for snart 1 år siden, gratis). Dualsense har kule features men føles som delene er plastikk fra nille og må lade den minst en gang om dagen om man bruker den. Elite 2 varer 4 dager uten at batteriindokatoren går ned engang. 

 

Game pass er magisk. Uansett veldig interessant med betrakninger of hvor forskjellige oppfatninger vi har! Siden jeg har begge er ikke eksklusive spill et problem 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Det er god grunn til å forvente at Microsoft vil fjerne så mange spill som mulig fra PS. Så kam det hende Microsoft beholder noe på alternative plattformer for å gli mellom fingrene på konkuransemyndighetene. Dette er standard modus operandi for Microsoft. 

Sony har vel vært den som låser ned sine titler, og har kun unntaksvis gjort noe annet. At de går bort fra dette nå er mye godt en reaksjon på hva MS gjør, og det faktum at de ser at selv med 100 millioner konsoller i markedet er det få spill som når 1/10 av denne brukerbasen. Ofte selges langt færre kopier. 

MS har vel tradisjonelt sett ikke satset like hardt på eksklusive titler, som jo PS fansen har påpekt gjennom flere år, og som har dukket opp som selve hovedmålekriteriet i alle tidsskrift som skal anbefale den ene eller den andre. PS vinner fordi eksklusive titler, og Sony har brukt mye penger på å kjøpe eksklusive titler opp gjennom. 

Så, nå, etter noen år med en ledelse som ikke har sett det store potensialet med spillplattformen har MS omgruppert hele konsernet, sagt fuck it, vi satser på spill. I praksis gjør de akkurat samme som det Sony har blitt hyllet for opp gjennom tiden, og handlet studio. Selvsagt har pengeboken til Sony tilsagt at de har kjøpt opp etter en annen mal enn den MS følger. 

Like vel har MS lagt seg på en helt annen linje mpt eksklusivitet. Så og si alle spillene kan spilles på flere fysiske plattformer, og mange av spillene er også tilgjengelige utenfor MS eget økosystem, som Steam. Som er langt mer enn vi kan si om Sony. 

Om jeg er bare positiv til at MS blir så store er en annen sak. Men, de følger opp på det alle har gnålet om i flere år nå. Eksklusive spill.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (2 timer siden):

Det er god grunn til å forvente at Microsoft vil fjerne så mange spill som mulig fra PS. Så kam det hende Microsoft beholder noe på alternative plattformer for å gli mellom fingrene på konkuransemyndighetene. Dette er standard modus operandi for Microsoft. 

Kan du vise til noen tilfeller der de har gjort dette? Siden du forventer dette, mener jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Christoffero89 said:

Dette var ikke gode nyheter:/

 

Betyr dette at det er slutt på call of duty på Playstation plattformen og warzone? 

Har en Playstation 5 og vurderer nesten å selge den for å heller kjøpe xbox

Dette er da fantastiske nyheter. Meir gratis spill.

Det er vell mye opp til Sony om di godtar GamePass på PS5 eller ikkje, Microsoft har vell lenge sagt at det er GamePass di bygger, ikkje Xbox exclusivitet. Sony har ikkje vert villig til å sammarbeide om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (54 minutter siden):

Kan du vise til noen tilfeller der de har gjort dette? Siden du forventer dette, mener jeg

Anbefaler embrace, extend, extingush. Det er det Microsoft har gjort siden selskapet ble dannet. Viktigste forretningsfilosofien til Microsoft er å kontrollere din tilgang til dine egne data. Dette kan du overføre til alt Microsoft holder på med. Hva som helst låser deg til en pengestrøm inn i Microsoft sin lommebok og Microsoft hiver seg på mer aggressivt enn noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
dølledøck skrev (34 minutter siden):

ser ikke sånn ut..

07144f8107a576d75b7c4f48e6a840c5403265fb7fa1df20eda90a8fde0f329d.thumb.png.73a60c75d16ac668c1b3d47e6ecf5bca.png

Dei fleste spel selskap er inkluderende, og det inkluderer LGBT... Synd for deg... At Blizzard ikkje lager gode spel, har dårlig kultur eller mangler nytenkning, har absolutt ingenting med legning å gjere, eller støtte av den slags. Heller motsatt. Som vist den siste tiden.

 

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Roger Moore said:

Det er god grunn til å forvente at Microsoft vil fjerne så mange spill som mulig fra PS. Så kam det hende Microsoft beholder noe på alternative plattformer for å gli mellom fingrene på konkuransemyndighetene. Dette er standard modus operandi for Microsoft. 

Personligt håper eg det. Selv om eg eiger både PS5 og PC. Men alt som kan spilles på PC spilles på PC, og utenom det så liker eg å se internet brenne.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...