Jump to content
Majken91

Kansellerte ordren min, men har mottatt varen. Hjelp!

Recommended Posts

Hei, 

Dette blir litt kronglete, men håper noen kan hjelpe meg.

Tidlig i januar så bestilte jeg en vare med faktura. En forholdsvis dyr elektronikkvare. Jeg angret meg rask pga den høye prisen, og sendte en mail til nettstedet med ønske om å kansellere varen. Fikk til svar om at dette skulle de selvsagt gjøre, men dagen etter fikk jeg en ny bekreftelse om at varen min var i ferd med å bli pakket. Sendte på nytt en mail og lurte på hva som var greia, og om ikke denne ble kansellert i henhold til tidligere mailkorrespondanse. Fikk svar tilbake at dette nå skulle være i orden.

Så spoler vi frem en ukes tid, da jeg denne uken får beskjed om at det er en pakke på vei til meg. Jeg tok kontakt med kundesenteret via telefon og kom da til en svensk kundebehandler. Jeg sa at nå har det vært så mye frem og tilbake, så da beholder jeg pakken, så får de sende meg en faktura på det. Hun skulle gi beskjed til det norske kundesenteret, og dagen etter fikk jeg en mail hvor det stod noe slikt som dette;

"... Ordren din ble kansellert ved forrige kontakt med oss som avtalt, og om du ønsker produktet likevel, så må du legge inn en ny bestilling".

Jeg er faktisk litt usikker på om hun svenske kundebehandleren faktisk forstod hva jeg ønsket og om hun greide å formidle dette riktig til det norske kundesenteret, men jeg sitter jo nå uansett med pakken i hånda som jeg har planer å beholde. Har absolutt intensjoner om å ringe de i morgen for å avtale ny faktura, men veldig spent på om jeg har noe krav i forbindelse med dette?

Er jo unødvendig mye rot. Men problemstillingen min er om jeg skal gjøre de oppmerksomme på blemmen de har gjort, eller om jeg skal det forbigå i stillhet og håpe på det beste, hehe. 

Edited by Majken91
Skrivefeil.

Share this post


Link to post

Ikke tilfeldigvis coolshop? Noe tilsvarende skjedde meg og fikk kontakt med svensk kundebehandler som var umulig å kommunisere med så jeg beholdt varen etter å forsøke to-tre ganger å oppklare feilen.

Hørte aldri noe mer. Vet det ikke er helt riktig å beholde slike varer men jeg så ingen annen utvei heller.

Share this post


Link to post
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Det man kan gjøre i slike situasjoner er å bare ikke plukke opp pakken.. Da sendes den vel som regel tilbake til avsender. Når du har kansellert ordren skal du heller ikke betale noe gebyr. 

Om du er 100% sikker på at det er varen du kansellerte, og de kan fortsatt finne på å kreve gebyr, så må du bruke mye tid på å slippe å betale gebyret, så det enkleste er å hente pakken, så får de lage fraktseddel om de vil ha den tilbake, som posten uansett må gjøre.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...